OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja Saint »

Mistäköhän pitäis lähtee etsiä ongelmaa ku mitää käsitystä noista vehkeistä kun kuskin sähköpenkki toimii muuten, mutta säätäminen toimii pätkittäin, eli saan mihin haluan joka suuntaan mutta liikkuu sekunnin välein jonka jälkeen 0.1sek tauko (about). Toinen mitä tekee niin välillä itestään lähtee keikkaa eteenpäin penkki (kerran nyt tehny ajossa sen, muuten kun auto ollut paikallaan).
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja karg »

Tommosia oireita oli oman NG900:n sähköpenkissä. Penkki liikkui juurikin nykien kuvaamallasi tavalla ja välillä kun halus selkänojaa taakse päin, niin se kallistui eteen päin. Selkänojan ja istuinosan taitteessa menee johtosarja ja siitä oli parin johdon eristeet huonona. Noi kun korjasin, niin oireet katosivat.

Toki voi olla muutakin, mutta johtosarja kannattaa tarkistaa ensin.
sepikate1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 12:33

Re: OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja sepikate1 »

Moi.

Mulla aiheutti femman moottoripenkissä samaa ilmiötä vikaantunut muistinäppäin penkin sivussa. Eli jos tuo yksikkö on joskus saanut esim. vettä päälleen raolleen jääneestä ikkunasta, niin on voinut vikaantua siitä.Itselläni oli mitä ilmeisimmin käynyt näin ja muistiyksikkö oli ottanut itseensä. Voit yrittää availla yksikön ja putsailla hapettumat pois ,mutta minulla se ei enää auttanut vaan yksikkö meni vaihtoon.
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja Saint »

sepikate1 kirjoitti:Moi.

Mulla aiheutti femman moottoripenkissä samaa ilmiötä vikaantunut muistinäppäin penkin sivussa. Eli jos tuo yksikkö on joskus saanut esim. vettä päälleen raolleen jääneestä ikkunasta, niin on voinut vikaantua siitä.Itselläni oli mitä ilmeisimmin käynyt näin ja muistiyksikkö oli ottanut itseensä. Voit yrittää availla yksikön ja putsailla hapettumat pois ,mutta minulla se ei enää auttanut vaan yksikkö meni vaihtoon.
Tuli tossa viime vklp tutkittua enemmän, ja huomasin, että muistin 2. nappi jäänyt pohjaan kun sen verran skeidaa välissä. Sain ton sivun auki mutta en sitä muistiyksikköä saanut irti siitä johdon liittimestä. Oon sen verran kädetön, etten ymmärrä, että missä siinä on nipsut millä sen sais irti? 30€ vissii maksais ok-kuntonen yksikkö..
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Muistipaikkanapin pohjaan jääminen aiheuttaa kyseiset oireet.

Pienet pihdit ja/tai ruuvari apuun liitintä irroittaessa, tai kokeile auttaako crc + pieni veitsi putsaamiseen, yksikkö paikallaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
sepikate1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 12:33

Re: OG 9-3 sähköpenkki pätkii

Viesti Kirjoittaja sepikate1 »

Juu, kyllä sen siitä pitäisi irrota kun pikku ruuvarilla varovasti vivuttelee.Itse yksikkö lähtee penkin kylkimuovista pois, kun niinikään pikku ruuvarilla vivuttelee päissä olevia klipsuja. Pöydällä yksikkö on sitten helppo purkaa ja putsailla.

Itse tilasin käytetyn yksikön bildelsbasenista 20e,kun putsailu ei enää auttanut.Jos sinulla on selkeästi nappi jumittanut, niin luulisi sen putsailemalla saavan vielä toimivaksi.
Vastaa Viestiin