Ovipilarien kalvot kupruaa
Ovipilarien kalvot kupruaa
9-3 malli-00 ovipilarieissa on sellainen musta muovikalvo, tiedättehän. Autopesulassa on vissiin mennyt paineella vettä väliin ja nyt ne ovat lähteneet repsottamaan.
-Voisiko nuo kätevästi vaihtaa itse? - Mistä sitä "oikeaa" kalvoa saa?
-Voisiko nuo kätevästi vaihtaa itse? - Mistä sitä "oikeaa" kalvoa saa?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jos vaikka samalla useamman vaihtaa niin vaikka tuolta...
http://www.eeuroparts.com/(h4tk4gu53va3 ... 2&cat=1017
Ja jospa vaikka tulis kotiin suoraan kirjekuoressa tms
http://www.eeuroparts.com/(h4tk4gu53va3 ... 2&cat=1017
Ja jospa vaikka tulis kotiin suoraan kirjekuoressa tms
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Omastanikin on lähes jokainen kalvo vähän rutussa. Voi johtua muuten myös lämpölaajentumisesta auringossa. Tuollaiset feikki hiilarit ajattelin tilalle laittaa, kaippa pysyy edelleen tarpeeksi hillittynä (ok, hieman arvelluttaa jos menee amistuningin puolelle)
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
PCS:stä kaiketi, kun Speedpartsin sivuilta löytyi.Kaide kirjoitti:peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Mahtaisko olla liian "tuning" vai oisko siisti?
HEP ! Mistäs tollaset "hiilari" listat saa ? Kiinnostaisi myös hillikuituiset ulkopeilien kuoret
Kolfiber Look
50x50cm
FT,3120
329 kr
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hei, älkää nyt meisseliä sentään antako ehjälle maalipinnalle! Itse annoin ensin lämpöpuhalitmella lämpöä päälle ja sitten varovasti nostamaan reunasta aina välillä lämmittäen. Lähti aika helposti. Liikaa ei toki saa lämmittää, mutta "sopiva" auttaa. Loput liimat lähtee näppärästi esim. 3M:n sitruunahappo sprayllä.NG900SET -95 kirjoitti:Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Emmä ehkä tohon amistuunaukseen lähtis. Vakiokalvot riittää minulle.
Arvelluttaa toi tiivisteen irrotus lämmittämällä. Mahtaako ikinä saada venynyttä kumia siististi takaisin?
Noi ulkopeilien kuoret pitäis maalata. Lähteekö ne miten irti? Muovipohjustusmaalia kannattaa varmasti ekana suhkaista?
Arvelluttaa toi tiivisteen irrotus lämmittämällä. Mahtaako ikinä saada venynyttä kumia siististi takaisin?
Noi ulkopeilien kuoret pitäis maalata. Lähteekö ne miten irti? Muovipohjustusmaalia kannattaa varmasti ekana suhkaista?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Ilmeisesti tarkoitit tuossa kalvon irroitusta meisselillä? Itse tarkoitin meisselin käyttöä ikkuna tiivisteen irroitukseen. Mulla se oli jämähtänyt tiukkaan. Jollain voi lähteä sormillakin.OrgTS kirjoitti:Hei, älkää nyt meisseliä sentään antako ehjälle maalipinnalle! Itse annoin ensin lämpöpuhalitmella lämpöä päälle ja sitten varovasti nostamaan reunasta aina välillä lämmittäen. Lähti aika helposti. Liikaa ei toki saa lämmittää, mutta "sopiva" auttaa. Loput liimat lähtee näppärästi esim. 3M:n sitruunahappo sprayllä.NG900SET -95 kirjoitti:Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Kalvon tai yleensä minkä tahansa liimauksen irroitukseen lämmittäminen on hyvä tapa. Kunhan vaan on varovainen lämmittämisen kanssa. Taisin ite jättää vanhan kalvon alle kun en sitä jaksanut irroittaa. Siistimmän jäljen saa jos jaksaa repia vanhan kalvon sekä liiman pois.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6