Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SJT
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 18:15

Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja SJT »

Reilu 300k ajetun og9-3 t5 koneen t25 turbo sanoi sopimuksen irti. Miten turbokampanjan Mitsun saa tuon tilalle vai onko järkevämpää vaihtaa sinne ehjä t25? Ja jos ehjä t25 niin onko kokemusta noista Maptuning reburnished t25 potuista? Varaosatiskin myyjä ei osannut sanoa mitä kilkkeitä pitäisi lisäksi hankkia ja mitä muutostöitä vaadittaisiin tuon Mitsun hyödyntämiseksi. Auto on tällä hetkellä Salossa, joten jos sieltä löytyy tekijä niin käy myös.
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Mitsu on vahva vaihtoehto. Vaihtoon tais mennä vesi/öljyputket ja voipi olla, että downpipeen tuli jotain pientä
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Mitsu (TD04HL-15T) on varmaankin ihan hyvä vaihtoehto, muttei ns."bolt-on" Trionic5-pohjaisen kolkin kanssa. Vesi- ja öljylinjojen lisäksi pitää jollain tapaa ratkoa myös ilmansyöttö ahtimelle, kun ns. imukobra ja sen kiinnitys ahtimeen on täysin erilainen. Vaihtoehdoiksi jäänee:
  • tarvittavien osien osto jostain purkuautosta
  • Speedpartsilla oli vielä alkukesästä tuotenumerolla 544299 adapteriputki, jolla Trionic5-auton imukobran saa Trionic7-auton ahtimeen kiinni, vaan eipä näytä löytyvän enää
  • oma viritelmä
Saabiton Saabisti
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja aero »

Meinaatko virittää vai pitää vakiona? Minä varmaan törkkäisin ehjän T25:n paikoilleen, jos on tarkoitus pitää vakiona tai kevyellä stagella. Helppo asentaa ja ihan toimiva ja mukava hyrrä, jos ei kummoisia tehoja kaipaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SJT
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 18:15

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja SJT »

Tässä vaiheessa tavoite saada lähinnä ehjäksi kohtuullisessa ajassa. Toki jos valintojen seurauksena virittäminen stage1 yläpuolelle ei vaadi heti uutta pottua niin ei siitäkään haittaa ole. Tuon uuden t25 hyrrän hinta on parin kyselyn perusteella Suomessa n.600-800 € Mitsua kalliimpi, joten vähän ylimääräistä työtä ja sovituspaloja saa kyllä Mitsun asentamiseen kustannettua erotuksella, kunhan olisi tietoa mitä pitää hankkia tai pystyä teettämään ja missä/mistä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kunnostettuna saa t25 jos uutta tehdastekosta ei välttämättä halua muttei riskiä käytetyn ostostakaan. Laatupuljuhan maptunin pitäs kyllä olla
https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 94-00.html
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Sääli ku tuohon ei saanu hybridi t25/28 kuten tonnariin olis joskus ollu maptunil. Tuo t25 oli mun ng900 ku ostin bensa stage2 245hv teholla ja kyllä vielä sillä jaksoi kulkea. Ei enää yläpäästä jaksa puhkua kuten Mitsulla mutta alaalta taas t25 tulee aikaisemmin peliin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
SJT
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 18:15

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja SJT »

Tuota Maptunin kunnostettua T25 turboa katselin ja jos jollain olisi tuosta kokemusta niin niistä olisi hyvä kuulla. Entä onko tuosta muokatusta https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... t28rs.html t28 potusta jollain kokemusta ja tarvitaanko tuon asentamisessa sama/suurempi jumppa, kuin Mitsujen kanssa? Eli onko tuo töiden osalta samaa luokkaa, kuin Hookin jossain vaiheessa foorumilla projektoima 900 discopottu?
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Mitäs tuohon maksaa joko huolto tai uusi core? Kompura + pakopesän saa vanhasta hyödynnettyä...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Virtala Racingillä ainakin tuollaiseen holsettiin maksoi uusi akseli,pakosiipi,tasapainotus,työ 400e. Et oisko sitä luokkaa muillakin ahtimilla.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
SJT
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 18:15

Re: Mikä vaihtoehto hajonneen t25 turbon tilalle?

Viesti Kirjoittaja SJT »

Helpoiten käytössä oleva korjaamo ei ole innostunut Mitsun lisätöistä, joten alkuperäistä vastaava lienee tässä vaiheessa ainoa vaihtoehto. Onko jollain tietoa Speedpartsin päivityspotun sopivuudesta/laadusta? https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 04-s1.html
Vastaa Viestiin