Kävin tänään selvittämään kyylarivuodon aiheuttajaa ja näkymä auton alla oli aika karu...
Tossa nyt ainakin näkyy sitä vihreetä kidettä joka on kyylarista. Mutta mistä vuotaa?? Keltainen oikealla on öljynsuodatin...
Ja sitten sitä öljyä oli joka paikassa.... Pitäisikö huolestua oikein kunnolla, vai voiko alla olevat johtua kyylarin vuotamisesta? Öljyt tsekkasin n. viikko sitten ja tänään uudestaan... ei silmämääräisesti muutosta...
Ongelmia auton alla ja se pirun kyylarivuoto???
Ongelmia auton alla ja se pirun kyylarivuoto???
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Ei tuo oikein öljyltä näyttänyt, onko jättänyt öljytippoja alleen?
Ovatko mootorin päädyt sotkuiset öljystä sieltä kansipahvin tietämiltä? Jos on niin sieltä saattaa tulla myöskin tuota vettä, mutta ensisijaisesti veikkaisin jäähdytysnesteen vuotopaikaksi sitä vesipumpun tienoota, on juuri niiltä paikkeilta kastunutkin.
Jos kansipahvi falskaa niin ensiavuksi kannen uudelleenkiristys (joka olisi hyvä tehdä muutenkin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä).
Ovatko mootorin päädyt sotkuiset öljystä sieltä kansipahvin tietämiltä? Jos on niin sieltä saattaa tulla myöskin tuota vettä, mutta ensisijaisesti veikkaisin jäähdytysnesteen vuotopaikaksi sitä vesipumpun tienoota, on juuri niiltä paikkeilta kastunutkin.
Jos kansipahvi falskaa niin ensiavuksi kannen uudelleenkiristys (joka olisi hyvä tehdä muutenkin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kansi on vuotanut ohuen jäljen apparin puolelta viime kesänä. Kansi on tämän takia kiristetty Laakkosella, joten voinee pois-sulkea kannen vuotamisen. Eli säikähdyksellä näyttäisi selviävän = kosteus toivottavasti jäähdytysnestettä, eikä öljyä.
Kannattaako korjaus teettää Laakkosella tms, vai missä saisi homman hoidettua edukkaasti? Kiinnostaisi lähteä itse tekemään, mutta kun luin WIS:stä mitä kaikkea pitää tehdä, luulen että työkalut ja taito loppuvat kesken.
Kannattaako korjaus teettää Laakkosella tms, vai missä saisi homman hoidettua edukkaasti? Kiinnostaisi lähteä itse tekemään, mutta kun luin WIS:stä mitä kaikkea pitää tehdä, luulen että työkalut ja taito loppuvat kesken.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
En tiedä missä tekevät edukkaasti, en ole kunnollista korjaamoa vielä 12 vuoden aikana pk-seudulta löytänyt.mordai kirjoitti:Kansi on vuotanut ohuen jäljen apparin puolelta viime kesänä. Kansi on tämän takia kiristetty Laakkosella, joten voinee pois-sulkea kannen vuotamisen. Eli säikähdyksellä näyttäisi selviävän = kosteus toivottavasti jäähdytysnestettä, eikä öljyä.
Kannattaako korjaus teettää Laakkosella tms, vai missä saisi homman hoidettua edukkaasti? Kiinnostaisi lähteä itse tekemään, mutta kun luin WIS:stä mitä kaikkea pitää tehdä, luulen että työkalut ja taito loppuvat kesken.
Hommanahan tuo ei ole mikään mahdoton, vaikkakin kieltämättä WISin ohjeesta sellaisen käsityksen saakin, olisi varmaan itseltänikin jäänyt tekemättä jos olisin noita ohjeita noudattanut, siis jotenkin noin se menee:
Jäähdytinnesteet pihalle, moniurahihna pois, ilmanpuhdistinkotelo kokonaan pois, ohjaustehostajan pumppu irti ja kääntää sen sivuun, turbolta tuleva metalliputki pois, vesipumpun liitokset irti, pumppu mäelle.
Lohkoon menevän lyhyen vesiputken kohdan kannattaa puhdistaa vesihiomapaperilla, se on melko varmasti hapettumaa täynnä, ja kannattaa laittaa sinne hieman vaikkapa vaseliinia ennenkuin työntää sen putken o-renkaineen sinne takaisin.
Jos korjaamolla pyytävät pelkästä työn osuudesta 100 euroa, se on kyllä aivan liikaa.
Edit: muutaman pultin irrotus vaatii pientä sorminäppäryyttä muttei ole tekemätön paikka, ja tietääpä itse tehden että on myös tehty kunnolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98