ohjelmointi apua Kuopiosta?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
ohjelmointi apua Kuopiosta?
hyvää huomenta arvon herras ja nais väki
Tuli hommattua perheeseen saabeja kerralla oikein kaksin kappalein minulle ja emännälle omat
tuohon minun käyttöautoon tarviisi hiukan apua!
auto on saab 9-3 2.0t vm.2001 ajettu 303tkm ja auton rekisteri otteessa on maininta "tehdas asennettu virityssarja nro:5381884" eli teho nostettu 110kw->125kw
ja ei ole kyllä mitään käryä mitä moinen pitää sisällään kun en tietoa asiasta löytänyt.
obd2 bluetooth donglella+torgue ohjelmalla katsellut auton sielun elämää ja näyttäisi ahtavan 0.4baria jotka käsittääkseni on vakio ahdot joten mitä lie sitten tehty
nyt itse kysymykseen!pitäisi saada hiukan kiukkuisempi ohjelma ajettua eculle.Onko kuopiossa kyseistä saab houdinia joka voisi vanhusta hiukan kutitella?
Autoon tehty bypass solenoidin ohitus.
ps. lie ominaisuus vai vika kun tuntuisi aivan kuin ei aina ihan tasaisesti vetäisi kiihdyttäessä.noin 3000rpm kohdalla ihan kun tekisi pienoisen "niiauksen" ja sitten lähtee taas normaalisti vetämään
Tuli hommattua perheeseen saabeja kerralla oikein kaksin kappalein minulle ja emännälle omat
tuohon minun käyttöautoon tarviisi hiukan apua!
auto on saab 9-3 2.0t vm.2001 ajettu 303tkm ja auton rekisteri otteessa on maininta "tehdas asennettu virityssarja nro:5381884" eli teho nostettu 110kw->125kw
ja ei ole kyllä mitään käryä mitä moinen pitää sisällään kun en tietoa asiasta löytänyt.
obd2 bluetooth donglella+torgue ohjelmalla katsellut auton sielun elämää ja näyttäisi ahtavan 0.4baria jotka käsittääkseni on vakio ahdot joten mitä lie sitten tehty
nyt itse kysymykseen!pitäisi saada hiukan kiukkuisempi ohjelma ajettua eculle.Onko kuopiossa kyseistä saab houdinia joka voisi vanhusta hiukan kutitella?
Autoon tehty bypass solenoidin ohitus.
ps. lie ominaisuus vai vika kun tuntuisi aivan kuin ei aina ihan tasaisesti vetäisi kiihdyttäessä.noin 3000rpm kohdalla ihan kun tekisi pienoisen "niiauksen" ja sitten lähtee taas normaalisti vetämään
Viimeksi muokannut Nasikainen, Ke Syys 21, 2016 07:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
Taitaa olla niin että lähin on Iisalmessa ja hän vaikuttaa täällä foorumilla nimimerkillä Tobbana
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
Tässä kun on kuopiosta puhetta niin kysytääs tässä, että missä kuopiossa ihmiset on saabeja huollattanut?
9-3 2001 2.0t
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
Jos peruspaineen vain ahtaa ja virisofta kiinni niin muuta vikaa oltava kuin softa. No tech kiinni ja tutkimaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
ahtaa sittenkin ne hurjat 0.5baria kun kävin uudestaan ajelemassa.liekköhän tuo ok paine 170hp:lle?
Tein myös evap ohituksen (luulisin tehneeni oikein kun auto pelaa eikä häiriövaloa syttynyt) en kuitenkaan huomannut oikeastaan mitään eroa
1.evap ventiilin ja t-haaran välinen letku tulpattu
2.kaasuläpän takaa tuleva letku tulpattu ja irroitettu kovamuovinen putki joka menee magneettiventtiilille jossa myös kaksi sinistä takaiskua.
3.magneettiventtilin R-letkusta poistettu T-haara ja yhdistetty suoraan alaspäin menevään letkuun.
techiä ei ole tähän hätään saatavilla mutta veto on mielestäni edelleen hiukan epätasaista. pitää huomenna katsoa ilmamassamittarin arvoja ja katsoa jos sen puhdistaisi asiaan kuuluvalla crc aineella.
Tein myös evap ohituksen (luulisin tehneeni oikein kun auto pelaa eikä häiriövaloa syttynyt) en kuitenkaan huomannut oikeastaan mitään eroa
1.evap ventiilin ja t-haaran välinen letku tulpattu
2.kaasuläpän takaa tuleva letku tulpattu ja irroitettu kovamuovinen putki joka menee magneettiventtiilille jossa myös kaksi sinistä takaiskua.
3.magneettiventtilin R-letkusta poistettu T-haara ja yhdistetty suoraan alaspäin menevään letkuun.
techiä ei ole tähän hätään saatavilla mutta veto on mielestäni edelleen hiukan epätasaista. pitää huomenna katsoa ilmamassamittarin arvoja ja katsoa jos sen puhdistaisi asiaan kuuluvalla crc aineella.
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
Taitas olla sulla ihan ahdot peruspaineilla jos 0.5 alle jää, tuolla jorinaa asiasta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t7#p577759
2l pitäs olla ja mutua mutta siellä 0.65 - 0.80 välillä 170-185hv tehoilla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t7#p577759
2l pitäs olla ja mutua mutta siellä 0.65 - 0.80 välillä 170-185hv tehoilla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
Re: ohjelmointi apua Kuopiosta?
JES!!! Vika löytyi!! letkuja tarkastellessa huomasin että imucopran yksi letku oli niin jyrkkään mutkaan vedetty oli tukossa.Uusi letku hiukan vapaampaa reittiä pitkin ja nyt ahtaa 0.8 ja auto on kuin eri vehje! kiitokset kaikille vinkeistä