Mair laahaa ja miss

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Jännän äärellä taas tämän lelun kanssa :lol: Imm vaihdettu, sytkäkasetti vaihdettu ja uudet tulpat

Vedossa tulee esim. 2-vaihteella missiä ja mair pysyy n. 950 pyynnin ollessa 1050. AD85 näyttäisi olevan 737 ja lambda vedossa nollilla

Imuvuotoja ei löydy kierroksilla taikka tyhjäkäynnillä, mistä mahtaa kenkkuilla :saab: Softana toimii stage1 biopower, nämä oireet alkoi kesken ajon, jonka jälkeen vaihdettu mainitut osat.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Lainaan topiccia hävyttömästi.

Puolison kolkki T7 2.0t stage1 muuttui laturin vaihdon jälkeen ihan mopoksi.

Tasakaasulla mair ja mreg ovat samat,mutta kun antaa kenkää kunnolla niin ero on jo n.200 yksikköä.
Täyskaasulla pinl 1500 ja pair 1000. Ei vikakoodeja,ei nykimistä.

Ja ei kunnolla vastaa kaasuun,tuntuu kuin ei olisi ahdinta ollenkaan,ei savuta tai muuta.

Immun pitäisi olla aika uusi,en ole omasta vielä kokeillu vaihtaa tuohon,mutta onko ideoita mikä siinä vois olla vialla ja miten korjata?
Joku kipotin.
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

IMMU tai hukkaporttikin voi olla antautunut, voi myös kokeilla resettaa ecun uusiksi, jotta saat etanolikertoimet kohdilleen. tietysti jos se edes BP softa on..
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

on bp.

Miten hukkaportin voi tarkastaa?
Joku kipotin.
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Olisikohan ollut, että mankkuvenalta kobran päältä liitin irti, jonka jälkeen ahtojen pitäisi olla n. 0.45bar vedossa.. Olisikohan se sitten 900pinL vaiko pAir

EDIT: jos sulla on tuo 1k jo ennestään, niin se voi olla vakiopaineilla syystä X
saapas_89
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 16:31
Paikkakunta: Turku

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja saapas_89 »

En nyt muista mitä mair yms arvoja mulla antoi mutta kannattaa tsekata bypassilta lähtevä pieni alipaine letku ja sen jälkeen kaasuläpälle lähtevät 2 pientä letkua myös että ovat kiinni. Mulla niistä vuorotellen on joku aina pompannut irti ja ahdot pudonnu juuri ,05bar. Kaasuunkaan ei vastaa kunnolla. Muistaakseni jos joku näistä oli irti niin ei edes vikavaloa sytyttänyt.
Jäsen #6332
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

kokeilin omalla immulla,ei vaikutusta arvoihin. on uusi ja omassa toimii kyllä.
hukkaportin tanko tuntuu liikkuvan myös vaikkakin jäykästi.

mitäs sitten kokeillaan?
Joku kipotin.
Norppa
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Touko 17, 2012 15:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja Norppa »

EVAP:in letkut ja takaiskut kannattaa tarkistaa, jos ei ole jo aiemmin tulpattu. Varsinkin jos on yläkautta ropailtu laturia niiden lähettyvillä. Samoin kaikki läppäkoteloon ja ahtopaineen säätöön liittyvät pikkuletkut ja liitokset syyniin.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja nugge »

pAir = paine Ecussa
pInl = paine imusarjassa
pBef = Paine ahtoputkessa

Mankkuvenan liitin irti pInl kuuluu näyttää ~1400. (1000 = atmosfääri)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mair laahaa ja miss

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Evap tulpattu kaasuläpän takaa ja imucobran t-liittimen luota,letkut takaiskuineen jätin vapaaksi konehuoneeseen,pitäiskö niihinki tulpat laittaa?

Noh kuitenkin,mair ja mreq seuraavat miltei toisiaan täyskaasu vedossa,pyynti n.1000 ja toteuma n.950 ja saattaa kävästä tonnissa.
Auto tuntuu heti paljon pirteämmältä.
Joku kipotin.
Vastaa Viestiin