Ohje ohjaustehostimen öljyn vaihtamiseen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kaalha
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 23:02

Ohje ohjaustehostimen öljyn vaihtamiseen?

Viesti Kirjoittaja kaalha »

Uutena saabistina tuli eteen kokeilla vaihtaa öljyt tehostimeen. Ensinnäkin yllätys oli mittatikkujen musta väri, eri tahdo nähdä öljyn rajaa – onko siihen joku erikoisjuttu, esim. tietty valaistus tms. Tehostimen letkut ja putket ovat ehjät, mutta itse säiliö ulkopuolelta paksun öljyisen töhnän peitossa. Siksi korjaustoimenpiteenä ajattelin tämän öljynvaihdon. Löysin jo neuvojen perusteella saabin suositteleman öljyn. Niin, auto siis 9-3, 2,0, vm 1999.
SAAB 900 GL
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Ohje ohjaustehostimen öljyn vaihtamiseen?

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 GL »

Itte vaihdoin just viime syksynä uudet öljyt kun paluuletku oli murtunut monesta kohtaa ja sitä öljyn sittaa oli kans säiliön alla. Tarkista sen paluuletku joka sukeltaa siitä yläkautta ohjaustehostimelle(on klemmarilla kiinni molemmista päistä) Mulla oli niiden letkusiteitten alta murtunut eikä heti huomannut, vasta kun letkua taitteli näki jotta oli huonossa hapessa. Vaihto ittessään ei oo mikää amerikan konsti. Minä ostin sitä ölöppää vähä reilummin jotta sai pestyä koko järjestelmän.







-------------------------------------------------
Saab 900, Saab 9-3 Renault 8 Gordini
kaalha
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 23:02

Re: Ohje ohjaustehostimen öljyn vaihtamiseen?

Viesti Kirjoittaja kaalha »

Löysin käyttöohjekirjasta tehostimen öljyn vaatimukset ja varmistin vielä saabin hyvin tuntevalta asentajalta öljymerkin, joten nyt, kun tyhjätty ja putsattu pariin kertaan säiliö, on öljy pysynyt säiliön sisäpuolella eikä letkuissa näy märkää. Letkuissa näkyi kuitenkin halkioimia joten tilannetta on seurattava.
Vastaa Viestiin