Ahtaa ei ahda

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Ng900 ei halua 7 kertaa 10:stä ahtaa kunnolla. Tuntuma kuin jäisi peruspaineille. Kakkos vaihteella havaittavissa useammin kuin kolmos, nelos tai vitos vaihteella.
Ostin sitten taannoin varaosa satkun jolla ajelin pari päivää. Ahtamisessa ei mitään ongelmaa vaikka kuinka runttasi.
Vaihdoin sitten varaosa autosta mankun ja bypassin käyttö kulkineeseen. Sama ahdoilla arpominen jatkuu.
Niin ja tässä välissä kokeilin toimivana myytyä mankkua ja sama juttu.
Tämä viimeisen vedos kuitenkin itse testattu ja varmasti toimi.

Mitähän seuraavaksi. Hukkis? Takaiskut? Softa kämmi?
Heitelkääs jotain.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Hjelp
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kokeile ottaa hukkiksen letku irti niin saat raudan testattua,pitäisi melko helposti heittää fuelcutille..Mikäs softa siellä on? Mites kassun kunto? Alipaineletkujen tarkastus.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Muut yllä mainituista kokeiltu paitsi kassun vaihto. Softa on x ja tekijästä ei tietoa. Hanskalokerossa oli penkkilappu 226 lienee jossain stage3 nurkilla.
Aatoksissa on käydä vesalla tuon softa puolen kanssa jahka saan 3"dp ja kytkimen kuntoon.

Vetoja on kyllä rapeesti kun vaan tulee ahtoja8-)
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Stage1 lähempänä totuutta :mrgreen:
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Jos nuo 226 olivatkin kilowatteja.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Olisiko kuiteskaan kilowatteja..eli 307hv..ei kyllä orkkis ahtimelle tuollaisiin lukemiin päästä..lähinnä stage1 noita teholukemia,kolmonen sisältää jo täydet ahtopyynnit edellyttäen et DP on tehty vastaamaan stagetusta.

Jos softaa olet menossa lukemaan niin live vedoissa näkee kyllä sit mitä siellä tapahtuu niin ei tartte arpoa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Meinaatko että stage1:llä tulis pyöristä pihalle 226hv? Enpä usko. Tää on joku käpistys stage2/3 väliin.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ai niin totta..rullilta mitattuna tuo 226hv,onhan se kytkimeltä muutama heppa enemmän..onkos sulla ahtomittaria mitä se ahtaa? Et seilaako ne ahdot vai jää vajaaksi..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Muuta mittaria ei ole kuin saban orkkis. Ei "nypytä" tai seilaa. Kun jää vajaaksi niin neula karvan alle punarajan ja siinä pysyy.

Hyvin yleinen tilanne on se että kakkosvaihteella ei pääse kunnon ahdoille mutta kun vaihtaa kolmoselle niin jo haluaa ahtaa.
Nyt kun tässä kirjoittaessa mietin niin voisihan tuo rautakin ahdistaa jos softa on lähellä tuota stage3:a. Orkkis dp ja cooleri eivät asiaa ainakaan paranna.
Update osat löytyy. Täytyis vaan leipoa paikalleen.

Mitenkäs tämä t5 käyttäytyy jos meinaa nakuttaa?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtaa ei ahda

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Nakutustunnistus löytyy ainakin sytkäkassusta et eiköhän siitä mene eculle tieto ja trionicci sit säätää hieman sytkää ja ahtopyyntiä välttääkseen vaurioita..näin luulisin..

Eli sun tapauksessa ei huono vaihtoehto sekään et pääsee nakuttamaan koska putki ahdistaa niin paljon ja tulee pakopainetta..

Eiköhän se helpota kun pääset softaajan käsittelyyn niin aukeaa mitä siellä tapahtuu..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin