DI-kasetti vaiko jokin muu sekoili?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

DI-kasetti vaiko jokin muu sekoili?

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Tuossa eilen kun piti kotiin lähteä, tietysti kiireessä, niin päätti saabi hiukan hakea huomiota :(

Käynnisty tavalliseen tapaan, mutta kävikin about kahdella, tärinä oli melkoinen, ja puhti puuttui kokonaan...
Pariin otteeseen koitin uudestaan käyntiin, samantyylisellä tuloksella, kovin huonosti kävi, kattelin konehuoneeseen että siellä se kasetti on, eikä sen kummemmin mitään voinut tehdä, uudestaan muutaman kerran koitin käyntiin, kunnes sain poljettua kierroksia koneeseen, jolloin kaikki ongelmat katosi, eikä sen jälkeen ole yhtään sytytystä väliin jättänyt???

Onko noissa jokin muu osa joka voisi olla menossa, vai haenko suosiolla tallilta toisen kasetin konttiin varallei? Nykyisellä ajettu 109tkm...

Ainakin katti tykkäs, sellaista pauketta siellä putkessa kävi, ja menovesi tuoksui parkkihallissa...

Ja kyseessähän oli 9-3 turboautomaatti vm.99, Trionic 5 ja punainen kasetti...

Vai ilmoittikohan vain että alkais olla aika siirtyä kesäauton puikkoihin, hänelle sopis nyt 6kk kesälomaa...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mulla oli ihan samanlaisia oireita vanhalla sytkäkasetilla. Kun moottorin oli saanut hädin tuskin lämpöiseksi ja joutui sammuttamaan auton kaupunkiajon jälkeen, käynnistettäesssä auto kävi joskus vähän aikaa kolmella pytyllä, ennen kuin neljäs pytty tuli mukaan kuvioihin.

Epäilin, että tämä vika voisi johtua sytkäkasetista, joten menin ostamaan uuden ja heitin sen paikalleen. Tämän jälkeen em. vika ei enää ole esiintynyt NG900:ssa.

Onneksi tuo punainen sytkäkasetti varoittelee itsestään. Mustat eivät ilmeisesti paljoa varoittele, vaan poksahtavat ihan yht'äkkiä.

Ei muuta kuin vaihtamaan sytkäkasettia ja tsekkaamaan, ilmeneekö sama vika uudestaan. Toivottavasti ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kuulostaa just DI kassun vialta.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Täysin samat oireet oli mullakin kuin Turbo Sensonicilla. Kasetin vaihdon jälkeen on toiminu kuin enkeli.
900 S Tbo Coupe -96
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ok, eli varakasetti sitten konttiin.
Eipä tuo ole tun yhden iltäpäivän jälkeen mitään oireita näyttänyt, varmaan seuraavaksi sitten hyytyy kesken ajon :(

Kiitos vastauksista.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Niinhän siinä käy... nimim. kokemusta on :roll:
mordai kirjoitti:
mordai kirjoitti:Siis ooko mä jäänyt jostain suuresta paitsi kun ei kasettia löydy poksista...? Onko hazardia lähteä perheen kanssa Tanskaan autolla ilman kassua? Auto 78 tkm 2.0T vm 2001....
Noniin... nyt se sitten kosahti! Noh, toimihan se jo 93tkm. Vaihtopäätöstä oli tullut lykättyä pitkään ja nyt oli "pakko" vaihtaa. Petikon liittymä Kehä III:lle länteen... olin juuri pysähtymässä vastaamaan puhelimeen siihen ST1:sen kohdalle kun ällistyin: "miks ohjaustehostin tippu pois.... ööö... pata sammu... SVIDDU! DI-KASSU tietty" Siitä sitten hinaus Laakkoselle Konalaan kun Länsi-Autosta ei saanut palvelua (vaikka olivatkin siinä lähellä). Laakkosella uusi kassu ja homma pelittää. Toivottavasti ei katalysaattori kärvähtänyt :-P 195eur uudesta kasetista + työt pikahuollossa.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Ei helvetti. Alkaa noita DI-kassuja menee ihmisillä jo siihen malliin, että maksajana pitäisi olla joku muu kuin me (te). Vääntäkäähän joku valitus tuosta jo jollekkin :evil: .

Terveisin,
Ensimmäistä DI-kasetin hajoamista odottava, eikä edes vara kasettia mukana.
#1747
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Max kirjoitti:Ei helvetti. Alkaa noita DI-kassuja menee ihmisillä jo siihen malliin, että maksajana pitäisi olla joku muu kuin me (te). Vääntäkäähän joku valitus tuosta jo jollekkin :evil: .

Terveisin,
Ensimmäistä DI-kasetin hajoamista odottava, eikä edes vara kasettia mukana.
Samaa mieltä ja odottelen myös koska kärähtää. Edes osa pitäis saada Saabilta ilmaiseksi!

Täytyskö tehdä oikein isompi ADRESSI?!
Edes foorumin käyttäjät mukaan. Haettais jo näin alustavasti uudet osat "lisätakuuseen" ihan varoiksi! :)
93 2.0t
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Kannatan ja mukana ollaan! Itse sain kannen kiristyksen puhuttua viime syksynä ns. takuuseen, vaikka auto 11/2000 rekisteröity.
Samaan hommaan voisi laittaa tuon etupään nitinän talvisin.

Adressi pystyyn!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Onko kellään tietoa montako kyseisen osan tarvitsevaa saabia suomessa on?
93 2.0t
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

www.nhtsa.gov

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

alt.autos.saab:issa luki jokin aika sitten, että Jenkeissä viranomaiset(?) (http://www.nhtsa.gov) ois alkaneet tutkia näitä di-kasettien rikkoutumisia.

http://tinyurl.com/84v5g

näköjään case on auki, jotain selitystäkin löytyy

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... search.cfm

NHTSA Action Number : PE05017

onpa siellä paljon muutakin tutkittava tosin...
9-3 Coupe 2.0T
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

hyvä homma, sitä voi käyttää tiedonlähteenä tässä ADRESSISSA!
93 2.0t
Vastaa Viestiin