9-3 -avo Amerikasta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti:Jos sinulla on se musta kasetti niin sen pitäisi pimentyä kerrasta eikä varoitella etykäteen, eli toivottavasti pääset vähemmällä.
Taitaa olla legenda.

Kyllä se "varoittelee" mustakin kasetti ennen hajoamista, ja hajoaa myös laakista jos niin haluaa. Nimim. kokemusta on....
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

karvalakki kirjoitti:
bai-tö-vei: Jos olet TI-miehiä ja päädyt remppaamaan itse autoasi, niin toistaiseksi paras löytämäni paikka ostaa osia Saabiin on http://www.eeuroparts.com. ... Anyway, eEuroParts lähettää kotiin yli $40 tilaukset ilman postikuluja, tavara tulee nopesti ja luotettavasti. Hinnatkin ovat ok. Tosin tilauksen status-kyselyihin ne vastaa tosi heikosti :evil: Mulle on kaikki tavara aina tullut perille.
Joo, mä olinkin löytänyt saman paikan Googlen avulla jo aikaisemmin. Hyvä tietää, että putka on käyttämisen arvoinen. Mutta mikä on nopea toimitus? Ehtiikö tavara viikonlopuksi perille, jos tiistain korvilla tekee tilauksen?

Luonnollisesti paikallinen dealer ois pistänyt jarrut kuntoon 550 taalalla. He olisivat suostuneet myös mun tuomiin osiin, jos ne on Saabin alkuperäiskamaa (eeuropartsista levyt ja palat 260 taalaa). Toinen paja ei suostunut edes tekemään jarruremppaa Saabiin, kolmas kieltäytyi käyttmästä muita kuin alkuperäisosia.

Ajattelin aloittaa TI-hommat kokeneemman ihmisen avustuksella ja yrittää vaihtaa levyt ja palat eteen itse. Mitä sanoo raati, toteutettavissa oleva juttu vai totaalinen hassi? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Ja myös rehelliset suositukset semi-maallikolle olla sekaantumatta jarruasioihin.

Mitä mieltä olette tarvikeosista? Advanceautoparts.com myy Mintex-merkkisiä ostia, jotka sopis opiskelijankin kukkarolle. Tässä palat ja levyt. Pistäisittekö itse moisia osia omaan Suavementeenne?

Samaan syssyyn voisi kai tehdä sen 8-kympin huollon, vaikka mittarissa onkin vasta nafti 78K. Onneksi huoltokirja kertoo kaikki huoltokohteet.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Condalator kirjoitti:Mutta mikä on nopea toimitus? Ehtiikö tavara viikonlopuksi perille, jos tiistain korvilla tekee tilauksen?
Jos on varastossa ja tilaa kotiosoitteeseen, niin veikkaisin että ehtii. Residential osoitteesiinhan kama tulee myös lauantaina.
Ajattelin aloittaa TI-hommat kokeneemman ihmisen avustuksella ja yrittää vaihtaa levyt ja palat eteen itse. Mitä sanoo raati, toteutettavissa oleva juttu vai totaalinen hassi? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Ja myös rehelliset suositukset semi-maallikolle olla sekaantumatta jarruasioihin.
Go for it. Tunnin homma, ei siis paha tai vaikea ollenkaan.
Mitä mieltä olette tarvikeosista?
Ei tietoa, sorry
Samaan syssyyn voisi kai tehdä sen 8-kympin huollon, vaikka mittarissa onkin vasta nafti 78K. Onneksi huoltokirja kertoo kaikki huoltokohteet.
Varmaan kannattaa. Samoin se kannen pulttien kireyde tarkistaminen :)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

karvalakki kirjoitti: bai-tö-vei: Jos olet TI-miehiä ja päädyt remppaamaan itse autoasi, niin toistaiseksi paras löytämäni paikka ostaa osia Saabiin on http://www.eeuroparts.com. Autozone, Napa, Checker jne. ei juurii Saabin osia tunne, joten ainakin näillä kulmilla vaihtoehdot ovat dealer tai netti. Tai no jos jaksais Denveriin ajaa, niin sieltä voisi löytyä. Anyway, eEuroParts lähettää kotiin yli $40 tilaukset ilman postikuluja, tavara tulee nopesti ja luotettavasti. Hinnatkin ovat ok. Tosin tilauksen status-kyselyihin ne vastaa tosi heikosti :evil: Mulle on kaikki tavara aina tullut perille.
Nyt tuli kokeiltua omakohtaisestikin eEuropartsin toiminta. Osat tuli päivässä, eli ei valittamista.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

