9-3t vm.00/01 manuaali vaihteistossa vaivaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

9-3t vm.00/01 manuaali vaihteistossa vaivaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Hämmästyttävää, 90tkm mittarissa ja 5-vaihteen pois päältä saaminen takkuaa. Vaiva saattaa kuulemma ilmetä vm.01-malleissa jotka myyty vuoden 2000 loppulla. Työhön varattu aikaa 15h :? asentavat jonkun liukulaakerin tapaisen vaihteistoon. Onneksi suurelta osin menossa takuuseen :D kiitos Konalan Veljekset Laakkonen :!:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

apua

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mulla on just 2000 joulukuussa rekisteröity hoppa, mulla on ainut "ongelma" nelosvaihde joka ei joka kerta mene päälle heti ekalla yrittämällä. Ei siis mikään ongelma mutta peinie haittatekijä silloin tällöin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla yleensä aamulla joka vaihde pistää hanttiin ekaa kertaa laittaessa. Sit ne alkaa luistamaan nätisti. Samaa oiretta?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

peinu kirjoitti:Samaa oiretta?
Sain sellaisen käsityksen, että vaiva ilmenee vain 5-vaihteen jumiutumisena. Täytyy koittaa udella lisää.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Mulla taas meinaa takerrella 1. vaihde. Monasti kun tulee valoihin, pysähtyy, ja yrittää laittaa ykkösen pesään niin eipä menekään. Yleensä se menee kun käyttää ensin 2 vaihdetta ja sit ykköselle. Ja jos ei mene noinkaan niin sit täytyy käyttää kytkintä ylhäällä. Niin ja mun pirssillähän on ajettu jo huimat 31tkm.......
#1747
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tossa 93 Aerossa menee pykälät muuten hyvin, mutta kylmänä on loota vähän kankea ja joskus kun tottumuksesta käynnistelen otan pakilta pois ja starttaan ilman kytkintä. Sit takas pakille (jotta pääsee tallista ulos) laittaminen vaatii ensiksi nelosen laittamista. Ja auto 02 ja ajettu vajaat 70tkm.
STCF #3
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Perkl.. Kohtalotovereita ollaan ja kyllä kypsii ! Itsellä alko 95:n laatikkossa kakkosen synkronointi tahmoa kun autolla oli ajettu n.60 tkm. Eli kolmoselta kakkoselle ei mene kuin välikaasun kanssa tai ykkösen kautta ja vielä yksi vaihtoehto, odottamalla että koko auton liike pysähtyy. Nyt mittarissa n.80 tkm ja pakin laitto päälle alkaa olla myös yhtä tuskaa... KIVA ! Auto vuosimallia 99 ja takuu ei tietenkään ole voimassa ... VIELÄ KIVEMPI . Huhujen mukaan vm::ssa 98-99 on ollut juuri tuota ongelmaa ( materiaali vikaisia osia laatikossa) . Korjaussarjaa on kuulema saatavissa kyseiseen vaivaan ... osat n. 2000 mummoo plus parin päivän työt n.4000-5000 mummoo :( Täytynee ostaa tuo korjaussarja ja koitaa ehjätä itse kunhan jaksaa syventyä.... Ainahan sitä voi sitten viedä ylimääräiset osat muovikassissa merkkikorjaamolle :wink: ja päivitellä kun kaikki ei enää mahtunu takaisin... (ja kyllä hävettää... mutta yrittänyttä ei "lahdata") Jos Auto vielä joskus vaihtuu ... "Merkki Ei" ... On se varmasti Automaatti...
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

tuttua tuttua...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itselläni on 46tkm ajettu 9-3.
Ykköselle vaihtaminen takkuaa aika hyvin. Varsinkin kylmänä on melkein mahdoton saada ykköstä sisään. Saa aina pari kertaa laittaa kakkoselle ennenkuin suostuu menemään "väkivalloin" ykköselle.
Joskus kakkoselle tai pakille laitto takkuaa, mutta harvemmin.
Onneksi sentään isommat vaihteet menevät päälle pyristelemättä :D

Ei tässä taida olla syytä huoleen kun "kaikilla" tuntuu olevan jonkinlaista hämminkiä vaihteiden kanssa. Lieneekö vähän tyyppivika tai jotain.. :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jotenkin vähän sama fiilis Saabeista. Vaikka manuaalimies olenkin, en oikein pidä Saban manuaaleista. Hitaita, epäluotettavan oloisia ja vähän taitavat mokomia ollakin.
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Onneksi *koputtaa päätä* ei ole ollut mitään ongelmia lootan kanssa, tahtoo olla ihan sika hintasia korjata.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Mulla on 99/00 mallin 9-3t ajettu 41 tkm. Aski pelaa hienosti mutta välillä tuntuu että 1 "vinkuu" hieman. Tai voihan se olla korvatkin :)

Ps. Sp steg 1 asentuu huomenna :twisted: Elämä alkakoon...
93SC TTiD
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Amiraali kirjoitti:... Perkl.. Kohtalotovereita ollaan ja kyllä kypsii ! Itsellä alko 95:n laatikkossa kakkosen synkronointi tahmoa kun autolla oli ajettu n.60 tkm. Eli kolmoselta kakkoselle ei mene kuin välikaasun kanssa tai ykkösen kautta ja vielä yksi vaihtoehto, odottamalla että koko auton liike pysähtyy. Nyt mittarissa n.80 tkm ja pakin laitto päälle alkaa olla myös yhtä tuskaa... KIVA ! Auto vuosimallia 99 ja takuu ei tietenkään ole voimassa ... VIELÄ KIVEMPI . Huhujen mukaan vm::ssa 98-99 on ollut juuri tuota ongelmaa ( materiaali vikaisia osia laatikossa) . Korjaussarjaa on kuulema saatavissa kyseiseen vaivaan ... osat n. 2000 mummoo plus parin päivän työt n.4000-5000 mummoo :( Täytynee ostaa tuo korjaussarja ja koitaa ehjätä itse kunhan jaksaa syventyä.... Ainahan sitä voi sitten viedä ylimääräiset osat muovikassissa merkkikorjaamolle :wink: ja päivitellä kun kaikki ei enää mahtunu takaisin... (ja kyllä hävettää... mutta yrittänyttä ei "lahdata") Jos Auto vielä joskus vaihtuu ... "Merkki Ei" ... On se varmasti Automaatti...
Jyväskylässä, tai tarkemmin Vaajakoskella on heppu mikä on erikoistunut Saabien rassaamiseen. Myös laatikko hommat onnistuu ko. pajalla. Itse korjuutin tonnarin laatikon(uudet laakerit ym. pientä) maksoi 850euroa ja sain sille vuoden takuun. En tiedä tekeekö uudempiin(9-3, 9-5), luulisin, mutta kannattaa varmaan kysästä. Puh. nro pajalle 014-261835.
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
Vastaa Viestiin