9-3.n vanteista ( taas )

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

9-3.n vanteista ( taas )

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Selailin wanhoja juttuja , mutten löytänyt vastausta:

Miten käy jos 9-3.n alle tumpaa 8" x 17" ET 35 vanteen ja siihen päälle "teräväolkaiset" 225/45 gummit . Mihin ottaa kiinni , vai ottaako mihinkään ? Rengaskauppias sanoo sen tavallisen " MAHTUU MAHTUU ! " lauseen, mutta ne nyt ei tiedä mistään mitään . Himoitsen yhtä OZ.n vannetta, mutta kun sitä saa vain 8" leveänä.

Kaide
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ei tossa koossa pitäisi todellakaan olla mitään ongelmaa. ET olisi vain fiksumpaa ottaa 40 jos on mahdollista, muuten siitä ratista saa pidellä kaksinverroin enemmän kiinni.
STCF #3
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mulla on Viggenin orkkis 17" ja 225/45-17 ja auto on madallettu H&R jousilla eikä oo mitään ongelmia !
Ainoo vaan niinku Speedou sano et toi ET vois olla vähän isompi, kyllä toikin toimii mutta VOI ottaa kiinni takana etenki jos auto on 5 ovinen ja sit toi ongelma että vetely on varmasti vähän pahempaa ku isommalla ET:llä.
Mutta toimii kyllä !
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

pade kirjoitti:Mulla on Viggenin orkkis 17" ja 225/45-17 ja auto on madallettu H&R jousilla eikä oo mitään ongelmia !
Ainoo vaan niinku Speedou sano et toi ET vois olla vähän isompi, kyllä toikin toimii mutta VOI ottaa kiinni takana etenki jos auto on 5 ovinen ja sit toi ongelma että vetely on varmasti vähän pahempaa ku isommalla ET:llä.
Mutta toimii kyllä !
Vähän itseänikin epäilyttää noin leveä vanne ja tuo ET yhdessä, tulee aika pahasti ulospäin. Noh, rengaskauppias sanoo että mahtuu...jos ei mahdukaan niin onkohan tälläsessä tapauksessa oikeus palauttaa / vaihtaa vanteet ? Pitänee selvittää !

offtoppiccia: On muuten tullu alujen hinnat alas huolella. Kunnon 17" OZ.t saa alle 600 eurolla setti
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Niinku sanottu uskon kyllä että noi mahtuu pyörimään ongelmitta !
Ajeleehan noi 8,5*19" ja 235/35-19 kiekoilla/rengastuksella ysikolmosissa ja sillonkaan ei ole sanottu että ottaa kiinni mihinkään...

Voi olla fiksuu kysästä siinä mahdollisen oston yhteydessä tota sopivuutta ja palautus/vaihtomahdollisuutta jos ei sittenkään sovi... :roll:
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Ostin viime vuoden keväällä Saabbaaseeni FOX EVO1 17X8 tuumaa vanteet joiden ET on peräti 40 ja niihin Nokian NRVi 225/45 R17 gummit 8) Hyvin ovat mahtuneet pyörimään vaikka autossani on 10 mm madallus vakio 9-3 OG:hen verrattuna, eivätkä ole muutenkaan yhtään liian ulkona päinvastoin tekevät autostani vielä enemmän sporttisemman näköisen 8) Nämä FOX EVO 1:set ovat olleet jo monta vuotta peräkkäin Englannin myydyimmät aluvanteet eivätkä suotta :lol: En ole itsekään nähnyt millään muulla valmistajalla lähellekään yhtä tyylikkään näköisiä 5 puolaisia aluja...ovat jopa hieman tyylikkäämmät kuin esim. Viggenin vakio alut 8) Ne ovat lisäksi hyvin kevyet ja niihin on vedetty peräti 4 lakkakerrosta päällekkäin, jotta pysyisivät kauan uuden veroisena 8)
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Turbojubilee kirjoitti:joiden ET on peräti 40
ET 40 on sisempänä, kuin ET35.

