saab 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
faltinkyosti
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08

saab 9-3

Viesti Kirjoittaja faltinkyosti »

olen harkinnu ostaa saab 9-3, minkälaisia autoja ne on, paljon kulutus, kannattaako hankkia turbo vai vapaasti hengittävä?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pommeja, vie paljon, ehdottomasti vapari.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kun tälläin kysyy merkki foorumilla niin luuletko saavasi puolueettoman vastauksen? :lol:

paskoja, PALJON ja ehoottomasti vapaari! :roll:

:lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Lisäksi mahdollisimman vähän varusteita, menevät vain rikki ja kalliita korjata :/
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja nugge »

Näin on. Ilmastointia ja cruisea kannattaa välttää. Poljinanturit kalliit ja ilmastointihuoltokin kahden vuoden välein rasittaa lompakkoa. Ja sit kun ne putket alkaa vuotaa, kompuran laakeri hajoo, kompura leikkaa kii, hihna katkee, sähkösäätöset penkit ei toimi enää ja olet 190cm ja 160cm tyttäresi on siirtäny penkin ihan rattiin kiinni niin et pääse edes ajamaan. Kalliiks tulee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

foorumia selatessa noin tunti, varsinkin kyseisen mallin osiota selviää varmasti kysymäsi asiat.

lukemalla läpi topicceja saat enemmän kuin yhden tai kahden saabistin mielipiteen kyseisestä asiasta, joka luo varmasti paremman kokonaiskuvan.

mukavia lukuhetkiä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kulutus on siinä 11 molemmin puolin ja uudempia ei edes saa ilman turboa :evil: Kohta joku kertoo miten oli matka-ajossa päässyt alamäessä alle kahdeksan litran, mutta se on ihan paskapuhetta, ei kannata uskoa. Kun tuohon vielä lisätään ruosteongelmat ja surkein alusta mitä Saabin historia tuntee niin unohtaisin koko homman.
#3272
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja SS »

Saabin pitää ehdottomasti olla turbolla ja mahdollisimman hyvin varusteltuna. On noissa omat vikansa, mutta sähkövikoja ja muita varusteisiin liittyviä vikoja on todella harvoin.

Turbo, huohotusongelmat, bensapumppu ja sytkäkasetti yleisimpiä tyyppivikoja, lisää aiheista löytyy haulla.

Matka-ajossa (sisältää ylämäkiä) jopa alle 7l, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9...10l. Yli kymppiä en ole saanut menemään painavallakaan monolla.

Edit: Omasta vaihdettu:
- Bensapumppu ~75tkm
- Alatukivarret ~80tkm
- Vetarin holkki ~100tkm (melko turhaan)
- Sytytyskasetti ~160tkm
- Ilmamassamittari (turhaan)
- Bypass x 2
- Jarrulevyt + palat (kaikki)
- Tosien etutolpan yläpäähän korjausholkki ~170tkm
- Hukkaportin kello ~175tkm
Yhteensä korjauskulut koko 5,5v omistusaikana noin 1500e --> 272e/v
Viimeksi muokannut SS, Ke Marras 20, 2013 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja aero »

Pola kirjoitti:Kulutus on siinä 11 molemmin puolin
Se on pikkukoneiden murhe. Kakskakkonen menee helposti litratolkulla vähemmällä ja yli kympin kulutus on lähinnä rataluokan suoritus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pola kirjoitti:Kohta joku kertoo miten oli matka-ajossa päässyt alamäessä alle kahdeksan litran, mutta se on ihan paskapuhetta, ei kannata uskoa.
SS kirjoitti:
Matka-ajossa (sisältää ylämäkiä) jopa alle 7l, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9...10l. Yli kymppiä en ole saanut menemään painavallakaan monolla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja nugge »

aero kirjoitti:
Pola kirjoitti:Kulutus on siinä 11 molemmin puolin
Se on pikkukoneiden murhe. Kakskakkonen menee helposti litratolkulla vähemmällä ja yli kympin kulutus on lähinnä rataluokan suoritus.
Eihän kakskakkonen ole edes bensakone -.-
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja aero »

Kysyjä ei maininnut miettivänsä vain bensakonetta, joten kakskakkonen on vielä mahdollisuuksien listassa mukana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

nii-i...nusnus. :twisted:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niin vai kysyttiinkö etanolikulutusta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Tai entäs jos kysyjä eksyi väärälle alueelle ja kysyy tästä aidosta ja oikeasta kolkista tietoja? :-P nusnus.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Viimeksi muokannut paralogiX, Su Marras 17, 2013 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5824
93 B204
Vastaa Viestiin