FCOD 4868

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

FCOD 4868

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Moi.

Nelosella kiihdytin kohtalaisesti motarille, niin satasen vauhdissa puutui ja alkoi vikavalo vilkkumaan. Aikalailla täristi myös. Kytkin pohjassa liuin minkä meni ja penkalle ihmettelemään. FCOD 4868 näytti ja 4. pytyssä mifiä 457 ja muissa alle 50. Kolmosessa nakuja 42 ja muissa 150-200. Moottoritilassa ei mitään erikoisenoloista. Virrat päälle, check ok, ja käyntiin. Ei mainittavaa outoutta. Tämä oli jo toinen kerta, kun kiihdytyksessä teki tämän parin kuun aikana. Tulppia olen vaihdellut liiankin kanssa, mutta kassu on malli 37C muistaakseni. Auto vuoden 2001, joten on luultavasti (?) vaihdettu ajan saatossa. Taidanpa maanantaina mennä marmorille kyselemään kassujen saatavuutta.

Eikö muilla ole ollut vastaavaa?

Molemmat Saabit samana päivänä temppuilee, aika kivasti viikonloppuna. :mrgreen:

EDIT:Ilmeisesti tämä misfire-ilmiö tulee vain täyskaasukiihdytyksessä. Vikakoodi 4868 on nelospytyn runsaat misfiret eli silloin heittää moottorivalon kummittelemaan. Kasettiostoksille huomenna.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: FCOD 4868

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos kassun ja tulppien vaihto ei tehoa, niin lisäksi voi mitata puristuspaineet ja ohivuodot.

Tuossa mulla on yksi kolkin kone josta oli pakoventtiilistä palanen palanut pois, kaikki pakovenat olivat todella karstaisia ja seetipintoja sai hioa reilusti että niistä tuli kelvollisia, vissiin venttiilivarren kumit olivat päästäneet öljyä läpi aika paljon...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: FCOD 4868

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Uusi musta kasetti löytyi Lohjan PP-autosta hyllystä. Huomenna aloitan mittaamalla puristuspaineet. Onpahan edes ehjä kasetti lohtuna, jos mittaustulokset ovat huonot. 333,25€ on nykyisin hinta.

Edit: ei ihan aikataulu täsmännyt, mutta nyt on kassu vaihdettu ja mankkuvena myös.
Kuva

3.7 e versio om näemmä uusin.

Puristuspainemittaus tuli tehtyä Motonetin mittarilla.

Tulokset:
Kuva

Kassun vaihto ei auttanut nelospytyn nakutuksiin. Edelleen tulee muita herkemmin. suuttimet syyniin ja ristiin seuraavaksi.

Aika savupilvi tuli ekalla startilla ja kilsalla. Laitoin ruokalusikallisen öljyä joka pyttyyn ennen toista mittauskierrosta.

Onko analyysi täysin väärä, jos tulkitsee ettei mäntä ole ainakaan vielä puhki eikä venttiileistä puutu isompaa palasta. Öljyrenkaat ovat ilmeisesti aika väsyneet (300tkm piakkoin mittarissa), koska puristukset nousi parilla barilla kakkos- ja kolmospytyssä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
mäkkäri
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 08:33

Re: FCOD 4868

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Tekee itellä -99 9-5 2,3 etanoli ny ihan samaa. Löytykö tähän ratkasua?
Vastaa Viestiin