Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Tarkoitus on laittaa Garretin tilalle vm2004 9-5 Aeron Mitsu TD04HL-15T(49189-01800). Ongelma on että Garretissa oli 14mm banjopultit ja niihin sopivat putket. Mitsussa on 12mm banjopultit. Eli pienemmät banjot ja niihin käypäset putket pitäisi saada. Banjotpultit sain, varaosaluettelo tuntee 12mm ja 14mm koot. Putkia on sitten 3 eri vaihtoehtoa(katsottu 9-5 varaosaluettelosta), ensimmäiset putket tuli mutta täsmälleen samat kuin autossa jo paikoillaan eli 14mm Banjoille. 9-3 Aeron luettelo antaa myös kaksi eri banjokokoa mutta vain yhtä putkivaihtoehtoa, tosi loogista? Onko joku törmännyt tai voiko saada selvitettyä oikeat putket jotka saa liitettyä 12mm vanjoilla turboon?
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-Turbo-Wa ... SwcaFZE8AG
tai sitten muutossarja letkut ja banjot käytettynä jostain tai maptunilta etc.
tai sitten muutossarja letkut ja banjot käytettynä jostain tai maptunilta etc.
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Yamaha FZR600 Streetfighter
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Joo tuollaisia tiivisteitä metsästin käyden läpi kaikki autotarvike, hydrauliikka, lvi ym paikat läpi, ei mistään löydy muuta kuin tilaamalla netistä. Teetätin pätkät teräspunosletkuja 12mm banjopultille sopivilla päillä. Putket poikki sopivasta kohtaa ja siihen letku kiinni helmiliitoksella, vesiputket tulee nyt sellaiset, öljynpaineputki passasikin alkuperäinen.
Viimeksi muokannut Saba9-3, Ke Elo 02, 2017 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Eikös nuo garretin vesiputket pitäis sopia mitsuun, ihan vaan leveämmillä prikoilla.
Jäsen: 6365
NG900 2.0t -95 E85 steg 1
NG900 2.0t -95 E85 steg 1
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Vähän sellainen sinnepäin amatööriasennus leveämmillä prikoilla kikkailu mielestäni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Ei se mitään kikkailua ole jos sopivat leveämmät kuparit heittää alle. Itse tein aikanaan ihan saman kupariprikka ranen ja pari vuotta mentiin ihan fine ennenkuin ahdin vaihtui taas isompaan..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
En löytänyt mistään muita kuin 12x18 kupariprikkoja, oli hilkulla tiivistääkö jos banjopultti sattuu toiseen laitaan. Mitäs kokoa olette käyttäneet?
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
12x18 tuli foorumin ohjeistuksen mukaan hankittua, mutta olikohan IKH:sta ostetusta kupariprikkalajitelmasta löytyi sattumalta 12x20 kokoisia. Ne istuvat todella nätisti paikalleen, ei ole aivan niin millin kymmenysosien kanssa kikkailua mitä 18mm ulkohalkaisijan omaavilla. Ja mikä tärkeintä, eivät fuskaa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Onkos tuossa joku tähdellinen idea jotta turbolta kanteen tulevan vesiputken päässä olevassa banjossa on vain kaksi pienempää reikää, kun muissa on neljä ja isompia.
Garretti vaihtuu Mitsuun ja samalla uusi vesiputki... Eli onko haittaa/hyötyä vaihtaa tuo isommilla rei'illä varustettuun banjoon? Varmaan tuossa joku idea on kun putkesta haarautuu pienempi letku...
Garretti vaihtuu Mitsuun ja samalla uusi vesiputki... Eli onko haittaa/hyötyä vaihtaa tuo isommilla rei'illä varustettuun banjoon? Varmaan tuossa joku idea on kun putkesta haarautuu pienempi letku...
#4941
9-3 2.0t BioPower -02
BMW E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
9-3 2.0t BioPower -02
BMW E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
Re: Turbon Vesi/öljyputki ongelma
Joku idea niiden banjopulttien reikien kanssa lienee ollut suunnitelijalla. WIS sanoo turbon jäähdytyksestä
https://en.wikipedia.org/wiki/Thermosiphon
Ehkä tuon banjopultin pienemmillä rei'illä halutaan tehostaa lämmityslaitetta tai varsinaisen jäähdyttimen kautta kiertoa.
Kiertosuunta on tällöin päinvastainen kuin moottorin käydessä, turbosta kanteen päin, vaikka OG9-3:n kohdalla tuo WIS-tekstissä jätetäänkin mainitsematta.Kun moottori sammutetaan ja jäähdytysnestepumppu lopettaa pumppaamisen, järjestelmässä oleva jäähdytysneste kiertää itsestään termosifonivaikutuksen ansiosta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thermosiphon
Ehkä tuon banjopultin pienemmillä rei'illä halutaan tehostaa lämmityslaitetta tai varsinaisen jäähdyttimen kautta kiertoa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00