Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Tämän ketjun ensimmäisessä viestissä kuvatut viat nyt mullakin, tosin noita vikakoodeja en ole lukenut. Semmonen lisämauste vaan, että tuo ilmastointi vaikuttaa sillä tavalla, että kovasti tärisee ja vapisee saabbi myös tyhjäkäynnillä.

Steg1: nen etanolisofta joo, mutta 95e:tä tankannut viimeset kolme vuotta. Pari tiukempaa vetoo teki sen, että moottorivalo alko välkkyyn ja kovasti nyki ja nytkytteli. Pintakaasulla mentiin siitä eteenpäin. Kotimatka nilkutettin rauhallisesti ja muutamissa liikennevaloissa saabi niin kovasti vapisi ja meinasi tyystin sammua. Kotiin päästyä sammutin ja käynnistin uudelleen, moottorivalo sammui ja kuin ei mitään ongelmaa olisikaan. Tosin se ilmastointi nyt häiritsee. Aina flektin kytkeydyttyä päälle kovasti moottori kyykkää. Ja tiedän kyllä, että se flekti laittaa tän auton niiaamaan, mutta ei tällä tavalla.

Lähinnä tässä mietin, että löytyikö tähän koskaan sitä yhtä vikaa. Bensapumpun vaihtoa tai turbon uusimista ei tarvitse ollenkaan tarjota lääkeenä tähän ja pilata mun päivää. Sytkäkasetin vaihto on siinä ja siinä... :(
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Ei löytynyt meikäläisen :saab:in ongelmiin yhtä vikaa. Vähän kaikkea tuli säädettyä ja vaihdettua, ja nyt vedot ovat kunnossa. Mutta kai se teikäläisen tapauksessa menee sen kaavan mukaan, että ensin tulppia vaihtamaan, sitten bensapumppu/sytkäkassu-akselille jne.

Turboa tuskin joutuu vaihtamaan noilla oireilla, luulen ma :)
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Vastaa Viestiin