ratissa klappia pituussuunnassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
-kimi-
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 19:31

ratissa klappia pituussuunnassa

Viesti Kirjoittaja -kimi- »

Olisiko kellään tietoa tai kokemusta kyseisestä viasta, kun ratista ottaa kiinni ja vetää taaksepäin, ratti liikkuu pari milliä, eli rattiputkessa on klappia pituussuunnassa. Rattia pyörittäessä laidasta laitaan välillä kuuluu metallinen ääni. Onko rattiputkesta hajonnut joku holkki jostain, mistä?
Saab NG900 2.3 se cabriolet 1995
Saab 9-5 2.3T sedan 2006
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ratissa klappia pituussuunnassa

Viesti Kirjoittaja mestari »

muistuu mieleen tekniikan maailman tai tuulilasin juttu jossa saabscanialla korjattiin em vikaa syöksysämpylässä, asiakkaan varttuessa myymälän puolella
toinen asentaja hitsasi rattiputket kiinni ja toinen asentaja kuikuili oven välissä ja kyttäsi ettei asiakkaan perkele tule ja näe sitä. :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-kimi-
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 19:31

Re: ratissa klappia pituussuunnassa

Viesti Kirjoittaja -kimi- »

Siis tarkoitin että ohjaustanko liikkuu putken sisällä pitkittäissuunnassa pari milliä, eli kiinni hitsaaminen tuo hieman hankaluutta ratin kääntämiseen. Rattia kääntäessä kuuluu metallinen ääni jostain kohtaa ohjausputkea. Todennäköisesti jokin holkki on mennyt rikki jostain välistä, mikä estäisi metalli metallia vasten osumisen ja poistaisi välyksen.
Saab NG900 2.3 se cabriolet 1995
Saab 9-5 2.3T sedan 2006
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: ratissa klappia pituussuunnassa

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Minulla oli viisi vuotta sitten olleessa OG-kolkissa pitkittäissuuntaista välystä ohjausakselissa ja muistini mukaan korjasin ongelman vaihtamalla ohjauspylvään yläpäässä olevan levyjousen, muoviholkin. Ohjausakselin päässä oleva lukkorengas oli kertakäyttöinen, joten se piti vaihtaa samalla.

Osat sai merkkiliikkeestä (tilaamalla).
Saabiton Saabisti
Vastaa Viestiin