Condalator kirjoitti:
karvalakki kirjoitti: bai-tö-vei: Jos olet TI-miehiä ja päädyt remppaamaan itse autoasi, niin toistaiseksi paras löytämäni paikka ostaa osia Saabiin on http://www.eeuroparts.com. Autozone, Napa, Checker jne. ei juurii Saabin osia tunne, joten ainakin näillä kulmilla vaihtoehdot ovat dealer tai netti. Tai no jos jaksais Denveriin ajaa, niin sieltä voisi löytyä. Anyway, eEuroParts lähettää kotiin yli $40 tilaukset ilman postikuluja, tavara tulee nopesti ja luotettavasti. Hinnatkin ovat ok. Tosin tilauksen status-kyselyihin ne vastaa tosi heikosti :evil: Mulle on kaikki tavara aina tullut perille.
Nyt tuli kokeiltua omakohtaisestikin eEuropartsin toiminta. Osat tuli päivässä, eli ei valittamista.
Ja tuli vielä ihan oikeat osatkin. Nyt on Suevementessa uudet etujarrut ja paperissa leima. Ehkä maanantaina saan auton virallisesti rekisteröityä. Jos vaikka sitten alkais huolettomat mailit.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

Saab93 kirjoitti:Mä toin tuon omani -01 Vuosi sitten jenkeistä. Katsastus meni aivan kivuttomasti. Ainoastaan etuvilkuista piti irroittaa yhdet johdot kun niisssä paloi "parkit" koko ajan ja lisäksi turvakolmio takakonttiin.
Muutitko muuten matkamittarin näyttämään kilometrejä vai elätkö edelleen mailiajassa?
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

karvalakki kirjoitti:
Condalator kirjoitti:Kiitos tiedosta. Tuo vinkki säästää parhaimmillaan tuhansia taaloja rahaa projektissa, joka on muutenkin melkoinen rahasyöppö. Autovakuutus kaskon kanssa maksaa täällä yksin 2400 taalaa vuodessa...
Kyselepä vielä. Minulla on vakuutukset Farmer's Insurancesssa, 1020USD vuodessa ($85/kk), tosin siis 5dr hatchback.

Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa, runsaasti.
Nyt selvisi vakuutustenkin korkea hinta: pahamainenen postinumero. Asun ei-niin-helmellä alueella Baltimoressa, mikä vaikuttaa suoraan vakuutusmaksuihin. Suunnittelen muuttoa, ja piruillessani katoin, miten se vaikuttaa vakuutusmaksuihin: hinta tippuisi yli kolmanneksen. Ja jos muuttaisin Virginian maaseudulle, vakuutusmaksut tipahtaisi 1000 taalan tienoille vuodessa. Voitaneen siis sanoa, että Virginia on "tuhannen taalan paikka". Eli tuo sinun maksamasi 85 taalaa kuussa kuulostaa aika normaalilta.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Condalator kirjoitti:
Saab93 kirjoitti:Mä toin tuon omani -01 Vuosi sitten jenkeistä. Katsastus meni aivan kivuttomasti. Ainoastaan etuvilkuista piti irroittaa yhdet johdot kun niisssä paloi "parkit" koko ajan ja lisäksi turvakolmio takakonttiin.
Muutitko muuten matkamittarin näyttämään kilometrejä vai elätkö edelleen mailiajassa?
Maileissa vielä elellään :D
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Ihan vain tiedoksi: USA-mallinen muuttoauto-Saabini on nyt rekisteröity Suomeen, eikä tarvinnut tehdä mitään muutostöitä! :!: Jaa, no ylimääräiset polttimot piti irroittaa ja nykäistä keltaisen parkin johto irti. :?

Kaveri toi Camryn ja maksoi 800EUR muutoksista ...
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Vastaa Viestiin