Tehottomuutta?
No, jooohan alkoi kone virkistymään myös tuntumalta. Ajoin n. 20 minuuttia päälle 3000 RPM kierroksilla, mutta vielä silloin ei autoni herännyt. Mutta myöhemmin tänään alkoi heräämistä tapahtua ja kaiken kaikkia lähti tänään kait n. 1 sekuntti ohituskiihtyvyys ajoista. Eli karstaa karstaahan siellä...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Aina pitää ajaa yli 3000 kierroksilla!juhokare kirjoitti:No, jooohan alkoi kone virkistymään myös tuntumalta. Ajoin n. 20 minuuttia päälle 3000 RPM kierroksilla, mutta vielä silloin ei autoni herännyt. Mutta myöhemmin tänään alkoi heräämistä tapahtua ja kaiken kaikkia lähti tänään kait n. 1 sekuntti ohituskiihtyvyys ajoista. Eli karstaa karstaahan siellä...
93 2.0t
Tuossa pari viikkoa sitten tai viikko sitten autoni hetkellisesti virkistyi, mutta edelleen on siis nuhaisen oloinen.
Kuulin tuossa yhdeltä tyypiltä, että on olemassa karstan poistoaineita, joita laitetaan tankkiin! Mitä mieltä olette niistä ja minkälaisia on olemassa? Ainakin Fortella on kait!? Maksaa Kajaanin Laakkosella 28 euroa, kun en ole vielä muualta kerennyt kysyä kiireiden takia.
Kuulin tuossa yhdeltä tyypiltä, että on olemassa karstan poistoaineita, joita laitetaan tankkiin! Mitä mieltä olette niistä ja minkälaisia on olemassa? Ainakin Fortella on kait!? Maksaa Kajaanin Laakkosella 28 euroa, kun en ole vielä muualta kerennyt kysyä kiireiden takia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kokeilin Forten moottorin pesuainetta enkä huomannut mitään eroa, edes sekkarilla. Koneella on ajettu 220tkm joten luulis että jotain likaa on kertynyt jos on kertyäkseen. Ajotyylistä johtuen karstoja mun ei erikseen tarvitse poltella. Tarpeeksi kun ostelee noita aineita joista ei välttämättä ole mitään hyötyä voi samalla rahalla saada jo softapäivityksen jolla eron menossa huomaa...juhokare kirjoitti:Tuossa pari viikkoa sitten tai viikko sitten autoni hetkellisesti virkistyi, mutta edelleen on siis nuhaisen oloinen.
Kuulin tuossa yhdeltä tyypiltä, että on olemassa karstan poistoaineita, joita laitetaan tankkiin! :D Mitä mieltä olette niistä ja minkälaisia on olemassa? Ainakin Fortella on kait!? :wink: Maksaa Kajaanin Laakkosella 28 euroa, kun en ole vielä muualta kerennyt kysyä kiireiden takia.
Ei toisaalta niin hirveästi kannata ihmetellä jos kiihdytysajoissa on eroa. Mulla tekee ihan samaa. Joskus lähtee niin että kytkin luistaa ja toisinaan sitten taas on nuhaisempi ilman mitään erityistä syytä. Riippuu päivästä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viimeksi muokannut coupesaabi, To Huhti 28, 2005 21:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
- Paikkakunta: Helsinki
hmm
Ja nim Juhokaren avatar auton kuva ei liity näihin . t. kuvan aeron omistajajuhokare kirjoitti:Minunkin autossani on pientä tehottomuutta... Tiedän siitä, kun ainakin ennen tuo pukkasi aika rivakasti etiäpäin ja sekunttikellon mukaan myös. Mutta nyt 80-120 km/h irtoaa vitosella johonkin n. 13,5 sekunttiin parhaimmillaan, kun ennen pääsin tuolla 12,5 sekunttiin. Ja mitä vertasin muihin myytäviin autoihin, niin aika löysiltä nekin vaikuttivat; eli ei sen kummempia. Eli mikä autoihin tulee, kun ne ovat käyttämättöminä ainakin muutaman kuukauden?
Entinen NG900 Turbokin oli aluksi mitä oli, mutta uusien osien (DI-kasetti, magneettiventtiili) ansiosta alkoi auto vähitellen virkistyä ja meno oli aikasen rivakkaa noin vakioksi ja melkein 300 000 ajetuksi.
Itse ajan 1500-2500 RPM:n kierrosalueella, eli se ei ilmeisesti riitä karstojen poistoon. Mutta jos nyt karstaa on autossani, joka ei ole mikään ihme, niin miten sitä Forten ainetta käytetään?
Laitetaanko sitä vähän ennen öljyn vaihtoa tankkiin ja ajetaan tankki suunnilleen tyhjäksi ja tarkastellaan samalla, että mites se auto virkistyy vai virkistyykö ollenkaan. Ja sitten vain vaihdetaan öljyt kuten normaalisti ja voiko sitä tehdä normaalin öljynvaihdon yhteydessä??
Laitetaanko sitä vähän ennen öljyn vaihtoa tankkiin ja ajetaan tankki suunnilleen tyhjäksi ja tarkastellaan samalla, että mites se auto virkistyy vai virkistyykö ollenkaan. Ja sitten vain vaihdetaan öljyt kuten normaalisti ja voiko sitä tehdä normaalin öljynvaihdon yhteydessä??
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Edelleenkään en ole saanut ahtopainemittaria hommattua, mutta mankkuvenan irroitin ja huomasin, että jumissahan se oli Eikun CRC:tä sisään ja paineilmalla mäntä liikkeelle. No alkoihan se mäntäkin sieltä liikkua... Kokeilin sitten akkulaturilla 12 volttia molempiin napoihin ja mäntä liikkui iloisesti... Mutta kun puhalsi noihin haaroihin, niin pientä vuotoa oli havaittavissa... Onko tuo merkki siitä, että vena on viallinen vai saako se vuotaa vähäsen? Ajattelin vaan, että millaistahan se vuoto on suuremmilla paineilla ku pelkästään puhaltamalla jo vuotaa, tosin aika hintsusti... Kuitenkin tuon korjausoperaation jälkeen tehot alakierroksille tuntui ainakin parantuneen, mutta yläkierroksilla on mielestäni edelleen puutumista. Ei kait se auta ku hommmata jostain se painemittari, niin saa varmuuden...
Dodiin... Ny on ahdot tsekattu ja tässä tulos: 1. ja 2. vaihteella ahdot about 0.6, 3. ja siitä eteenpäin about 0.8, elikkä kunnossa näyttäis olevan?? Noita huippuja en ole tuon mankkuvenan putsaamisen jälkeen kokeillut, mutta en jotenkin usko, että muutosta on tapahtunut... Kait sitä pitää uskoa, että kunnossa on ja alkaa säästää steg 1:stä varten
Mites noiden takaiskuventtiilien kunto vaikuttaa ahtoihin/kulkupuoleen. Olen pohdiskellut noita tuon oman projektini ongelmien kanssa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20870
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20870
9-3.1972
Magneettiventtiili on syylärin reunassa kiinni. Tunnistaa siitä, että se on musta 5cm pötikkä, mistä lähtee 3kpl pikkurillin paksuisia kumiletkuja ja pari sähköjohtoa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11