Morjesta!
Pitisi ruveta miettimään levyjen ja palojen vaihtoa og9-3seen. Voisin samalla päivittää ne, jotta saisi tehokkaammat jarrut. Olen lukenut, että Viggen levyt olisi hyvä päivitys ja siitä haluisin tietää, että meneekö noi Viggen levyt suoraan vakio levyjen tilalle vai vaatiiko sen minkälaista muokkaamista? Mahtuuko 15" vanteet niitten päällä pyöriin vai pitääkö isommat vanteet olla?
Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
Re: Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
Miksi tehokkaammat jarrut? Vaikka olisi tehoa autossa enemmän, ei se painavammaksi ole tullut... Kyllä nuo perusjarrut aika ärhäkkäät on, jos männät liikkuu herkästi ja ylipäätään kaikki on kunnossa. Ainakin takasatulat tuppaa olemaan vanhemmiten aikas jumissa.
Re: Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
No vaikka siksi, että mutkatiellä saat tehokkaammalla autolla huomattavasti enemmän vauhtia, jolloin jarrutehoakin tarvitaan lisää? Lämpenee myös vähemmän .
Kaverilla keväällä valmistunut viriviri og 9-3 josta penkitettiin 360hv(Vääntöjä en nyt äkkiseltään muista). Autossa alusta päivitetty lähes jokaista puslaa myöten, ja apurunkoon tehty poikkituki. Koeajolle kun lähdettiin mutkatielle valmiilla setupilla niin kyllä siinä molemmat tuumasivat parin kilometrin jälkeen, että jarruthan tästä loppuu kesken täysin. Eli kyllä ne jarrut ovat heikoin lenkki näissä autoissa heti alustan jälkeen, jos meinaa yhtää lujempaan ajaa. Siihen en ota kantaa, että ovatko nämä em. päivitykset suomen tieliikennelain mukaan ajaessa millään tapaan järkeviä/tarpeellisia, mutta siitähän tässä ei nyt ollut kyse.
Kaverilla keväällä valmistunut viriviri og 9-3 josta penkitettiin 360hv(Vääntöjä en nyt äkkiseltään muista). Autossa alusta päivitetty lähes jokaista puslaa myöten, ja apurunkoon tehty poikkituki. Koeajolle kun lähdettiin mutkatielle valmiilla setupilla niin kyllä siinä molemmat tuumasivat parin kilometrin jälkeen, että jarruthan tästä loppuu kesken täysin. Eli kyllä ne jarrut ovat heikoin lenkki näissä autoissa heti alustan jälkeen, jos meinaa yhtää lujempaan ajaa. Siihen en ota kantaa, että ovatko nämä em. päivitykset suomen tieliikennelain mukaan ajaessa millään tapaan järkeviä/tarpeellisia, mutta siitähän tässä ei nyt ollut kyse.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
Juuriki niin miten Jonteri oli sanonu. Tosin en ole ihan niin paljon tehoja hakemassa, mutta jos kerran pitää vaihtaa osaa niin miks ei samalla päivitä osat parempiin/isompiin/tehokkaampiin osiin? Mutta tässä on vielä oma alkuperänen kysymys auki. Eli meneekö viggenin levyt vakioitten tilalle ilman sen suurempia modauksia?
Re: Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
Suurempi modaus = satula ja carrier. Jarrukilvestä en muista, mut vetäsee kokonaan pois niin ompa vähemmän mädäntyvää pelliäki autos.
Viggenin jarrut tais olla femman 308 mm setin kans samat. Ei siis "Aeron jarrut", vaan ne ihan tuiki tavalliset 308 mm. Mut tää kandee varmistaa, on vaan vahva mutu.
Edit: laitahan samalla vaivalla myös ne femman jäähdytetyt 300 mm takajarrut. Vaatii kans carrierit ja satulat.
Edit2: Ei mahdu 308 mm setin kans 15" vanteet. Tai ei ainakaa pitäs mahtua...
Viggenin jarrut tais olla femman 308 mm setin kans samat. Ei siis "Aeron jarrut", vaan ne ihan tuiki tavalliset 308 mm. Mut tää kandee varmistaa, on vaan vahva mutu.
Edit: laitahan samalla vaivalla myös ne femman jäähdytetyt 300 mm takajarrut. Vaatii kans carrierit ja satulat.
Edit2: Ei mahdu 308 mm setin kans 15" vanteet. Tai ei ainakaa pitäs mahtua...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Jarrujen vaihtoa ja kysymyksiä
Kiitoksia! Pitääpä ruveta metsästelemään osia ja pähkäilee miten toteutan työn.Suurempi modaus = satula ja carrier. Jarrukilvestä en muista, mut vetäsee kokonaan pois niin ompa vähemmän mädäntyvää pelliäki autos.
Viggenin jarrut tais olla femman 308 mm setin kans samat. Ei siis "Aeron jarrut", vaan ne ihan tuiki tavalliset 308 mm. Mut tää kandee varmistaa, on vaan vahva mutu.
Edit: laitahan samalla vaivalla myös ne femman jäähdytetyt 300 mm takajarrut. Vaatii kans carrierit ja satulat.
Edit2: Ei mahdu 308 mm setin kans 15" vanteet. Tai ei ainakaa pitäs mahtua...