Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Miten eron huomaa helpoiten?

Moottorin tyyppikoodista vai jotenkin muuten....?

Mistä esim. moottorikoodin näkee 9-3:ssa
-*-Elämä on-*-
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

T5 punainen sytkäkasetti, ei ilmamassamittaria, 1998-1999 (ei viggenit) ja 2000 154hp matalapaine

T7 musta sytkäkasetti, ilmamassamittari, kaikki viggenit + 2000 eteenpäin kaikki paitsi 2000 matalapaine 154hp
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
molby
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja molby »

öljykorkin tarkka sijainti myös kertoo, T5 venttiilikopan keskellä , T7 venttilikopan saab tekstin b kirjaimen kohdalla.
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja HEV »

KAPU2 kirjoitti:T7 musta sytkäkasetti,
Tähän ei kannata aina luottaa yksinomaisena tunnistuksena: parikin T7 konetta olen nähnyt, joita ajetaan sinnikkäästi punaisella kasetilla. Varoitin kyllä, mutta toimi kuulemma ihan hyvin 8O .
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Näin on, välillä näkee jopa nettiautossa kuvia joissa esim. tonnarissa musta kasetti.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Pezqu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 20:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja Pezqu »

Ja eikös 98-99 vapareissa (2.0/2.3) ole Motronic (joka on musta)?
9-3 2.0i -98
molby
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja molby »

KAPU2 kirjoitti:Näin on, välillä näkee jopa nettiautossa kuvia joissa esim. tonnarissa musta kasetti.
tonnarissa voi käytää mustaa di- kassua, mutta muissa mustan tilalla punaista ei.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pezqu kirjoitti:Ja eikös 98-99 vapareissa (2.0/2.3) ole Motronic (joka on musta)?
Motronic on joo mutta ei kasettia.. Se on vain metallinen peitelevy. Vaparit ng900 ja og9-3 eivät ole suorasytytyksellä, vaan perinteisellä jakajalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

molby kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Näin on, välillä näkee jopa nettiautossa kuvia joissa esim. tonnarissa musta kasetti.
tonnarissa voi käytää mustaa di- kassua, mutta muissa mustan tilalla punaista ei.
Entäs kolkissa punaisen tilalla mustaa? :D Sama kone kuitenkin kuin tonnarissa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

KAPU2 kirjoitti:Entäs kolkissa punaisen tilalla mustaa? :D Sama kone kuitenkin kuin tonnarissa.
Minun kolkissa ainakin on musta. Alkuperäinen oli punainen. Vuoden -00 matalapaineturbo (154hv) kyseessä.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saabatti kirjoitti: Minun kolkissa ainakin on musta. Alkuperäinen oli punainen. Vuoden -00 matalapaineturbo (154hv) kyseessä.
Mustaa voi aivan hyvin käyttää punaisen tilalla, mutta ei päinvastoin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Saabatti kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Entäs kolkissa punaisen tilalla mustaa? :D Sama kone kuitenkin kuin tonnarissa.
Minun kolkissa ainakin on musta. Alkuperäinen oli punainen. Vuoden -00 matalapaineturbo (154hv) kyseessä.
Sama homma täällä. Allekirjoituksen -00 kolkki T5 matalapaine cabbessa ollut ainakin neljä vuotta musta kasetti punaisen tilalla. Hyvin toimii.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Miten erottaa 9-3:sta onko T5 vai T7

Viesti Kirjoittaja ippe »

Esimerkiksi Bilteman sivut kertovat moottorin tyypin ihan rekisterinumeron perusteella, siitähän se helpoiten selviää kumpi on kyseessä...

2000 kesällä taisi perusmalleissa vaihtua B204 -> B205, samalla mm. värivalikoima muuttui ja esimerkiksi punainen vaihtui Imolan punaisesta laserin punaiseen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin