NG 900 Turbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Subzero
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 19:25

NG 900 Turbo

Viesti Kirjoittaja Subzero »

Mielessä on ruvennut pyörimään ajatus 5 ovisen og turbosatkun vaihtamisesta johonkin uudempaan, pienempään ja vähemmän ajettuun versioon.
Yksi vaihtoehto olisi NG 900 Turbo (kolmiovisena). Nettiautosta katselin hintoja ja tulin siihen tulokseen, että paljon alle 10 k€:n ei noita taida saada?? Ja onkohan näissä mitään mielettömiä tyyppivikoja?

Mitenkä muuten nämä 900S-mallit eroavat normaaliturboista? Eikös ne ollut jotain matalapaineturboja ja saako niistä rakennettua helpolla täystehoisia?
Saab 9-3 2.0t -00
Saab 900 T8 -87
#1577
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jos olet hankkimassa jotain n. 130 000 - 150 000 km ajettua, niin hinta on varmasti siellä n. 13 000 €, jos vuosimalli on siinä 97-98. Mutta ei taida vähän ajettuna löytyä alle 10 000 euron. Eikös siinä NG900 S Turbossa ole ihan vain Trionic 5 täyspaineturbo. Eli sama moottori kuin SE:ssäkin on! Ja NG900:sissa ei taida pahemmin olla niitä matalapaineturboja, eli kaikki 185hv@263 Nm. Ja jos auto pelailee, niin tehoja pitäisi todellisuudessa löytyä n. 200 hv ja vääntöjä vähän päälle 300 Nm todellisuudessa.

Kansipahvi voi mennä n. 150 000km - n. 300 000 km välillä. Ja sitten DI-kasetti kestänee ainakin sen noin 100 000 km, ja sitten laturinhihna ja hihnan pyörät n. 100 000 km. Mutta pahempia mallivikoja ei tietääkseni ole itse moottorissa. Jakopääkin pitäisi kestää normaalikäytöllä yli 300 000 km. Tasapainoakselit tai siis tasapainoakseleiden ketju saattaa alkaa kulumaan ja pitämään ääntä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tasapainoakselien ketjut kun alkaa pitää kovaa "viallinen kuulalaakeri ääntä" johtunee yleensä jo ylihyppimisestä, (eritoten kylmänä) jolloin on jo kiire päästä ketjusta eroon, ennenkuin moottori on täynnä metallisilppua, jota ylihyppivästä rattaasta jauhaantuu... :?

Itsellä oli tuo ketjunpoisto noin 210 kohdalla, josta tänne kirjoittelinkin kuvien kera.

ja Offtopikkina 215 kohdalla oli kytkin pakko vaihtaa viggen malliin, kun lähes uudenpaksuinen vakiokytkin alkoi luistamaan kovassa väännössä kun oli vähemmän pyörivää massaa ja männän iskut "terävämpiä" kytkimelle. Vääntimenä steg 3.
kannen pultitkin tuli jo viime kesänä 190t kohdalla kiristettyä 8) , kun oli tuo steg 3 ruuvattu kiinni ja alkoi nesteet vajumaan ja kannen pääty kostumaan. :?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Allekirjoittaneen allekirjoituksessa yksi tarjolla, kaikki tyyppiviat jne, korjattu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin