Kokemuksia kaasukonversiosta?
Kokemuksia kaasukonversiosta?
Onko kokemuksia jälkiasennetuista kaasujärjestelmistä? Itellä ng900 2.0 vm96 ja mittarissa vaan 125tkm etanolisofta ja stage1, joten kilsoja olis ratsulla vielä jäljellä. St1 kun hilaa tota etanolin hintaa kokoajan ylöspäin ja pierulla ajelu kiinnostais. Terragas sanoi jo, että suurin osa järjestelmästä on siirrettävissä seuraavaan, jos tämä lahoaa alle.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Ja tidoksi halukkaille, että jos muuntamisessa ei oo mitään järkeä, niin auto tulee myyntiin. Halukkaat voi pistää privana viestiä.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Ei se etanoli vielä niin kallista oo, että kannattais.
On myös aikalailla ranetuksen näkösiä noi kaasulaitteistot...
On myös aikalailla ranetuksen näkösiä noi kaasulaitteistot...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
JepJep! Tänään tankkasin etanolia 1.049€ joten ei mielestäni kovinkaan kallista jotta kannattaisi kaasuvermeitä alkaa kasailemaan.Coltti kirjoitti:Ei se etanoli vielä niin kallista oo, että kannattais.
On myös aikalailla ranetuksen näkösiä noi kaasulaitteistot...
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Itellä on tuo maakaasu konversio tehtynä ja suosittelen. Auto Nastolassa jos haluat tutustua, mulla tehty vm 2000 93 malliin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
linkomies kirjoitti:Itellä on tuo maakaasu konversio tehtynä ja suosittelen. Auto Nastolassa jos haluat tutustua, mulla tehty vm 2000 93 malliin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
mitähän kustansi järjestelmä ja millaset tehot sillä kaasulla on/saa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Meillä saabin verstaalla kun tehtiin 70 luvulla näitä kaasuauto testejä niin silloin auto oli aivan normaali tehoissaan, meillä oli silloin suunnitteilla runko saabiin joka olisi toiminut kaasutankkina, projekti kaatui kuitenkin sen laimeaan vastaanottoon jälleenmyyjien taholta, taksit kyllä olivat innokkaita, mutta se kaasutankki siihenaikaan takaluukussa ei miellyttänyt, ja myös tankkaus pisteiden vähäisyys toimi esteenä eikä saab enään halunnut tuhlata enempää dineroja meidän tutkimuksiimme.
EDIT: lisäys: Saab valmisti 2011 kaasu version 9-3:ta sitä kutsuttiin 9-3 TriFuel.
Tässä autossa muistaakseni maksimiteho oli 175hp ja 150hp bensalla tuota maxitehoa en muista oliko se etanolilla vai kaasulla?
Silloin 2011 todettiin, että tämä satsaus tuli liian myöhään saabilta.
Ai niin meinas unohtua tämän kaasuversion lisäkustannus tähän BioPower malliin se oli 49 000 kruunua.
EDIT: lisäys: Saab valmisti 2011 kaasu version 9-3:ta sitä kutsuttiin 9-3 TriFuel.
Tässä autossa muistaakseni maksimiteho oli 175hp ja 150hp bensalla tuota maxitehoa en muista oliko se etanolilla vai kaasulla?
Silloin 2011 todettiin, että tämä satsaus tuli liian myöhään saabilta.
Ai niin meinas unohtua tämän kaasuversion lisäkustannus tähän BioPower malliin se oli 49 000 kruunua.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Mä otin kolmella pullolla, että sai toimintasäteen moottoritieajossa n. 330km. Näiden asennus avaimetkäteen oli karvan alle 3t€. Laskeskelin että bensalla n.12€/100km ja suomen edullisin kaasu Mäntsälästä niin hintaa n.6€/100km. En ole tehny tiedettä laskelmista mutta suuruusluokka on tuo. Käyttövoimavero on jotain rapiat 200€ vuosi. Sytytyksen ajoitukseen on joku palikka olemassa minkä pitäis optimoida kaasun sytytys ja pienentää eroa tehossa. Jossain sanottu että n.5% on alempi teho kaasulla ajettaessa.
Kokeilin yhtä Opel combo 1,6 vaparia, eikä se ollu mistään kotoisin. Sanoisin et reippaasti yli 100hv pitää olla että ei ala kaduttamaan tehon tiputus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kokeilin yhtä Opel combo 1,6 vaparia, eikä se ollu mistään kotoisin. Sanoisin et reippaasti yli 100hv pitää olla että ei ala kaduttamaan tehon tiputus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Ok.
Kiitos valaisusta!
Kiitos valaisusta!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Hetken pyörittelin mielessäni maakaasu saabin tekemistä , mutta eipä tuo 6e/100kmlinkomies kirjoitti:Mä otin kolmella pullolla, että sai toimintasäteen moottoritieajossa n. 330km. Näiden asennus avaimetkäteen oli karvan alle 3t€. Laskeskelin että bensalla n.12€/100km ja suomen edullisin kaasu Mäntsälästä niin hintaa n.6€/100km. En ole tehny tiedettä laskelmista mutta suuruusluokka on tuo. Käyttövoimavero on jotain rapiat 200€ vuosi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
tule sen halvemmaksi kuin dieselillä ajelu. Kuvittelin maakaasu ajelun olevan jotain todella halpaa...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Kokemuksia kaasukonversiosta?
Jos 4l/100km kuluttaa löpöä niin samoissa on hinta. Kyllä kait noilla uusimmilla saa matka-ajossa sinne puristeltua, mutta en ite viitti ensin 30k€ laittaa rahaa, että pääsee säästämään [THUMBS UP SIGN]
Mä ajattelen niin että nykyisen auton kulutuksen saa puolittumaan aika edullisesti, mut jokainen laskee tavallaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mä ajattelen niin että nykyisen auton kulutuksen saa puolittumaan aika edullisesti, mut jokainen laskee tavallaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk