NG900 turbo jätti tien päälle

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

15 tkm itsellä kohtuullisen hyvin pelittänyt -96 900t sammui kesken rauhallisen normaaliajon ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa risteyksessä, ei pitänyt mitään erikoista ääntä, sammui vaan eikä sen jälkeen luvannut edes, kone pyörii startilla normaalisti. Hinattiin pois, sama homma 2 tunnin päästä, ei lupaakaan käynnistyä. Bensapumppu kuulostais käyvän startatessa. Aikaisempia oireita jälkikäteen ajateltuna:

- kuukauden sisällä ehkä 3-5 kertaa on nykäissyt tasakaasulla kerran, tämän nykäisyn kyllä huomasi selvästi
- ei ole pätkinyt tai rykinyt muuten ollenkaan, kiihdytyksissä kokoajan toiminut pätkimättä myös kaasu pohjassa ahdot tapissa
-tänään aamulla työmatkalla, jo lämmenneellä koneella liikennevaloissa kierrokset tippui tyhjäkäynnillä noin 500 rpm:ään, palautui 10 sek jälkeen
-auton tiltatessa tuossa iltapäivällä kone oli normaalilämpöinen
-nyt hajonneenna kun yrittää startata, kierroslukumittarin neula nousee aavistuksen parin sekunnin jälkeen
-ei haise sähkö tai palanut tai bensakaan

Voiko sytkäkasetti tolleen tiltata?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kaverilla taannoin tilttas niin, et yks kerta ei vaan käynnistyny. Ei muuta ku kasetti ilmaan ja maadotat tulpat.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Voi tiltata. Kampuran asentoanturikin kuulostas toimivan.
Jos bensapumppu joskus vaihettu, letku voi olla irronnut.

Se kasetti saattaa myös tehdä kipinää ulkoilmassa, vaan ei paineessa.

Testaa siis toisella kasetilla. Ja sit bensapumppu pöydälle
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

Juu kuitataan vielä vika, eli tosiaan voi näemmä tiltata ja tilttasi, uudella, tai käytetyllä mutta toimivalla lähti heti käyntiin ja toimii normaalisti. Nyt uskaltaa uudenkin kassun ostaa. Oliko tossa nyt mitään sopeuttamisjuttua mitä pitäis tehdä, toimii kyllä ihan normaalisti nyt. Jos noita sytkäkassuja joku osaa korjata tai muuten tekee rikkinäisellä jotain niin tuosta saa ilmaseksi.
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

9090909090 kirjoitti:Jos noita sytkäkassuja joku osaa korjata tai muuten tekee rikkinäisellä jotain niin tuosta saa ilmaseksi.
Itse en kaipaa, mutta jännä juttu sinänsä, mikäs noista sitten rikki menee? Puola tai osa puolista? Voiko puolat purkaa erikseen s.e. ehjät voi ottaa talteen, vai onko käämiä kasetin sisälläkin? Moniin 80-luvun prätkiin tekee eetvarttia laittaa modernit coil on plug-puolat, tulipa tästä vaan mieleen että jääkö noista tähteelle mitään hyödynnettävää.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

On joskus ollut youtubessa videoita kun joku korjaa sytkäkassun "tulpanjohtojen" jousia,eli vaihtaa veltostuneiden tilalle mustetäytekynän jouset.
Mut jos sieltä jäähdytysöljyt on karannut sisältä/nostanut savuja niin hankala niitä on korjailla..ja kuitenkin aitoa SEM kassua käytettynä saa 50e ylöspäin/uutta n.300e ja käytetytkin pelaa vuosia niin kannattaako noita purkaa ja miettiä osien haalimista..ainahan nämä välillä nousee pintaan kun alkaa kassuja prakaamaan.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Re: NG900 turbo jätti tien päälle

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

Edelleen tuon tielle jättäneen kasetin tilalle vaihdettu käytetty kiinni autossa, ja vasta nyt huomasin kumman jutun: kierrostenrajoitin(?) nappaa kiinni jo jossain pyöreästi 5600-5700 rpm kohdalla, kun edellinen kasetti kiinni se tuli ehkä jossain 6500 tms. En nyt ihan just ennen edellisen kasetin hajoamista ole revellyt kierroksia rajoittimeen enkä muutenkaan tietty tarkoituksella, mut ihan selvästi se nyt katkasee paljon aikasemmin. Jostain 90-luvun puolvälin tonnarista tuo nykyinen kasetti kuulemma oli, sen värikin on jostain syystä paljon tummemman punainen, tuli jo mieleen että onko joku maalannu mustan kasetin punaiseksi :D mut toisaalta mustan kait pitäis punasen tilalla toimiakin. Joo, pitää se uusi ostaa, mut hieman tää oudoksuttaa kun muuten toimii ihan normaalisti nyt.
Vastaa Viestiin