Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Eli rupee loppumaan ymmärrys että miksi allekirjoituksen ng satkua saa sahata kylmänä noin 20-30sek startilla ennenku lähtee käyntiin. jos lohko lämppäri niin sillon ei ole ongelmaa ja ulkolämpötilalla ei ole vaikutusta. mut sitten ku laitat tyyliin 10-15litraa Bensaa Viinan sekaan, tai edes pienen lisäyksen niin avot,lähtee ku palmun alta kelillä ku kelillä ilman lohkaria.

Jotaki lämpö-anturia lainasin Tomipeen satkusta mikä on siinä koneen suojamuovin alla ahtoputkessa mut ei vaikutusta.

Kassu toimii ainakin tomipeen satkussa kun se kokeili aikasemmin kesällä.

tulpat on ok.

Ei vikavaloja ja ajossa kaikki pelaa niin ku pitääki. tosin nyt tullu ihme ominaisuus kun oot pysähtymäs valoihin ja paat kytkimen pohjaan niin kierrokset laskee nopeasti noin. 500rpm ja nousee kuitenkin heti normi tyhjäkäynnille. Tästä oireesta tulikin mieleen että voisko olla joku alipaine letku tehostajalta huonona ku samoihin aikoihin alko palaa abs valo mittaristossa kun tää oire tuli..?

Viime talvena -28 ja pelkkää etanolia tankissa ja unohtui lohkari laittaa päälle niin helposti lähti käymään.

Suuttimet rikki/tukossa? onko jotakin muuta lämpö-anturia mikä vois olla rikki? Softa Bugia?
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Tankkasin tyhjään tankkiin 12litraa bensaa ja loput n.50litraa etanolia ja ilman lohkaria -18 kuin palmun alta käyntiin. Mikä ihme aiheuttaa sen et pelkäl etanolilla joutuu sahaa kauan?

Ja tohon tyhjäkäynti hommaan auttoi ku putsas ja rasvas Tk moottorin.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

ajat T5 koneella bensalla ja voimalla sekaisin?
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Lähtee 10 kertaa paremmin käyntiin ja toimii kylmänä ku on hiukan bensaa seassa. Js pari kertaa joutunu tankkaa pelkkää bensaa sillon ku mittaristo sekoili ja hyvin toimi,toki silloin en polkenut ollenkaan.

En keksi enää mikä voi olla vikana kun viime talvena toimi pelkäl viinal kylmä käynnistys mut nyt joutuu sahaa 20-30sek. Tää sahaaminen alko jo kesällä. Pitäskö laittaa uusi softa vai mikä avuks?
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Softaa voi koittaa, en tiedä miten sitten nää takaiskut sun muut tykkää etanolista. Olisko semmonen mahdollista että etanoli vaikuttais johonkin kumiin/muoviin ja bensa aina pehmittää sitä sen verran että alkais toimimaan.. Vähän tuntuu kaukaa haetulta, mut kuulostais siltä että siellä on linja tyhjänä kun etanolilla starttaa..

Tai sit softassa, joko saa ronskisti liikaa tai liian vähän. Onko softa vaihtunu viime talvesta? Itellä kävi lapsonen kun bensaan vaihdoin tossa omassa, start_vev oli jääny etanolin arvoille niin ei muuten aamulla inahtanutkaan kun sai niin ronskisti liikaa... Jos on sitten toisinpäin sulla, liian vähän saa soppaa startissa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Softaa ei ole muutettu minun aikana kertaakaan mutta pitääpä olla johki pk-seudun softa guruun yhteydessä jos vois kurkkia et onks softassa jotakin feelua.

Se tosiaan tuntuu siltä ku ois linjat tyhjänä viinalla startatessa. Aloitat starttaa niin heti ei lupaa mut sit yrittää lähtee ja yskii ja sit pärähtää tulille ja käy tasaisesti. Ei toki kestä n.minuuttiin koskee kaasuun tai sammuu heti mut tän parin minuutin taistelun jälkeen toimii hyvin :D outoa on se et noinkin pieni määrä bensaa korjaa tilanteen täysin.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Onkos akku ollut kertaakaan irti? Kait se nyt on jossakin välissä ollu? Tuli vaan sellainen mieleen että olis joku adaptio perseellään.

Saabin ja ooppelin peruskorjaushan moottorivikoihin on ensimmäisenä miinuskengän irroitus, yleensä puolen vioista häviää jo tolla.. :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Juu oli akku kesällä parikin kertaa irti. Vaihdoin sen ohjaustehostajan putken kesällä ja sit toi seiso reilun kk ni en muista oliks sillonki akku irti. Mut niihin aikoihin itse asiassa alko noi käynnistys ongelmatkin.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

TTH kirjoitti: Saabin ja ooppelin peruskorjaushan moottorivikoihin on ensimmäisenä miinuskengän irroitus, yleensä puolen vioista häviää jo tolla.. :lol:
Jep,niin totta :lol:
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Semmonen tuli vielä mieleen että jos tota ennen ei oo akku ollu irti, niin edellinen omistaja on hyvinkin voinu livetuningilla säätää tuon softan kohdalleen mutta ei oo koskaan flashanny tuota softaa loppuun asti. Akun ottaa irti niin häviää nuo livenä säädetyt arvot...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

käy Napella. oon tainnu tarjota sitä sulle jo useammankin kerran.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

like_a_glove kirjoitti:käy Napella. oon tainnu tarjota sitä sulle jo useammankin kerran.
Joo olin yhteydessä ja nappe vilkasee nyt viikonloppuna softaa
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Samuli.k kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:käy Napella. oon tainnu tarjota sitä sulle jo useammankin kerran.
Joo olin yhteydessä ja nappe vilkasee nyt viikonloppuna softaa
alustavat pikku speksit heitettiin napen kans ja kelattiin tota samaa mitä TTH jo sanokin et oisko edellisellä omistajalla vaan fläsätty se toimiva softa, mut ei sit oo kirjotettu ihan pysyvään muistiin.

ja nyt sul on siel sit joku ihan random viinasofta ku tekee tollasta...tod.näk jos ois bensasofta ni ei lähtis käyntiin olleskaan. mut varmaan kandee aika varovasti ajella ennen ku selvii enempi jos siel vaikka sattuiskin olee bensa softa, meinaan sit menee ihan hajuilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Joo muistan ku se ex omistaja näytti suitesta et mitä se aina talvisin on säätäny et on löytyny paras kylmä käynnistyvyys. Ja se sanokin et "piuha vaan kiinni ja säätämään jos kiinnostaa ite ropailla " eli ei varmaan oo tehty oikein. Mut ihmeen hyvin kuitenki toimii lukuunottamatta kylmä käynnistystä jos siel on oletettavasti softa suurinpiirtein arvoilla. Vetoja on. Mut maltilla ajan nyt ku ei tiiä mikä riepoo.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 Kylmäkäynnistys Ongelma.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

mites tän kanssa kävi?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin