NG 900 Cabbeen uusi katto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng95
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 13, 2013 13:11

NG 900 Cabbeen uusi katto

Viesti Kirjoittaja ng95 »

Onkohan kellä kokemusta ja onkohan isokin homma (tunteja/euroja) toi katon vaihto ?
(vanhan katon takasivuraami viottui ja lasikiinnityskin repsottaa)
t. 900 cabrio -96.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG 900 Cabbeen uusi katto

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuinka se on hajonnut? Pelkän lasin saa Sian tuotteilla (kuorma-autojen ja bussien lasiliima) liimattua kiinni, ei sen takia tartte koko rättiä vaihtaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 Cabbeen uusi katto

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos haluaa entisöidä auton niin silloin katon vaihto on ainoa vaihtoehto.

Omassani katon pintaverhous oli vähän kärsinyt käytössä johtuen edellisten omistajien epäonnistuneista korjausyrityksistä. Kangaskaton paikkaamisen on olemassa ainetta, joka kestää käyttöä (en nyt muista mistä itse tilasin Ebaystä). Tällä saa pienet reiät ja jopa repeämän tilkittyä. Toki jos haluaa, ettei korjaus näy niin sitten pitää koko katto uusia.

Tuon takalasin kiinnityksen saa muistaakseni korjattua avaamalla katon takareunan sauman pokkauksesta, johon ulkoverhoilu on kiinnitetetty ainakin liimalla. Varmaan myös takalasin saisi kiinnitettyä hyvällä 2-puolisella teipillä, jos ei halua alkaa sotkemaan liimaalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
ng95
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 13, 2013 13:11

Re: NG 900 Cabbeen uusi katto

Viesti Kirjoittaja ng95 »

JP_Vette kirjoitti:Kuinka se on hajonnut? Pelkän lasin saa Sian tuotteilla (kuorma-autojen ja bussien lasiliima) liimattua kiinni, ei sen takia tartte koko rättiä vaihtaa.
Kiitos kysymästä - isoin ongelma on noi katon tukiraamirautojen vääntyminen - joten olen päätynyt "uuden" katon hankintaan ja
vaihtohomman kokemustieto kiinnostaa.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 Cabbeen uusi katto

Viesti Kirjoittaja Cona »

Haiskahtaa kalliilta, jos meinaat ihan uusilla osilla toteuttaa. Katon ns. runko-osaa oli ainakin vielä hetki sitten Saabin Webshopissa myynnissä n. 1100€ ihan uutena, alkuperäisenä varaosana. Vanhan kattoverhoilun laittamista uuteen runko-osaan taasen en näe järkevänä, samalla vaihtaisin myös ulkoverhouksen. Sitten rempalla alkaakin olla hintaa auton arvon verran.. :oops:

Jos sulla on jokin tietty kattokaari taittunut niin itselläni on käytännössä kokonainen purkuosa-katto varaosina (poislukien sekä 5./viimeiden kaari kokonaisuudessaan).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin