Mikä DI-kasetti???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
1tuominen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 11:30
Paikkakunta: Pirkkala

Mikä DI-kasetti???

Viesti Kirjoittaja 1tuominen »

Kiitos kaikille vastauksista. Kun en oo mikään autoasiantuntija, varsinkaan näissä nykyautoissa, ni kertokaa vielä missä sellanen on?
Kiitos
anzzi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä DI-kasetti???

Viesti Kirjoittaja anzzi »

1tuominen kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista. Kun en oo mikään autoasiantuntija, varsinkaan näissä nykyautoissa, ni kertokaa vielä missä sellanen on?
Kiitos
se on siinä koneen päällä, musta tai punainen toosa joka jakaa kipinää tulpille
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä DI-kasetti???

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

1tuominen kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista. Kun en oo mikään autoasiantuntija, varsinkaan näissä nykyautoissa, ni kertokaa vielä missä sellanen on?
Kiitos

Toi punanen tossa. Hintaa parisataa :?
Viimeksi muokannut Rommitommi, Ke Huhti 27, 2005 08:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :(
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ja helppo vaihtaa itse.
1. Akunkenkä irti
2. Kasetin liitinjohto irti
3. Neljä ruuvia siitä päältä irti
4. Risa kasetti nostamalla vaan pois
5. Uudet sytytystulpat vaihdat tässä samalla
6. Uusi kasetti tilalle
7. Ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Viimeksi muokannut tevisu, Pe Maalis 25, 2005 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Trionic 5 -autoissa tuo punainen ja Trionic 7 -autoissa se on musta.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ja muistetaan juoda kahveet kasauksen jälkeen ennenkuin lyödään tulille vai mitä trionic-miehet? :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mimmi kirjoitti:Jep. Saabin ohjeessa sanotaan, että pitäisi pitää oikeinpäin vähintään 15 min. ennen käynnistystä puolien eristyksiin käytetyn öljyn oikeaan paikkaan saamiseksi.
Ostin kasetin takakonttiin ennen reissua ja silloin Laakkosen varaosatykki ei tiennyt moisesta mitään? Taasko mua vedätetään :evil: ? Oli kuulemma varaosanumerokin muuttunut eli tuote olisi erilainen? Täytynee varmuudeksi kääntää boxi oikeinpäin takakontissa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

tevisu kirjoitti:Ja helppo vaihtaa itse.
2. Kasetin liitinjohto irti
Joudun myöntämään tappion ja kysymään nolona miten ihmeessä tuo liitinjohto lähtee irti DI-kasetista?

Allekirjoitukseni auto on alkanut nykimään pintakaasulla, ja ajattelin lähteä liikkeelle vaihtamalla tulpat. Käytettyäni eilen illalla 10-20 min liittimen irroittamiseen luovutin homman siihen. Yritin ruuvarilla avittaa liitintä, yritin voimalla, yritin väännellä, yritin voimalla,... ja liitin vain pysyy tiukasti kasetissa kiinni. Liittimessä on jokin punainen lukituspala, mutta se taitaa vain pitää johtimia kiinni liittimessä, eikä itse liitintä kiinni kasetissa?
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Just se punainen lukitus pala pitää pistoketta kiinni kasetissa. Vedä sitä lukitus settiä hyttiin päin ja samalla töpseliä irti.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Ok, se lukituspala ei tuntunut liikkuvan kuin aivan vähän yläpuolelta, eli pitää varmaan kammeta ruuvarilla auki. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Vastaa Viestiin