Mihin sähköt hävis?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sampo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 09:58

Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Kyseessä 9-3 vm.99 automaatti. Ainakin manuaali-ilmastointi, pyyhkijät, vilkut, seisontavalot ja huomiovalot lakkasivat toimimasta. Ajovalot toimii. Hirveä kitinä ja vinkuna, jos kytken vaihteen N- tai P-asentoon. Kun kurkkasin konehuoneen puolelle, niin näytti tulevan ohut savukiehkura jäähdyttäjän flektin kohdilta.

Mittariston varovaloista ei jää mikään palamaan ajaessa, mutta Sid näyttää normaalia pidempään "Test brake ligths" ilmoituksen, mutta häipyy sitten.

Olisiko jäähdyttäjän flekti hajonnut ja poltellut sulakkeita? Pyöriikö se aina jonkin verran jos vaihde on P- tai N-asennossa? Vinkkejä?
Sampo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 09:58

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Kyselen kai hölmöjä tai vaikeita, mutta vinkit/info tulis tarpeeseen ennen kuin korjaamolla nylkevät. Ei ole itsellä lämmintä tallia jossa tutkia tilannetta näillä pakkasilla ja muutenkin olen aika kädetön. Olisikohan flektin laakeri hajonnut?

Vaihteet pelaa ihan normaalisti, mutta vinkuu vaan jumalattomasti P- ja N-asennossa.
Tosin ilman vilkkuja ja pyyhkijöitä ei tee mieli ajella kun korjaamolle.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Katso sulakkeet :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7491
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja mestari »

Olisikohan flektin laakeri hajonnut?

eikö tuon voi kokeilla vaikka kepillä pyöriikö flekti vapaasti jos pyörii niin siellä ei ole laakerivikaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Sampo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 09:58

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

är.jii kirjoitti:Katso sulakkeet :wink:
No joo, ihan hyvä idea. :oops: Ehjiä olivat kaikki. Maksivarokkeet unohtui tsekata. Katson huomenna. Flekti kyllä pyörähtää, jos kädellä pyöräyttää. Jaa-a, saab-huolto kutsuu.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Koitappas uudella akulla. Uskoisin vikojen häviävän sillä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Sampo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 09:58

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Pakari kirjoitti:Koitappas uudella akulla. Uskoisin vikojen häviävän sillä.
No johan on eksoottinen juttu jos tuolla korjaantuu. En ymmärrä miten voi olla noin, kun akussa on puhtia starttiin? Akku Tranen, kolmas talvi menossa, mutta kokeilen uudella, maksivarokkeetkin oli ehjiä.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Saabeissa tuntuu akun alhainen jännitetaso häiritä sähkölaitteiden toimintaa, vaikka auto käynnistyisikin vielä normaalisti. Joku jossakin toisessa topicissa selitti asiaa hyvin mutta en nyt sitä muista että missä.

Akku ja akun huono kunto on aiheuttanut hyvin omituisia "vikoja" saabeihin joita ei akkuun ensimmäisenä keksisi yhdistää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Sampo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 09:58

Re: Mihin sähköt hävis?

Viesti Kirjoittaja Sampo »

Tiedoksi jos joku törmää vastaavaan: ei ollut vikaa akussa. Virtalukon pohja sökö. Samalla oli jäänyt startti hieman jumiin, joka aiheutti tuon ulisevan äänen P- ja N-asennossa. Onneksi ei hajonnut.
Vastaa Viestiin