Ovipilarien kalvot kupruaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Ovipilarien kalvot kupruaa

Viesti Kirjoittaja Grendel »

9-3 malli-00 ovipilarieissa on sellainen musta muovikalvo, tiedättehän. Autopesulassa on vissiin mennyt paineella vettä väliin ja nyt ne ovat lähteneet repsottamaan.
-Voisiko nuo kätevästi vaihtaa itse? - Mistä sitä "oikeaa" kalvoa saa?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Metroautossa maksoi yksi kalvo jotain 10-15e luokkaa.

Vaihtaessa pitää ikkunan tiivisteet ottaa pois kalvon ympäriltä. Uusi liimattiin kiinni ja tiivisteet takaisin paikalleen.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mites noi tiivisteet revittiin?

Mahtaisko olla liian "tuning" vai oisko siisti?

Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jos vaikka samalla useamman vaihtaa niin vaikka tuolta...

http://www.eeuroparts.com/(h4tk4gu53va3 ... 2&cat=1017

Ja jospa vaikka tulis kotiin suoraan kirjekuoressa tms
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?

Mahtaisko olla liian "tuning" vai oisko siisti?

Kuva

HEP ! Mistäs tollaset "hiilari" listat saa ? Kiinnostaisi myös hillikuituiset ulkopeilien kuoret
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Omastanikin on lähes jokainen kalvo vähän rutussa. Voi johtua muuten myös lämpölaajentumisesta auringossa. Tuollaiset feikki hiilarit ajattelin tilalle laittaa, kaippa pysyy edelleen tarpeeksi hillittynä (ok, hieman arvelluttaa jos menee amistuningin puolelle)
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kaide kirjoitti:
peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?

Mahtaisko olla liian "tuning" vai oisko siisti?

Kuva

HEP ! Mistäs tollaset "hiilari" listat saa ? Kiinnostaisi myös hillikuituiset ulkopeilien kuoret
PCS:stä kaiketi, kun Speedpartsin sivuilta löytyi.

Kolfiber Look
50x50cm
FT,3120

329 kr

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

NG900SET -95 kirjoitti:
peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.
Hei, älkää nyt meisseliä sentään antako ehjälle maalipinnalle! Itse annoin ensin lämpöpuhalitmella lämpöä päälle ja sitten varovasti nostamaan reunasta aina välillä lämmittäen. Lähti aika helposti. Liikaa ei toki saa lämmittää, mutta "sopiva" auttaa. Loput liimat lähtee näppärästi esim. 3M:n sitruunahappo sprayllä.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Emmä ehkä tohon amistuunaukseen lähtis. Vakiokalvot riittää minulle.
Arvelluttaa toi tiivisteen irrotus lämmittämällä. Mahtaako ikinä saada venynyttä kumia siististi takaisin?

Noi ulkopeilien kuoret pitäis maalata. Lähteekö ne miten irti? Muovipohjustusmaalia kannattaa varmasti ekana suhkaista?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

OrgTS kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:
peinu kirjoitti:Mites noi tiivisteet revittiin?
Ikkunat ensin alas. Sitten taisin yläreunasta alkaa irroittamaan tiivistettä ja irroitin sitä niin että vanhan kalvon sai irti. Vai olisinkohan ollut laiska ja jättänyt vanhan alle ja liimannut uuden päälle. En muista enää kun tein tuon 3 vuotta sitten. Ei toi mikään vaikea homma ollut mutta tiivisteet oli muistaakseni tiukassa eli ruuvimeisseliä joutui käyttämään.
Hei, älkää nyt meisseliä sentään antako ehjälle maalipinnalle! Itse annoin ensin lämpöpuhalitmella lämpöä päälle ja sitten varovasti nostamaan reunasta aina välillä lämmittäen. Lähti aika helposti. Liikaa ei toki saa lämmittää, mutta "sopiva" auttaa. Loput liimat lähtee näppärästi esim. 3M:n sitruunahappo sprayllä.
Ilmeisesti tarkoitit tuossa kalvon irroitusta meisselillä? Itse tarkoitin meisselin käyttöä ikkuna tiivisteen irroitukseen. Mulla se oli jämähtänyt tiukkaan. Jollain voi lähteä sormillakin.

Kalvon tai yleensä minkä tahansa liimauksen irroitukseen lämmittäminen on hyvä tapa. Kunhan vaan on varovainen lämmittämisen kanssa. Taisin ite jättää vanhan kalvon alle kun en sitä jaksanut irroittaa. Siistimmän jäljen saa jos jaksaa repia vanhan kalvon sekä liiman pois.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Entäs jos vaikka maalaisi tuon kohdan kokonaan. Vaikka mattamaalilla, kun orkkis kalvokin on mattaa :?:
9-3.1972
Vastaa Viestiin