Og-93 syylärin tyhjennys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
linkomies
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 10:50
Paikkakunta: Hollola

Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja linkomies »

Mistähän tuon 2,0t syylärin sais tyhjäksi? Otin pohjamuovit ja välijäähdyttimen putken pois, eikä paljon kyl tilaa katsella proppua. Onko alavesiletku se ainoa tapa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4574
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tyhjennysproppu on tasan apurungon kuskinpuolen aisan kohdalla. Kuuluisi löytyä muovinen 13mm kannalla oleva avatava proppu mutta useasti se on katkaistu ja jäljellä on vain tynkä mihin sopiva kuusiokoloavain kyllä mahtuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olen törmännyt myös tarvikesyyläreihin, josta myös tuo proppu puuttuu kokonaan. 8O
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
linkomies
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 10:50
Paikkakunta: Hollola

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja linkomies »

Totesin tänään että antaapa paskan olla. Apurungon päällä näkyi natsanpätkä, mutta ilman peiliä ei kyllä mitään muuta. On ne jossain vaiheessa vaihdettu, voihan olla että samalla vaihtui koko syyläri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Moi. Samaa taannoin kiroilin. Irroitin ihanat pohjapanssaritkin aivan turhaan. Tossa kuvassa näkyy eli kuskinpuolen ahtoputken vieressä syylarin alaosassa on tuo nippa. (Paitsi jos ei ole orkkissyylari.) Järkevin työkalu on 13mm räikkälenkki nivelellä. Sen kääntää 90 asteen kulmaan, niin mahtuu kääntämään sen mitä tarvii. Letkun kun laittaa vielä nippaan, niin ei tule silmille nesteet avatessa.


Kuva
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Useimmissa tarvikesyyläreissä myös nippa. Olikohan nykyinen oma Beha tai behr tms.., josta puuttuu.. Myös 13mm pitkä hylsy on passeli. Sillä löysää, sitten työntää sopivan letkun nipan päälle ja pyörittää löysälle letkusta, niin saa nesteet vielä hallitusti ulos.
Kiristettäessä sitten malttia. Muoviosia!
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13220
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Og-93 syylärin tyhjennys

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pari kertaa sieltä hässäkästä yrittänyt tuota nippaa etsiä ja lopulta päätynyt irrottamaan kylmästi alavesiletkun. MY2002 huolto-ohhelmaan ei kuulu enää jäähynesteiden uusimista, joten joskus päättelin ettei tässä vuosimallissa ole koko nippaa. Voi se siellä kuitenkin olla, mutten ole löytänyt :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin