Jarrunesteen vaihto!?
Jarrunesteen vaihto!?
Ajattelin vaihella jarrunesteet 9-3 renkaiden vaihdon yhteydessä.
9-3 näyttäisi olevan kytkinneste samassa purkissa.
Miten kytkinnesteen saa pois? Vai onko sillä väljä vaikkei vaihtaisi kytkimen sylinteristä nestettä kokonaan, kun nesteen "laatu" vaihtuu DOT 4 DOT 5.1?
Riittääkö kytkimen nesteen vaihdoksi se kun vaihtaa säiliön nesteen ja nesteen jarruputkista ja sylintereistä?
Onko kellään tietoa miten kytkimen nesteitä saisi vaihdeltua?
Löytyykö Saab 9-3 mitään tälläisiä huolto-ohjeita netistä?
9-3 näyttäisi olevan kytkinneste samassa purkissa.
Miten kytkinnesteen saa pois? Vai onko sillä väljä vaikkei vaihtaisi kytkimen sylinteristä nestettä kokonaan, kun nesteen "laatu" vaihtuu DOT 4 DOT 5.1?
Riittääkö kytkimen nesteen vaihdoksi se kun vaihtaa säiliön nesteen ja nesteen jarruputkista ja sylintereistä?
Onko kellään tietoa miten kytkimen nesteitä saisi vaihdeltua?
Löytyykö Saab 9-3 mitään tälläisiä huolto-ohjeita netistä?
Ilmaaminen on ihan saamarin paska homma, mutta jos sitten saat ilmattua niin että pääset ajamaan niin kytkin ilmaa itte ittensä kondikseen muutamassa päivässä.legro kirjoitti:Saab huollossa sanoivat, ettei tarvitse vaihtaa nestettä kytkimestä asti, eikä nesteiden sekoittumisella ole suurta haittaa..
Mutta sen voi toki vaihtaa kytkimestä asti..
Mulla oli niin että 1-2mm kun nosti niin auto lähti, mutta muutamassa päivässä oli taas normaali
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Menisköhän 9-5:ssäkin samalla tavalla, on kyllä ajettu jo lähes 100km kytkinrempan jälkeen ja lähtee vieläkin liian hanakasti liikkeelle??93t sport kirjoitti:Ilmaaminen on ihan saamarin paska homma, mutta jos sitten saat ilmattua niin että pääset ajamaan niin kytkin ilmaa itte ittensä kondikseen muutamassa päivässä.legro kirjoitti:Saab huollossa sanoivat, ettei tarvitse vaihtaa nestettä kytkimestä asti, eikä nesteiden sekoittumisella ole suurta haittaa..
Mutta sen voi toki vaihtaa kytkimestä asti..
Mulla oli niin että 1-2mm kun nosti niin auto lähti, mutta muutamassa päivässä oli taas normaali
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itselläni on säiliöön sopiva tiivis korkki missä nippa porattu läpi, kompuralla pieni paine (0.5-1 bar) säiliöön ja sitten vaan päästelee ilmausnipoista ilmat pois Tarvittaessa muistaa vain lisätä nestettä.
Ajattelin myös vaihtaa nesteet pyörän ja jarrujen vaihdon yhteydessä.
Eli mitä eroa on DOT 4 ja 5.1
Ajattelin myös vaihtaa nesteet pyörän ja jarrujen vaihdon yhteydessä.
Eli mitä eroa on DOT 4 ja 5.1
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vahnassa satkussa hommahan hoitui helposti kun hommasi sen ilmaustyökalun esim. Motonetistä. Liekkö Og900:ssa sama jarrunesteen korkki kuin og9-3:ssa. Toimii samalla periaatteella Frostgreyllä. Eli letkulla varustettu korkki säiliöön, renkaasta painetta perään ja jo homma toimii. Pitääkin tänään testata onko säilöt samat.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
DOT 5.1 on uutta ainesta (kehitystä tapahtuu), 5.1 on tarkoitettu erityisesti ABS jarruille. Kiehumispiste on ilmeisesti vähän korkeampi!Frostgrey kirjoitti:Itselläni on säiliöön sopiva tiivis korkki missä nippa porattu läpi, kompuralla pieni paine (0.5-1 bar) säiliöön ja sitten vaan päästelee ilmausnipoista ilmat pois Tarvittaessa muistaa vain lisätä nestettä.
Ajattelin myös vaihtaa nesteet pyörän ja jarrujen vaihdon yhteydessä.
Eli mitä eroa on DOT 4 ja 5.1
Vaidan kanssa jarruista nesteet samalla kun renkaat vaihtaa. Kytkimeen en jaksa koskea! Sen voi sitten joskus suorituttaa ammattimiehillä!
Noin minäkin ajattelin tehdä mutta kielsivät saabin huollossa, sanoivat ettei saa muka päästää paineella vaan on imettävä alipaineella ilmat pois??Frostgrey kirjoitti:Itselläni on säiliöön sopiva tiivis korkki missä nippa porattu läpi, kompuralla pieni paine (0.5-1 bar) säiliöön ja sitten vaan päästelee ilmausnipoista ilmat pois Tarvittaessa muistaa vain lisätä nestettä.
Ajattelin myös vaihtaa nesteet pyörän ja jarrujen vaihdon yhteydessä.
Eli mitä eroa on DOT 4 ja 5.1
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jarruista (tarkemmin jarrusylintereistä- ja putkista) ilma tulee pois ihan poljinta painamalla. Eikä sinne mistään ilmaa tarvi päästää. Pyytäkää joku kaveriksi kun ilmaatte pojinta painelemaan. Pistää vaan säiliöön uuden aineen ja imausruuviin kirkas letku, ruuvi auki ja alkaa painelemaan pojinta, täytyy muistaa laitaa lisää nestettä säiliöön, ettei vedä ilmaa sieltä kautta. Sitten kun kirkas neste tulee letkusta voi vielä levittää jarrupalat, jotta neste tulee sylintereistäkin pois. Sitten vaan viel muutama polkaisu... ja ruuvi kiinni.
Näin lyhyesti!
Näin lyhyesti!