Kampiakselin asentotunnistin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Petsku
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Elo 18, 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Kampiakselin asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Mulla meni asentotunnistin vaihtoon, kun oli nirhautunut kuori puhki vanhasta ja alkoi oireilla. Vaihdoin uuden (bosh originaali), toimi hetken (2 päivää), sitten alkoi olla hankaluuksia kuumana startatessa --> uusi vaihtoon vielä uudempaan. Ei startannut enää ollenkaan, vaikka kuinka pyöritti. No sitten kolvasin vanhan alkuperäisen anturin kasaan (poikki menneen johtimen) ja sähkärinteippiä päälle. Lähti laakista käyntiin, sekä kuumana että kylmänä. Oma korjaus kestää varmaan hetken, mutta tärisee jossain välissä kuitenkin irti ja kosteus ui teipin sisään, eli uuden vaihto olis kyllä hyvä.

Sitten kysymys: voiko olla näin pa*ka säkä että kaksi sutta osuu peräkkäin, vai voiko tuossa asennuksessa jotain mennä pieleen (uusi tiiviste paksumpi, kiristys tms?).

2.3 vapari 900NG
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Kampiakselin asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja ramba »

Jäikö vanhan o rengas paikalleen koloon jotta uusi ei mene pohjille asti? Tai onko siellä ylimääräinen o rengas unohtunut jonka kanssa uusi ei mene syvälle.
Petsku
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Elo 18, 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Ei ole ylimääräisiä o-renkaita, sen tarkastin. En tosin kokeillut o-renkaita ristiin (mutta tuskin o-renkaan paksuus voisi niin paljoa vaihdella, että vaikuttaa?
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
Vastaa Viestiin