etuovikaiuttimet 93

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Lähinnä kiinnostaa HALPA sarja koska auto menee myyntiin..tietysti jos joku tekee sitovan ostotarjouksen niin laitan vaikka hi-endiä sinne :D
Mitäs tiedätte noista kytkennöistä joista aiemmassa viestissä kyselin, meneekö nuo faderhommat noin?
Joten en ala bitumilla vuoraamaan, itse kuuntelen muutenkin radiota aika hiljaisella, ei jaksa enää luukutella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ovi- ja kojelaudan kajarit samassa ja takakajarit omassa, eli fader menee kuten sanoit.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

ng900aero kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa HALPA sarja koska auto menee myyntiin..tietysti jos joku tekee sitovan ostotarjouksen niin laitan vaikka hi-endiä sinne :D
Mitäs tiedätte noista kytkennöistä joista aiemmassa viestissä kyselin, meneekö nuo faderhommat noin?
Joten en ala bitumilla vuoraamaan, itse kuuntelen muutenkin radiota aika hiljaisella, ei jaksa enää luukutella.
Meni hieman OT:ksi ja viesti oli tarkoitettu AC:lle joka ovikoteloiden kuminasta mainitsi. Eiköhän tuo äänieristys ole äänentoiston viimeisiä asioita joitaa autossa kannattaa tehdä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

NG900SET -95 kirjoitti:
Meni hieman OT:ksi ja viesti oli tarkoitettu AC:lle joka ovikoteloiden kuminasta mainitsi. Eiköhän tuo äänieristys ole äänentoiston viimeisiä asioita joitaa autossa kannattaa tehdä.
Jep, homma on ollut suunnitteluasteella vuoden, täytyy nyt keväällä kattoa noi ovet kuntoon. Ei se mitenkään iso homma ole, kun vain viittis aloittaa.
BMW 320dA Coupe LCI
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

AC kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:
Meni hieman OT:ksi ja viesti oli tarkoitettu AC:lle joka ovikoteloiden kuminasta mainitsi. Eiköhän tuo äänieristys ole äänentoiston viimeisiä asioita joitaa autossa kannattaa tehdä.
Jep, homma on ollut suunnitteluasteella vuoden, täytyy nyt keväällä kattoa noi ovet kuntoon. Ei se mitenkään iso homma ole, kun vain viittis aloittaa.
Sama homma ollut mielessä, eli ovien vuoraaminen. Onko vinkkejä miten se pitäisi toteuttaa? Mikä tekee siitä niin aikaavievää että joku puhui jopa päivän projektista?
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

mordai kirjoitti:
AC kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:
Meni hieman OT:ksi ja viesti oli tarkoitettu AC:lle joka ovikoteloiden kuminasta mainitsi. Eiköhän tuo äänieristys ole äänentoiston viimeisiä asioita joitaa autossa kannattaa tehdä.
Jep, homma on ollut suunnitteluasteella vuoden, täytyy nyt keväällä kattoa noi ovet kuntoon. Ei se mitenkään iso homma ole, kun vain viittis aloittaa.
Sama homma ollut mielessä, eli ovien vuoraaminen. Onko vinkkejä miten se pitäisi toteuttaa? Mikä tekee siitä niin aikaavievää että joku puhui jopa päivän projektista?
Tuolla ite pähkin asiaa:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=eris%2A

Bitumilla siten lopulta eristin. On se vaan aikaa vievää irroittaa ovet, purkaa siitä kaikki irti lähtevä ja lämmittää bitumi taipuisaksi ja työntää sitä ovien pienistä rakosista.
Noise killerin ruiskuttaminen olis tosi nopea ja helppo vaihtoehto tälle mutta maksaa paljon eikä sillä saa samanlaista värähtelyä vähentävää massaa aikaiseksi. Yhteen oveen saa helposti 10kg bitumia. Lisäksi vielä raskasmattoa niin kyllä vaimenee. Sama homma pitäis tehdä myös lattiaan mutta en näin vanhaan autoon viitsi lattiiaa enää alkaa uurastamaan. Lisäksi hyöty vähän katoaa madalussatsilla kun alkaa paikat kolisemaan paljon normaalia enemmän
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

NG900SET -95 kirjoitti:

Tuolla ite pähkin asiaa:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=eris%2A

Bitumilla siten lopulta eristin. On se vaan aikaa vievää irroittaa ovet, purkaa siitä kaikki irti lähtevä ja lämmittää bitumi taipuisaksi ja työntää sitä ovien pienistä rakosista.
Noise killerin ruiskuttaminen olis tosi nopea ja helppo vaihtoehto tälle mutta maksaa paljon eikä sillä saa samanlaista värähtelyä vähentävää massaa aikaiseksi. Yhteen oveen saa helposti 10kg bitumia. Lisäksi vielä raskasmattoa niin kyllä vaimenee. Sama homma pitäis tehdä myös lattiaan mutta en näin vanhaan autoon viitsi lattiiaa enää alkaa uurastamaan. Lisäksi hyöty vähän katoaa madalussatsilla kun alkaa paikat kolisemaan paljon normaalia enemmän
Siis laitoitko bitumin oven sisälle vai kuten Richardin ohjeessa / kuvassa panelin sisäpintaan?

-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

mordai kirjoitti:Siis laitoitko bitumin oven sisälle vai kuten Richardin ohjeessa / kuvassa panelin sisäpintaan?

-Petsku-
Laitoin molempiin. Oven peltiin sitä ainakin oli laitettava että räminät saa kuriin. Siinähän sitä hommaa olikin. Ovepanelihan on suht helppo ja nopea vuorattava.

Seuraavaan autoon taidan kyllä ensin ruiskuttaa noise killerit joka tunkeutuisi vaikeisiin paikkoihin ja sitten suurille tasaisille pinnoille laitan bitumimattoa tuomaan massaa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

NG900SET -95 kirjoitti:
Laitoin molempiin. Oven peltiin sitä ainakin oli laitettava että räminät saa kuriin. Siinähän sitä hommaa olikin. Ovepanelihan on suht helppo ja nopea vuorattava.

Seuraavaan autoon taidan kyllä ensin ruiskuttaa noise killerit joka tunkeutuisi vaikeisiin paikkoihin ja sitten suurille tasaisille pinnoille laitan bitumimattoa tuomaan massaa.
Lähtikö räminät tehokkaasti pois? Olen huomannut että oven ja kojelaudan väli rämisee... tai lähinnä nitisee/natisee. Onko sulla tällaista ongelmaa / ratkaisua ongelmaan?

-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

mordai kirjoitti:Lähtikö räminät tehokkaasti pois? Olen huomannut että oven ja kojelaudan väli rämisee... tai lähinnä nitisee/natisee. Onko sulla tällaista ongelmaa / ratkaisua ongelmaan?

-Petsku-
Lähteehän ne basson tahdissa elävät räminät hyvin pois. Tilalle vaan tulee aina uusia natinan lähteitä kuten kojelauta. En ole enää jaksanut panostaa äänieristykseen sen jälkeen kun laitoin JT:n 3" putken. Se syö ajossa äänieristyksen hyötyä sen verran. Lisäksi madallussatsilla kolinat ja räminät lisääntyvät. Pahimpiin paikkoihin olen laittanut jotain eristysnauhaa väliin mutta muuten on saanut kolista rauhassa. Paikallaan ollessa kunnon poppivehkeistä on sitten parempi nautiskella.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin