Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Suur kiitos sinulle hesasta joka autoit saamaan sen näytön tomimaan, se pelittää hieanosti. Innoissani olin jo unohtaut tärkeimmän, kiitoksen.
Käynistysongelmasta.
Eilen sattui tultuamme hiihtämästä, ettei 9-3 turbo lähtenytkään käyntii, sahattiin niinkauan jotta runko meinas mennä poikki. Ei hengen pihaustakaan. Tuli hinuri ja vei korjaamolle, eivät sielläkään onnistuneet saamaan käyntiin. Yön yli nukuttuaan Saabi lähti kiltisti aamulla tulille, testailivat pitkin päivää. Ei löytynyt mitään vikakoodia. Kuitenkin arvelivat olevan bensapumpussa syyn, ei kuitenkaan tehty mitään.Kalvamaan jäi se ettei löytynyt selvää syytä moiseen. Ajoimme sieltä ruokakaupan pihaan ja asioinnin jälkeen tarvitsi kaksi käynistysyritystä ennenkuin lähti, emäntä ratintakana meinas polttaa hihansa.
Aikaisemmin parinviikon aikana oli ollut vastaavia temppuja viimeksi keskiviikkona sai sahata kunnolla ennenkuin lähti.
Valistuneet arvaukset ovat tervetulleita.
Käynistysongelmasta.
Eilen sattui tultuamme hiihtämästä, ettei 9-3 turbo lähtenytkään käyntii, sahattiin niinkauan jotta runko meinas mennä poikki. Ei hengen pihaustakaan. Tuli hinuri ja vei korjaamolle, eivät sielläkään onnistuneet saamaan käyntiin. Yön yli nukuttuaan Saabi lähti kiltisti aamulla tulille, testailivat pitkin päivää. Ei löytynyt mitään vikakoodia. Kuitenkin arvelivat olevan bensapumpussa syyn, ei kuitenkaan tehty mitään.Kalvamaan jäi se ettei löytynyt selvää syytä moiseen. Ajoimme sieltä ruokakaupan pihaan ja asioinnin jälkeen tarvitsi kaksi käynistysyritystä ennenkuin lähti, emäntä ratintakana meinas polttaa hihansa.
Aikaisemmin parinviikon aikana oli ollut vastaavia temppuja viimeksi keskiviikkona sai sahata kunnolla ennenkuin lähti.
Valistuneet arvaukset ovat tervetulleita.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Jos kyseinen oire tulee varsinkin lämpöisellä moottorilla niin kampiakselin asentoanturi tulisi ekana mieleen.
Outoa että eivät korjaamolla tota ottaneet huomioon...
Toki tarkemmat specsit autosta helpottaisivat arvailua.
Outoa että eivät korjaamolla tota ottaneet huomioon...
Toki tarkemmat specsit autosta helpottaisivat arvailua.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
9-3 coupeTurbo -89 185hp ajettu 202000 km. Ikää siis jo 16v ja ensimmäinen vika koko elinkaarensa aikana. Mitä lisää voisin kertoa?
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
16-vuotias 9-3 lienee vuosimallia 1999?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
No joo, toukokuussa -98 rekisteröity, vanha kuitenekin iällisesti, mutta ulkoisesti kuin just pakasta vedetty.jus kirjoitti:16-vuotias 9-3 lienee vuosimallia 1999?
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.
9-3 Vector 2,0t BioPower -11
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Kiitos teille kahdelle samansuuntaisista vinkeistä. Tarjoilen maanantaina tiedon korjaamolle, samalla udellen heidän ajatuksiaan.
Jos on vielä muita tai samaa ajatusta tukevia niin tänne vaan. Se vahvistaa vielä enempi uskoani täällä olevaan tietoon.
Jos on vielä muita tai samaa ajatusta tukevia niin tänne vaan. Se vahvistaa vielä enempi uskoani täällä olevaan tietoon.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
No niin oli ennenaikaista tuo iloitsemien. Koitin aamulla katoksesta, lähti kuin palmun alta. Vaan jonkunaikaa käyttyäni kokeilin uudestaan, ei enää lähtenyt. Antaas nyt olla tunninverran ja taas yritetään.
Ärsyttävää tällainen haamuvika.
Ärsyttävää tällainen haamuvika.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Juurikin kampiakselin asentotunnistimen kaltainen vika, kun on moottori kylmä niin toimii kuin unelma, lämpöisenä taas ei minkäänlaista eloa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Niiden käynistysten väli oli noin 2 min. Tuskin kone kerkis lämpenemään.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
henriq kirjoitti:Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.
Ensteks pitäisi löytää tuo anturi sieltä pannuhuoneen puolelta, sijainti sekä olisko vastusarvoja tiedossa?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Kyllä viikonvaihde kuluu hupaisasti.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Nämä ohjeet on 9-5:sen mutta toiminee myös sinulla ja anturin mittausarvot 860 +-90 ohmia.
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/cps ... p?nsteps=2
paappa kirjoitti:henriq kirjoitti:Luultavasti kampiakselin asentoanturi jos vikakoodeja ei löydy.
Ensteks pitäisi löytää tuo anturi sieltä pannuhuoneen puolelta, sijainti sekä olisko vastusarvoja tiedossa?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Kyllä viikonvaihde kuluu hupaisasti.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Kiitos vinkeistä.
Löytyykö tietoa kuka tuntisi Saabin sielunelämää täällä Kaarinan ympäristössä?
Löytyykö tietoa kuka tuntisi Saabin sielunelämää täällä Kaarinan ympäristössä?
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
..
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Yksi tapa tunnistaa asentoanturivika on ollut katsoa kierroslukumittaria käynnistyksen aikana. Viallinen anturi ei anna kierroslukutietoa, joten viisarikaan ei liikahda vian ollessa päällä.