Sähköt häviää ja jarrulevyt kieroutuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Sähköt häviää ja jarrulevyt kieroutuu

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Laitan 2 mieltä askarruttavaa asiaa tähän samaan topicciin:

1. Pari kertaa on käynyt niin, että virta-avaimesta kääntäminen ei saa aikaan mitään, edes mittariston valot ei syty. Toissapäivänä motarilla se vasta myrkyn lykkäs ! 150 taulussa ja KAIKKI sähköt pimeeksi ! Ohjaus pientareelle, avain 0 asentoon ja uusi startti -> kaikki toimii taas . Onko muita vaohtoehtoja kuin virtalukon pohja ? Auki ja putsaukseen, vai uusi tilalle samantien ?


2. TAAS on jarrulevyt edestä kierot ! Mikä prkle ne hajottaa ? Alkuperäiset levyt menivät 115tkm kohdalla, tarvikkeena ostetut "halpikset" kestivät pari päivää suorana, nyt on Brembot kierossa ! Asennuksessa on vaikea mokata, varsinkin kun joka kerta olen putsannut navan kunnolla ja katsonut että levy tulee suoraan paikalleen
9si3olmonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37

Re: Sähköt häviää ja jarrulevyt kieroutuu

Viesti Kirjoittaja 9si3olmonen »

Kaide kirjoitti:2. TAAS on jarrulevyt edestä kierot ! Mikä prkle ne hajottaa ? Alkuperäiset levyt menivät 115tkm kohdalla, tarvikkeena ostetut "halpikset" kestivät pari päivää suorana, nyt on Brembot kierossa ! Asennuksessa on vaikea mokata, varsinkin kun joka kerta olen putsannut navan kunnolla ja katsonut että levy tulee suoraan paikalleen
Olethan muistanut levyjen yhteydessä vaihtaa palatkin? 8O
Saab 9-3 SS Tids A -09
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

1. asiantuntematon arvaus:

asiaa voi lähestyä kahdesta päästä. Avaimesta ja akusta. LÄhinnä vanhemmissa autoissa on saattanut maakaapelin tai punaisen kaapelin kiinnityskohdat hapettua. Virtalukon pohjan vikaa voi olla pikkasen hankalampi metsästää. VOihan toki keskikonsolin purun jälkeen yleismittarilla mittailla ja heilutella johtoja?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ai sinäkö täällä Tuusulassa ajelet urku auki öisin, kaameita kiihdyttelyitä kuuluu olevan tuossa lähitiellä ? :D
Ei vaan kuinka ihmeessä saat jäähdytetyt, paksut levyt kieroiksi, itse en ole onnistunut siinä ikinä, en edes loppuunkuluneillakaan levyillä 8O :?:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eihän siinä tarvi, kun ajaa kuumilla levyilla vesilätäkköön. Itselläni oli myös vanhat levyt sellaset, että hyvä kun hampaat pysy suussa, kun vähän kovemmin jarrutti :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Saisikohan ton puhuttua takuuseen...?
-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Itsellä meni myös EBC:n uritetut levyt kieroon ja nyt kun vaihdoin orkkikset takas, niin sama juttu. Syynä saattoi olla pyöränlaakeri, koska viikonloppuna clubikokoukseen lähdettäessä alkoi pitää melkoista jurinaa. Tuota vikaa on tässä jo epäiltykin pitemmän aikaa. Ohjauskulmiakin säädettäessä oli heittoa jota ei saanut kuntoon, joten jotakin häikkää oli jo silloin. Saapa nähdä, kun vaihdetaan laakerit ja katsotaan miten sitten käy.
Vastaa Viestiin