Saab 9-3 -98 2.0T starttiongelmia / huoltoon Saksassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabistitre
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2016 16:20

Saab 9-3 -98 2.0T starttiongelmia / huoltoon Saksassa

Viesti Kirjoittaja Saabistitre »

Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen. Autossa seuraavaa ongelmaa.

- Auto ei aina käynnisty. Erityisesti jos kone lämmin. Jos ajan esim. parkkipaikalle ja yritän käynnistää auton uudestaan, niin ei käynnisty. Yrittää kyllä, mutta ei "hörähdä käyntiin".
-Puhallin lakannut toimimasta
- Ajossa radio temppuilee ja ilmoitti "radio locked" ja vilkut eivät toimineet aina. Otin akun liittimet irti ja laitoin uudestaan kiinni ja ei seuraavassa ajossa toistunut nämä ongelmat.

Suurin ongelmahan on luonnollisesti tuo käynnistyminen. Olen itse aika käsi autojen suhteen, oppimisen halu on kuitenkin kova (sen takia täällä foorumillakin). Olen varannut huoltoajan autolle paikalliseen Saabkeskukseen Saksassa keskiviikoksi 24.5. ja nyt kaipaisin neuvoja, että mitähän voisin huoltoon sanoa, jotta tilanne etenisi oikeaan suuntaan. Onko ylläolevat ongelmat oireet mahdollisesti monesta tekijästä kiinni vai paikannettavissa yhteen ongelmaan, joka kaiken aiheuttaa? Sytytyskasettia mietin itse tuohon käynnistysongelmiin, että voisikohan olla siitä kiinni?

Kiitoksia etukäteen mahdollisesta avusta, sitä tarvitaan kun omakaan kielitaito täällä ei vielä liian hyvällä tasolla ole Saksan suhteen ja vähän nihkeästi Englantia työntekijät täällä vääntävät.
saapas_89
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 16:31
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-3 -98 2.0T starttiongelmia / huoltoon Saksassa

Viesti Kirjoittaja saapas_89 »

Käynnistyminen lämpimänä 99% varmuudella kampiakselin asentotunnistin.
Edit. Onko autossa automaatti ilmastointi vai ihan manuaalinen systeemi?
Jäsen #6332
Vastaa Viestiin