NG 900 S kakkos sylinteri leikkas 124tkm

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

NG 900 S kakkos sylinteri leikkas 124tkm

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Ostin hiljattain NG 900s saabin vuosimalli 95/96. Entisellä 900 i 87/88 oli ajettu jo kunnioitettavat 408tkm.

Uudella autolla oli ajettu 145tkm ja jo kahden viikon päästä ostosta kone rupesi pitämään kolinaa ja ei pyörinyt kaikilla. Syyksi selvisi kakkosen lämpöleikkaus. mäntä uusiks ja sylinterin hoonaus. Eniten jäi kaivelemaan, ettei myyjäliike RINTAJUOPPO maksanut kun puolet lystistä 550€. Itelle jäi siis maksettavaa samanverran.

Herää epäilys kun konetta joudutaan aukomaan jo noilla kilometreillä.
Huoltokirja oli täydellinen ja aidon oloinen. Auto tuli kainuusta.

Olisiko pitänyt pysytellä saabeissa enne GM:ää ja Ooppelia
:evil: :evil: :evil: :evil:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Moottorissa (esim. kannessa tai kannen tiivisteessä) on täytynyt sitten olla jotain vikaa, kun tuollainen juttu on päässyt käymään. Joko myyjäliike on vaiennut asiasta tai sitten se ovat olleet "onnellisen" tietämättömiä koko asiasta.

Aika outo juttu, että sylinteri leikkaa kiinni noilla km -luvuilla :roll: Näkyikö auton moottorissa mitään ulkoisia öljyvuotoja ennen kiinni leikkaamista?

Moottori on kyllä Saabin omaa valmistetta (ei :evil: pel). Siinä ei ole ollut GM:llä sormet pelissä, kuten NG900:n pohjalevyssä ym. materiaaleissa.

Samaan aiheeseen liittyen: mulla on aikanaan leikannut kiinni OG900 i 16V:n yksi sylinteri. Autolla oli tällöin ajettu lähes 300 tkm ja autoon oli tehty kansiremppa Turussa eräässä "nimeltämainitsemattomassa autoliikkeessä" edellisen omistajan toimesta. Kansiremppa oli kuitenkin tehty sen verran huonosti, että noin 20-30 tkm kansirempan teon jälkeen yksi sylinteri leikkasi kiinni. Mylly porattiin 2.1:ksi ja pistettiin uudet männät. Sen jälkeen auto pelasi taas moitteettomasta, mutta kyllä syletti maksaa tuota moottoriremppaa huonon kansirempan takia :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

mitään ennakkovaroituksia ei ollut. pellin alla ei näkynyt mitään hälyttävää. Koneistamon ukko oli ihmetellyt myös saabin ennenaikaista koneremppaa.

Jouduin kärsimään kaks viikkoo ilman saabiani, ja ajamaan sitikan saksolla prkl.

onko ng 900 moottoreissa ollut jotain valmistusvikoja, joita olisi korjattu takuun ulkopuolella muissa maissa?
kanattaako öljyjä vaihtaa vaihtoväliä tiheämmin?
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mikä lie vaihtoväli, mutta kympin välein on tullu vaihdettua. NG900:n moottoriongelmiin en ole kyllä laajemmin törmännyt, mitä nyt aina pari yksittäistä.
BMW 320dA Coupe LCI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei GM:llä ole juurikaan tekemistä b204-koneen kanssa, kävi huono säkä, olisiko öljynkierrossa ollut jotain häikkää, tms? Jos haluaa pysytellä Saabeissa ennen GM:ää niin ei voi koskea uudempiin tonnareihinkaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla oli yksi ng900 ja faijalla kolme muttei niissä mitään moisia vikoja ollut. Öljyvuotoja siellä täällä, ei muuta. Sen sijaan og900 2.1 koneella oli molemmilla samanlaisia ongelmia. Mä ostin juuri remontoidun ja faijalla meni remonttiin 130tkm kohdalla. Sulla on vaan käynyt pirun huono tuuri.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Mikä lie vaihtoväli, mutta kympin välein on tullu vaihdettua.
Saabin ilmoittama öljynvaihtoväli on 20000 km.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Harvoin noita tulee... kuulin kerran yhdeltä Saab-tyypiltä, että näissä NG900 olisi joku yksilö kilahtanut Ruotsin puolella...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Parhaita Saabin koneita nuo b204:t, kampikammiotuuletus toimii hienosti ja muutenkin uskoisin että noin 6-700tkm pääsee koneella ilman koneremppaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Entisessä oli vain tuo kansiremppa eli siihen vaihdettiin uusi kannentiiviste ja oikaistiin kantta, mutta muuta EI isompaa ollut ja hyvin kone hyrräsi tämänkin jälkeen. Oli ajettu vaihdettaessa 276 700 km muistaakseni.

80-120 km/h:

3. vaihde n. 5,6 s
4. vaihde n. 7,5 s
5. vaihde n. 11,2 s

Ja öljynsyönti oli n. 0,5 L/10 000km ja bensasyönti oli jotain 8,5 litraa sadalla kilometrillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
m.p.k
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 15:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja m.p.k »

Hanki saabin maahantuojalta lausunto ,että näin vähän ajaetussa autossa
ei kone yleensä leikkaa kiinni,eli että kyse ei ole normaalista kulumisesta.
sitten otat kuntasi kuluttaja neuvontaan yhtetyttä ja selität asian.
Soita sitten Rintajoupille kerro neuvojan kanta ja huomaat että saab
laitetaan kuntoon myyjän "piikkiin". :D
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

ruohonet80 kirjoitti:Eniten jäi kaivelemaan, ettei myyjäliike RINTAJUOPPO maksanut kun puolet lystistä 550€. Itelle jäi siis maksettavaa samanverran.
Harmi, jos olet mennyt maksamaan puolet remontista, kyllä tällaiset tapaukset menevät kokonaan myyjän laskuun ilman mitään maahantuojan lausuntojakin. Liikkeestä kun ostaa auton, on kuluttajalla aika hyvät oikeudet varsinkin jos kyse on noin vakavasta ja harvinaisesta viasta. Täällä on selvitetty myyjän virhevastuuta.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Vastaa Viestiin