Niin ja tosiaan kannattaa sitten liikkeestä vaatia vaikka kirjallinen diili asiasta, niin ei tarvitse sitten yhtään jossitella.
STCF #3
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbojubilee kirjoitti:ovat jopa hieman tyylikkäämmät kuin esim. Viggenin vakio alut 8) Ne ovat lisäksi hyvin kevyet ja niihin on vedetty peräti 4 lakkakerrosta päällekkäin, jotta pysyisivät kauan uuden veroisena 8)
Vakiona tulevat alut ei yleensäkkää oo niitä hienoimpia...
Täytyy kyllä myöntää, että viggenin alut tekee tässä poikkeuksen :)
speedou kirjoitti: ET 40 on sisempänä, kuin ET35.

Niin ja tosiaan kannattaa sitten liikkeestä vaatia vaikka kirjallinen diili asiasta, niin ei tarvitse sitten yhtään jossitella.
Kirjallisen diilin saa aina ellei puljulla ole jotain hämärää menossa, kannattaa siis vaatia. On sitten helpompi puuttua noihin takuu juttuihin :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

3- ovisissa on sitten takana vähän enemmän varaa kun 5 -ovisissa, verratkaapa näiden autojen välillä takalokarin kaaren etuosaa kun takapää lintassa...

Mulla 5-ovisessa ottaa töyssyissä rengas hiukan kiinni takalokarin kaaren etuosaan kun on painava täyspakkaus päällä ja madallusjouset ihan lintassa 225/40-18 ET 40 pyörillä just siitä kohtaa missä 3 -ovisessa on "veistetty" siivu pois. Voi olla että renkaan mallillakin on vaikutusta, kyseessä on kuitenkin vain muutama milli joka sitten voi riittää johonkin toiseen kumiin verrattuna. Liikoja tiloja siellä takana ei 225-18:llakaan väsyneemmällä madalluksella kuitenkaan ole.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbojubilee kirjoitti:Nokian NRVi 225/45 R17 gummit
Mulla on kanssa NOKIAN NRVi gummit samaa kokoa ja oon ollut niihin todella tyytyväinen 8)
Pito on HUIPPULUOKKAA mun mielestä, onko sulla samanlaiset fiilarit että pitää ihan sairaan hyvin?? :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
Turbojubilee kirjoitti:Nokian NRVi 225/45 R17 gummit
Mulla on kanssa NOKIAN NRVi gummit samaa kokoa ja oon ollut niihin todella tyytyväinen 8)
Pito on HUIPPULUOKKAA mun mielestä, onko sulla samanlaiset fiilarit että pitää ihan sairaan hyvin?? :D
Mullakin on huippulaadukkaat nokialaiset, sain ne TODELLA edullisesti :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

93t sport kirjoitti:
Turbojubilee kirjoitti:Nokian NRVi 225/45 R17 gummit
Mulla on kanssa NOKIAN NRVi gummit samaa kokoa ja oon ollut niihin todella tyytyväinen 8)
Pito on HUIPPULUOKKAA mun mielestä, onko sulla samanlaiset fiilarit että pitää ihan sairaan hyvin?? :D
Ja minä sain Dunlop SP Sport 205/55R16 renkaat TODELLA edullisesti 8) . Ne ovat lähes KÄYTTÄMÄTTÖMÄT, vaikka ovatkin vähän käytetyt 8O. Olen jo nyt TODELLA tyytyväinen ostokseeni, niiden pintakuvio korostaa autoni sporttista luonnetta vaikka renkaat ovatkin liian korkeat.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noh, pakko hieman masentaa, että niiden nokioiden pito nyt ei ole kovinkaan huippuluokkaa kuivalla, mutta kyllähän niillä pärjää :P
STCF #3
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Speedou kirjoitti:Noh, pakko hieman masentaa, että niiden nokioiden pito nyt ei ole kovinkaan huippuluokkaa kuivalla, mutta kyllähän niillä pärjää :P
Nyt et spiidi ollu messissä ollenkaan :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
Nyt et spiidi ollu messissä ollenkaan :roll:
Spiidi on turisti :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin