-02 9-3 Turbon/softan päivitys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

-02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Eli -02 9-3 150hv Garretti sanoi sopimuksen irti. Nyt olis tarjolla 9-5 aeron Mitsu. Tarvinnee uuden muutosputkisarjan turbolle, olisiko jollain varaosanumeroa antaa/tietoa mistä saa halvimmin?
Toimii kuulemma vakoisoftalla ok? Mitä/millaista softaa suosittelette tuota 2l moottori/Mitsu yhdistelmälle? Ei Tarvinne muita muutoksia?
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Käykö yleensäkään 2,3 9-5 Aeron Mitsun ahdin bolt on(paitsi luultavasti vesi/öljyputki sarja), vai vaatiiko sen Kobraputken? Yleensäkin tehotavoite reilu parisataa. Paljonkohan vakio kytkin kestää vääntöä? Ei oikein löydä äkkiä selaamalla vastausta täältä äkkinäinen.. Autonoptimointi firmassa eivät osanneet sanoa mikä softa olisi paikallaan jos ahdin ei ole vakio..
saapas_89
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 16:31
Paikkakunta: Turku

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja saapas_89 »

Ahdin asiaan en uskalla täysin varmaa vastausta antaa mutta suosittelen ihan kääntymääb foorumin softaajien puoleen. Kyllä ne tehot sinne 2-sataan nousee ja etanolilla vääntöäkin enemmän.
Jäsen #6332
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

Ootko selvittäny onko 9-5 mitsu ns. shortneck mallinen? Jos on, niin vakio cobralla saa kasaan kun modaa sitä yläkiinnikettä ja huohotin putkea. Vakiocobra ei ahdista reilua pariasataa heppaa. Softaa ei ole pakko muuttaa, toimii vakiosoftallakin. Toki tehojen takia kannattaa softata. Garretin vesi/öljyputket ei tainnut myöskään suoraan passata. Haku- toiminnolla löytyy vaikka mitä tietoa.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Täytyy tutkia turboa kun saan sen käsiin. Autosta pääsen löysäämään entisen turbon pois vasta aikaisintaan vajaan parin viikon päästä ja yritän kartoittaa tilannetta etukäteen ja mahdollisesti tilata myös tiivisteet ja putket ym. Näkyy noissa softauksissa olevan aika paljon hintaeroja. Saabcom taitaa olla edullisin ja jos saa ohjelmointilaitteen lainaksi niin ei tarvitsisi ajella satoja kilometrejä. Ilmeisesti myös kokonaisia viri ECUjakin on saatavana. Onko näistä kokemuksia millaisia? Tekeekö BSR:n softalla mitään, olin näkevinäni jossain sitä moitittavan? Jos joku foorumilainen tekee ohjelmia niin onko oltava auton kanssa paikalla vai riittääkö pelkkä ECU?
saapas_89
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 16:31
Paikkakunta: Turku

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja saapas_89 »

Riittää pelkkä ECU
Jäsen #6332
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

saapas_89 kirjoitti:Riittää pelkkä ECU
Ja kustantaa mitä? Entä jos vakio garretti vaihtuu 2,3:n Aeron Mitsuun löytynee sopivat asetukset 2,0 koneelle.. vai ostanko halppis garretin? Taisi saada noin 350€?
saapas_89
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 16:31
Paikkakunta: Turku

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja saapas_89 »

2 litrasta on myös mitsun turbolla. Löytyy softa siihen. Itse en softauksia tee mutta noin 100€ - 150€ on softia täältä saanut
Jäsen #6332
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Saba9-3 kirjoitti:
saapas_89 kirjoitti:Riittää pelkkä ECU
Ja kustantaa mitä? Entä jos vakio garretti vaihtuu 2,3:n Aeron Mitsuun löytynee sopivat asetukset 2,0 koneelle.. vai ostanko halppis garretin? Taisi saada noin 350€?
Kaikkien T7 Aerojen Mitsut on samanlaisia. Kaikkien T7 ei Aerojen Garretit on samanlaisia. Ainoa ero taitaa olla uudemmissa femmoissa tosiaan tuo em. kaulan pituus. Ei huolta niistä. Molemmille ahtimille saat päivityksen ihan täältä foorumilaiselta. Kannattaa unohtaa nuo viripuljut.

Paikkakunta, kun näkyis sun profiilissa, niin helpottais kovasti softan päivittäjän löytämistä. Ps. Näihinkin kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaukset foorumilta tuolla haku -toiminnolla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Profiili päivitetty.. Uutena foorumin lukijana äkkiä vaikea löytää mitä hakee, omat viritys osiot helpottaisivat etsintää.
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1428
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: -02 9-3 Turbon/softan päivitys

Viesti Kirjoittaja HEV »

Tuo ja muut tällaiset ketjut kannattaa lukea läpi niin tietää jo enemmän (tämä on 6 v takaa ja softat on vielä parantuneet tällä välillä):

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=88055
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Vastaa Viestiin