Iskarirempan jälkeisiä kysymyksiä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
aerosoul
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 16:46
Paikkakunta: Pori

Iskarirempan jälkeisiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aerosoul »

Tuli vaihdettua og93:een jouset, iskarit ja raidetangon päät. Kaikki ei tunnu nyt olevan ihan ok.

- Millaisella avaimella olette kiristänyt iskarin yläpään mutterin? Mulla oli hylsy, jonka läpi sain pujoteltua pienemmän hylsyn, jolla sain pideltyä iskariputkea paikallaan, mutta isoa hylsyä jouduin kiristämään putkipihdeillä ja mihinkään hirmukireyteen sitä ei saanut, koska rupesi pihdit luistamaan.

- Millä momentilla napamutteri on kiinni? Onko napamutterin ja navan välissä jokin prikka? Näin muistelisin, mutta purkuosissa sellaista ei ollut.

- Mistä voisi johtua, että en uskaltanut pihalla suoritetun koeajon aikana kääntää ihan ääriasentoon rattia, kun tuntuu että renkaan "ylikääntyy"
alta ja muljahtaa? Voiko vaan johtua että auraukset on pahasti pielessä, vai voisiko jokin olla löysällä? Mielestäni kaikki on piukassa.

Kiitos
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Iskarirempan jälkeisiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

-Muuten samanlaisella systeemillä, mutta päällimmäinen hylsy oli sytytystulppahylsy Bilteman isosta räikkäsarjasta. Tässä nimenomaisessa hylsyssä on "kuusiokanta" ts. siitä saa otteen kiinto- tai lenkkiavaimella. Tähän tapaan, koko saattoi olla eri kuin linkin hylsyssä.

-Haynes kertoo momentiksi 290 Nm. Itse kiristin niin tiukkaan, kuin nivelvääntimellä sain. Kiristys tapahtui rengas paikallaan ja keula maassa. Varminta olisi tietenkin käyttää momenttiavainta. Muistelisin, että mutterin alla olisi ollut paksuhko prikka, mutta vannomaan en mene, muistikuvat ovat jo hiukan haalistuneet. Napamutteri olisi muuten hyvä uusia, kun sen käyttää auki.

-Ohjauksen haukkailu voi hyvinkin johtua pielessä olevista kulmista. Jos kuitenkin epäiyttää, että jokin liitos saattaisi olla löysällä, käy ne vielä kertaalleen läpi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Vastaa Viestiin