9-3 evapin blokkaus tyhmille
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Jossakin ohjeessa neuvottiin tulppaamaan myös esimerkiksi pultilla tuo läppärungon puoleinen pääty myös. Pitääkö tämä paikkansa vai onko aivan huuhaata? Ohjeessa oli tulppa laitettu tuohon X:llä merkittyyn kohtaan (R - kobra väli esim yhtenäisestä letkusta) ja toinen tulppa läppärungon takaa lähtevän letkun päähän.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Mielestäni ne evapin kierrättämät tankista haihtuvat polttoainehuurut kuitenkin on ihan fiksua polttaa moottorissa. Onhan niistä maksettukin. Eli tästä näkökulmasta tukittaisiin vain toinen reitti. Ei molempia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Täällähän on tiukat keskustelut saatu aikaiseksi. Hieno homma vaikka kuvittelinkin tulpoaamisen olevan selvä juttu, ei se nyt ihan sitä olekaan.
Joka tapauksessa se on vielä tekemättä. Auto toimi nykinättä noin viikon ja 600km crc käsittelyn jälkeen. Sitten se taas palasi ennallern eli joillain reissuilla nykii ja samoissa oloissa samana päivänä samalla reitillä taas ei. Ihme vika.
Pitäiaikö tuo immu nyt sitten vaihdella uuteen? Mistä halvin orggis tähän 02 og 9-3:seen?
Joka tapauksessa se on vielä tekemättä. Auto toimi nykinättä noin viikon ja 600km crc käsittelyn jälkeen. Sitten se taas palasi ennallern eli joillain reissuilla nykii ja samoissa oloissa samana päivänä samalla reitillä taas ei. Ihme vika.
Pitäiaikö tuo immu nyt sitten vaihdella uuteen? Mistä halvin orggis tähän 02 og 9-3:seen?
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Itse tilasin IMMun pro car servicen rikulta. Hintaa en nyt äkkiseltään muista, mutta toimitus oli nopea.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Mäkään en ole vielä saanut tuota muutosta aikaiseksi. Vasta 60tkm alla väärällä tulppauksella mutta toivo elää, että positiivista muutosta tapahtuisi asian oikeanlaisella korjauksella.
IMMun tilasin itse Amazonista, oli halpa ja nopeasti kotona. Myyjää en tietenkään muista.
IMMun tilasin itse Amazonista, oli halpa ja nopeasti kotona. Myyjää en tietenkään muista.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Kiitos vastauksista ja ohjeista.
Nykimisongelmaa ei ole saatu ratkaistua, vaikka evap on tulpattu ja imm putsattu parin otteeseen crc:n imm puhdistusaineella.
Ensimmäisellä puhdistuksella auto toimi nykimättä n. 600km, kunnes taas palasi.
Sitten kuin tyhjästä check engine valo paukahti ja kierrokset tippuu miltei nolliin, moottorikäynnistys ja taas mentiin. Sama toistui pari kertaa ennen kotipihaa. Koodi näytti kaasuläppäkoteloa ja se olikin limp home -tilassa. Nollaus, kotelon resetointi, imm putsaus, evapin tulppaus ja ajoa.
Toimi 200 km ihan ok. Ei juuri mitään nykimistä, kunnes moottoriteillä aloitti taas nylkytyksen ja normaalia rajummin. Samalla pohdittiin, että hetkinen, tämähän ei tehnyt talvella tätä + flektissä jotain häikkää, koska huutaa aina täysiä, 10 sekuntia startin jälkeen aloittaa huutamisen ja loppuu kun sammuttaa auton, ei koskaan puolella tai minimiteholla, vaan täysiä. Talvella ac-aineet loppu ja ei nykinyt. Alkoi käytännössä samoihin aikoihin kuin ilmastointi taas täytettiin.
Ahaa, noh laitetaanpa ac kokonaan pois. Nykiminen loppui, ajoa samaa motaria muutama minuutti ja limp mode iski päälle.
Siis nyt ei riitä enää ymmärrys, eihän ac voi olla kytköksissä nykimiseen, vai voiko? Tai pistääkö flekti sähköt jotenkin sekaisin?
Nykimisongelmaa ei ole saatu ratkaistua, vaikka evap on tulpattu ja imm putsattu parin otteeseen crc:n imm puhdistusaineella.
Ensimmäisellä puhdistuksella auto toimi nykimättä n. 600km, kunnes taas palasi.
Sitten kuin tyhjästä check engine valo paukahti ja kierrokset tippuu miltei nolliin, moottorikäynnistys ja taas mentiin. Sama toistui pari kertaa ennen kotipihaa. Koodi näytti kaasuläppäkoteloa ja se olikin limp home -tilassa. Nollaus, kotelon resetointi, imm putsaus, evapin tulppaus ja ajoa.
Toimi 200 km ihan ok. Ei juuri mitään nykimistä, kunnes moottoriteillä aloitti taas nylkytyksen ja normaalia rajummin. Samalla pohdittiin, että hetkinen, tämähän ei tehnyt talvella tätä + flektissä jotain häikkää, koska huutaa aina täysiä, 10 sekuntia startin jälkeen aloittaa huutamisen ja loppuu kun sammuttaa auton, ei koskaan puolella tai minimiteholla, vaan täysiä. Talvella ac-aineet loppu ja ei nykinyt. Alkoi käytännössä samoihin aikoihin kuin ilmastointi taas täytettiin.
Ahaa, noh laitetaanpa ac kokonaan pois. Nykiminen loppui, ajoa samaa motaria muutama minuutti ja limp mode iski päälle.
Siis nyt ei riitä enää ymmärrys, eihän ac voi olla kytköksissä nykimiseen, vai voiko? Tai pistääkö flekti sähköt jotenkin sekaisin?
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
kovasti näyttäs kaasuläppäkotelo olevan finaalissa.. tuskin ilmastoinnilla mitään tekemistä nykimisen kanssa
XC70 D5 -11
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Mitä kaikkia vikakoodeja se antaa? Ei limb home tule mistään pikkuhäiriöstä, vaan ecu on jo todennut jonkin olevan pahasti vialla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: 9-3 evapin blokkaus tyhmille
Mitään uusia vikakoodeja ei ole ilmaantunut.Mertmi kirjoitti:Mitä kaikkia vikakoodeja se antaa? Ei limb home tule mistään pikkuhäiriöstä, vaan ecu on jo todennut jonkin olevan pahasti vialla.
Auto meni monet kerrat limp modeen ja se piti resetoida. Tämä loppui kun automaatti-ilmastoinnilta otti sulakkeen pois. Jotain tekemistä sillä siis on pakko olla asian kanssa?
Nykiminen tosin jatkuu vieläkin säännöllisen epätasaisesti. Bonuksena saa nyt hikoilla