Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Suur kiitos sinulle hesasta joka autoit saamaan sen näytön tomimaan, se pelittää hieanosti. Innoissani olin jo unohtaut tärkeimmän, kiitoksen.

Käynistysongelmasta. :saab:
Eilen sattui tultuamme hiihtämästä, ettei 9-3 turbo lähtenytkään käyntii, sahattiin niinkauan jotta runko meinas mennä poikki. Ei hengen pihaustakaan. Tuli hinuri ja vei korjaamolle, eivät sielläkään onnistuneet saamaan käyntiin. Yön yli nukuttuaan Saabi lähti kiltisti aamulla tulille, testailivat pitkin päivää. Ei löytynyt mitään vikakoodia. Kuitenkin arvelivat olevan bensapumpussa syyn, ei kuitenkaan tehty mitään.Kalvamaan jäi se ettei löytynyt selvää syytä moiseen. Ajoimme sieltä ruokakaupan pihaan ja asioinnin jälkeen tarvitsi kaksi käynistysyritystä ennenkuin lähti, emäntä ratintakana meinas polttaa hihansa.
Aikaisemmin parinviikon aikana oli ollut vastaavia temppuja viimeksi keskiviikkona sai sahata kunnolla ennenkuin lähti.
Valistuneet arvaukset ovat tervetulleita. :?:
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Jos kyseinen oire tulee varsinkin lämpöisellä moottorilla niin kampiakselin asentoanturi tulisi ekana mieleen.

Outoa että eivät korjaamolla tota ottaneet huomioon...

Toki tarkemmat specsit autosta helpottaisivat arvailua.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

9-3 coupeTurbo -89 185hp ajettu 202000 km. Ikää siis jo 16v ja ensimmäinen vika koko elinkaarensa aikana. Mitä lisää voisin kertoa?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11488
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja jus »

16-vuotias 9-3 lienee vuosimallia 1999?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

jus kirjoitti:16-vuotias 9-3 lienee vuosimallia 1999?
No joo, toukokuussa -98 rekisteröity, vanha kuitenekin iällisesti, mutta ulkoisesti kuin just pakasta vedetty.
henriq
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 16:25
Paikkakunta: Korsholm

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja henriq »

Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.
9-3 Vector 2,0t BioPower -11
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Kiitos teille kahdelle samansuuntaisista vinkeistä. Tarjoilen maanantaina tiedon korjaamolle, samalla udellen heidän ajatuksiaan.
Jos on vielä muita tai samaa ajatusta tukevia niin tänne vaan. Se vahvistaa vielä enempi uskoani täällä olevaan tietoon. :D
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

No niin oli ennenaikaista tuo iloitsemien. Koitin aamulla katoksesta, lähti kuin palmun alta. Vaan jonkunaikaa käyttyäni kokeilin uudestaan, ei enää lähtenyt. Antaas nyt olla tunninverran ja taas yritetään.
Ärsyttävää tällainen haamuvika.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja TTH »

Juurikin kampiakselin asentotunnistimen kaltainen vika, kun on moottori kylmä niin toimii kuin unelma, lämpöisenä taas ei minkäänlaista eloa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Niiden käynistysten väli oli noin 2 min. Tuskin kone kerkis lämpenemään.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

henriq kirjoitti:Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.

Ensteks pitäisi löytää tuo anturi sieltä pannuhuoneen puolelta, sijainti sekä olisko vastusarvoja tiedossa?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Kyllä viikonvaihde kuluu hupaisasti. :D
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja markusR »

Nämä ohjeet on 9-5:sen mutta toiminee myös sinulla ja anturin mittausarvot 860 +-90 ohmia.
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2

paappa kirjoitti:
henriq kirjoitti:Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.

Ensteks pitäisi löytää tuo anturi sieltä pannuhuoneen puolelta, sijainti sekä olisko vastusarvoja tiedossa?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Kyllä viikonvaihde kuluu hupaisasti. :D
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Kiitos vinkeistä.
Löytyykö tietoa kuka tuntisi Saabin sielunelämää täällä Kaarinan ympäristössä?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4627
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja petrisa »

..
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5173
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Yksi tapa tunnistaa asentoanturivika on ollut katsoa kierroslukumittaria käynnistyksen aikana. Viallinen anturi ei anna kierroslukutietoa, joten viisarikaan ei liikahda vian ollessa päällä.
Vastaa Viestiin