Tehottomuutta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

No, jooohan alkoi kone virkistymään myös tuntumalta. Ajoin n. 20 minuuttia päälle 3000 RPM kierroksilla, mutta vielä silloin ei autoni herännyt. Mutta myöhemmin tänään alkoi heräämistä tapahtua ja kaiken kaikkia lähti tänään kait n. 1 sekuntti ohituskiihtyvyys ajoista. :wink: Eli karstaa karstaahan siellä...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

juhokare kirjoitti:No, jooohan alkoi kone virkistymään myös tuntumalta. Ajoin n. 20 minuuttia päälle 3000 RPM kierroksilla, mutta vielä silloin ei autoni herännyt. Mutta myöhemmin tänään alkoi heräämistä tapahtua ja kaiken kaikkia lähti tänään kait n. 1 sekuntti ohituskiihtyvyys ajoista. :wink: Eli karstaa karstaahan siellä...
Aina pitää ajaa yli 3000 kierroksilla! ;)
93 2.0t
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuossa pari viikkoa sitten tai viikko sitten autoni hetkellisesti virkistyi, mutta edelleen on siis nuhaisen oloinen.

Kuulin tuossa yhdeltä tyypiltä, että on olemassa karstan poistoaineita, joita laitetaan tankkiin! :D Mitä mieltä olette niistä ja minkälaisia on olemassa? Ainakin Fortella on kait!? :wink: Maksaa Kajaanin Laakkosella 28 euroa, kun en ole vielä muualta kerennyt kysyä kiireiden takia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

juhokare kirjoitti:Tuossa pari viikkoa sitten tai viikko sitten autoni hetkellisesti virkistyi, mutta edelleen on siis nuhaisen oloinen.

Kuulin tuossa yhdeltä tyypiltä, että on olemassa karstan poistoaineita, joita laitetaan tankkiin! :D Mitä mieltä olette niistä ja minkälaisia on olemassa? Ainakin Fortella on kait!? :wink: Maksaa Kajaanin Laakkosella 28 euroa, kun en ole vielä muualta kerennyt kysyä kiireiden takia.
Kokeilin Forten moottorin pesuainetta enkä huomannut mitään eroa, edes sekkarilla. Koneella on ajettu 220tkm joten luulis että jotain likaa on kertynyt jos on kertyäkseen. Ajotyylistä johtuen karstoja mun ei erikseen tarvitse poltella. Tarpeeksi kun ostelee noita aineita joista ei välttämättä ole mitään hyötyä voi samalla rahalla saada jo softapäivityksen jolla eron menossa huomaa...

Ei toisaalta niin hirveästi kannata ihmetellä jos kiihdytysajoissa on eroa. Mulla tekee ihan samaa. Joskus lähtee niin että kytkin luistaa ja toisinaan sitten taas on nuhaisempi ilman mitään erityistä syytä. Riippuu päivästä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
coupesaabi
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
Paikkakunta: Helsinki

-

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

:D
Viimeksi muokannut coupesaabi, To Huhti 28, 2005 21:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
coupesaabi
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
Paikkakunta: Helsinki

hmm

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

juhokare kirjoitti:Minunkin autossani on pientä tehottomuutta... Tiedän siitä, kun ainakin ennen tuo pukkasi aika rivakasti etiäpäin ja sekunttikellon mukaan myös. Mutta nyt 80-120 km/h irtoaa vitosella johonkin n. 13,5 sekunttiin parhaimmillaan, kun ennen pääsin tuolla 12,5 sekunttiin. :? Ja mitä vertasin muihin myytäviin autoihin, niin aika löysiltä nekin vaikuttivat; eli ei sen kummempia. Eli mikä autoihin tulee, kun ne ovat käyttämättöminä ainakin muutaman kuukauden?

Entinen NG900 Turbokin oli aluksi mitä oli, mutta uusien osien (DI-kasetti, magneettiventtiili) ansiosta alkoi auto vähitellen virkistyä ja meno oli aikasen rivakkaa noin vakioksi ja melkein 300 000 ajetuksi. :wink:
Ja nim Juhokaren avatar auton kuva ei liity näihin :D . t. kuvan aeron omistaja :wink:
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Saattaapipa olla kuvan auto sinun. :wink: Mutta kun ei ollut omasta autosta sopivaa kuvaa, niin päätin laittaa tuon, kun näyttää samanlaiselta kuin minulla. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itse ajan 1500-2500 RPM:n kierrosalueella, eli se ei ilmeisesti riitä karstojen poistoon. Mutta jos nyt karstaa on autossani, joka ei ole mikään ihme, niin miten sitä Forten ainetta käytetään?

Laitetaanko sitä vähän ennen öljyn vaihtoa tankkiin ja ajetaan tankki suunnilleen tyhjäksi ja tarkastellaan samalla, että mites se auto virkistyy vai virkistyykö ollenkaan. Ja sitten vain vaihdetaan öljyt kuten normaalisti ja voiko sitä tehdä normaalin öljynvaihdon yhteydessä?? :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Edelleenkään en ole saanut ahtopainemittaria hommattua, mutta mankkuvenan irroitin ja huomasin, että jumissahan se oli :) Eikun CRC:tä sisään ja paineilmalla mäntä liikkeelle. No alkoihan se mäntäkin sieltä liikkua... Kokeilin sitten akkulaturilla 12 volttia molempiin napoihin ja mäntä liikkui iloisesti... Mutta kun puhalsi noihin haaroihin, niin pientä vuotoa oli havaittavissa... Onko tuo merkki siitä, että vena on viallinen vai saako se vuotaa vähäsen? Ajattelin vaan, että millaistahan se vuoto on suuremmilla paineilla ku pelkästään puhaltamalla jo vuotaa, tosin aika hintsusti... Kuitenkin tuon korjausoperaation jälkeen tehot alakierroksille tuntui ainakin parantuneen, mutta yläkierroksilla on mielestäni edelleen puutumista. Ei kait se auta ku hommmata jostain se painemittari, niin saa varmuuden...
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Dodiin... Ny on ahdot tsekattu ja tässä tulos: 1. ja 2. vaihteella ahdot about 0.6, 3. ja siitä eteenpäin about 0.8, elikkä kunnossa näyttäis olevan?? Noita huippuja en ole tuon mankkuvenan putsaamisen jälkeen kokeillut, mutta en jotenkin usko, että muutosta on tapahtunut... Kait sitä pitää uskoa, että kunnossa on ja alkaa säästää steg 1:stä varten :)
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Mistäs tuon mankkuvenan löytää?
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mites noiden takaiskuventtiilien kunto vaikuttaa ahtoihin/kulkupuoleen. Olen pohdiskellut noita tuon oman projektini ongelmien kanssa.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20870
9-3.1972
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Sen jo tiesin mutta siis konepellin alla :lol:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Magneettiventtiili on syylärin reunassa kiinni. Tunnistaa siitä, että se on musta 5cm pötikkä, mistä lähtee 3kpl pikkurillin paksuisia kumiletkuja ja pari sähköjohtoa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin