Kannen kiristystä ja säikähdystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Kannen kiristystä ja säikähdystä

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Sain lauantaina viimeikin jälkikiristettyä kannen. Tuntui olleen jo hitusen löysässä, aika helposti lähtivät pinnapultit löysälle. Mitään oireitahan ei ole ilmaantunut, siis vain varotoimenpide. Sunnuntaina en sitten kummoisempaa huomannutkaan mutta tänä aamuna kun olin viemässä vaimoa töihin, tyhjäkäynnillä ei kierrokset laske alle 1500:n. Ei vaikka starttasin auton uudelleen. Kotimatkalla eikun tien sivuun ja konepelti ylös. Vakkarin kaapeli oli vain irronnut istukastaan ja se nosteli tyhjäkäyntikierroksia. Tulipahan tuon epätietoisen 20 minuutin verran ajateltua kansirempan kustannuksia...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pelästyitkö että sait kannen halki? :D
Nuo pultit todellakin löyhtyvät, taitaa olla useiden Saabien harmi, sama homma omien kokemusten mukaan ainakin B234, B204 ja B205 -koneissa. Saattaa koskea myös vanhempia 16-venttiilisä koska pahveja niistäkin tuntuu kärähtelevän turhan usein
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin