Eli kysymys yksinkertaisuudessaan kuuluu: meneekö NG900i loota OG9-3:een ns. heittämällä? Onko kytkimen työsylinterille paikka myös tuossa vanhemmassa loodassa?
Purkuauto oli 90-luvun puolivälistä ja elvytettävä MY01.
Manuaalivaihteistojen erot
Manuaalivaihteistojen erot
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Manuaalivaihteistojen erot
-94 NG900 turboversion loota meni heittämällä paikalleen OG9-3:seen, toki vaijerikytkinkilkkeet pitää purkaa edestä pois ja vaihtaa työsylinteri uuteen lootaan. Helppo homma, erityisesti kun molemmat laatikot ovat irtipurettuna ja voi verrata niitä keskenään. Lyhyesti sanottuna sopii.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Manuaalivaihteistojen erot
Kiitoksia vastauksesta. Eiköhän se sitten löydä tiensä autoon. Vielä sellainen kysymys jollekin joka tietää, että onko vapareissa ja turboissa ollu samat välitykset?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Manuaalivaihteistojen erot
Vähän erilaisia välityksiä on olemassa, vaparissa lyhyemmät.
Ota huomioon että vaihteiston tuki saattaa olla eri mallinen, tuki laatikon mukana niin sopii.
Ota huomioon että vaihteiston tuki saattaa olla eri mallinen, tuki laatikon mukana niin sopii.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Manuaalivaihteistojen erot
Turbokolkki on muuten huomattavasti mukavampi ajaa kaupungissa/taajamassa jos vaparin vaihteisto vaihdettu. Vakiovälitykset mielestäni turhan pitkät varsinkin kaupunkiajossa, jatkuvasti saa hämmentää keppiä.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98