Keskuslukitus pakkasella

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Keskuslukitus pakkasella

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Nyt kun auto seisoi ulkona yhden pakkasyön muistui viime talvinen ongelma mieleen.

Eli pakkasella ei keskuslukitus lukitse ovia painamalla kauko-ohjaimen nappia. Hälytin menee päälle ja vilkut vilkkuvat mutta lukot eivät inahdakaan. Avaimella lukosta vääntämällä lukot menevät aina päälle ja sen jälkeen voi kauko-ohjaimella painaa hälärin päälle. Auki lukot tulevat aina kauko-ohjaimellakin.

Missä voi olla vika? Ainakaan mekaanisissa osissa ei vikaa pitäisi olla koska avaimella lukot toimivat moitteetta.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Kuulostaa tutulta. Mulla on just samman vuoden mallia oleva 900set ja aiemmin syksyllä temppuili juuri samalla tavalla. Tuossa omassa on jälkiasennettu hälytin. Nyt kylmän aikaan se on tuntunu toimivan suht koht ongelmitta, muuta en oo tehnyt kuin vaihtanut kaukoohjaimen paristot. Kuitenki se vielä joskus ei lukitse ovia kaukoohjaimella. Eli on pientä arpomista tuon lukkoon menemisen kanssa. Vaikuttaa siltä että toimii paremmin mitä enemmän lukkoja käyttää, ainakin kesällä ei koskaan toiminut kun olin kotiseudulla jossa ei aina tarvitse pelätä noita kutsumattomia vieraita autossa :)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Oireilee vain kylmänä

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Minulla lukkiutumattomus oireet littyvät aina pakkaseen. Plus asteilla ei ole vastaavia ongelmia ollut. Vika voi silti olla samassa komponentissa vaikka oireet ilmenevät hieman eri olosuhteissa.

Muutaman kerran on kauko-ohjain vikuroinut niin ettei nappia painamalla tapahdu mitään ja saan painaa useita kertoja ennenkuin ovet / takaluukku aukeavat. Paristoja en ole ikinä vaihtanut ja auto on ollut mulla 1,5v. Ehkä olisi syytä pikkuhiljaa vaihtaa.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Ovi moottori

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Tuo kuulostaa loogiselta selitykseltä. Pitääpä joulupyhinä avata mekanismi ja tutkia onko siellä vettä tai väljyyttä. Paljonkohan uusi ovimoottori maksaa?
Jos ostais valmiiksi jo uuden ennen avausta. Nyt kun oikein tarkkaan muistelen niin ainakin joku moottoreista tosiaan kuulostaa hieman "väsyneiltä" kun lämpötila on alhainen. Lukkojen aukeamis ajoissa on vähintään jokunen sekunnin kymmenys eroa mitä kesällä ei ole.

Toi vakuutusyhtiöiden suhtautuminen aiheuttaa sen että murtojäljet kannattaa tehdä vaikka itse jos niitä ei ole..
Itse kyllä sain täyden korvauksen -88 mallin 900:sen murrosta vaikka olivat menneet jollain sopivasti kuluneella avaimella sisään. Jälkiä ei lukoissa ollut mutta stereolaitteet ja koko auto olivat kelvanneet. Olisikohan saanut mitään rahaa jos koko autoa ei olisi viety?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:Vakuutusyhtiöt kun eivät korvaa ILMAN murtojälkiä tehtyjä anastuksia.
Mulla korvas syksyllä ILMAN murtojälkiä tehdyn auto murron. Mulla ei ollu autossa mitään jälkiä, huomasin et autossa oli käyty siitä, että hanskalokero oli lukossa. Amatöörimaista. Maglite ja muutama CD-lvey meni... V****taa, ku meni Rammsteinin Limited-Mutter, Edge of Sanityn klassikko (Purgatory Afterglow), Metallican mustalevy jne. Ja ei tarvi alkaan puhumaan mistään CD-kopioista jne jne. En tykkää kopioiden ja mp3:sta tehdyistä levyjen äänentoistosta, kuulostaa jotenkin kapealta, puuttuu ylä- ja alaäänet (omamielipide kopioihin).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

dimebak kirjoitti:En tykkää kopioiden ja mp3:sta tehdyistä levyjen äänentoistosta, kuulostaa jotenkin kapealta, puuttuu ylä- ja alaäänet (omamielipide kopioihin).
Jep, aitohan sen olla pitää. Ja kompressoitu äänihän ei oo kiva. Eikä toi äänialueen kutistuminen oo ainoo haitta, erottelukin heikentyy huomattavasti :wink:

Mutta noista lukkohäiriöistä sen verran että tossa ajamassani yksilössä esiintyy kans ongelmia pakkasella. Joskus ei jaksa vetää ovia lukkoon edes avainta kieputtamalla. Voi tosin johtua liian kovasta mekaanisesta rasituksestakin, kun vika esiintyy vain reilulla pakkasella. Vielä kun joku kertois miten ton likasen takaluukun lukon sais toimiin, eihän sillä tarvetta ole mutta olishan se kiva jos elektroniikka lakkaa toimimasta.
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakko kysyä. Oottako purkaneet uudempien NG900/9-3/9-5/9000 lukkoja??? Iskä purki mun 99 lukot (annoin homman sille ku se osaa sen), puhdisti ja kasas uudestaan. Sen jälkeen pätkin itte ne paikoilleen ja "kaadoin" niihin aseöljyä. Hyvin on pelannu sen jälkeen, mitä nyt pesun jälkeen pakkasilla rupeaa hiukan takkuamaan ku jäätyvät -> lisää aseöljyä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900:n lukko tuli purettua ja kasattua ennen kuin selvisi, että avaimen kulumisessa oli vika. Eli neuvo tässä: kun avain alkaa jumittamaan ovissa, hanki ensimmäisenä uusi avain :)

Joo, kyllä ne purettua saa ja kasattuakin ihan noviisinakin.

Toinen neuvo: Pitää varmistaa ettei lankomies ole mukana ja hukkaa alareunan ruuveja tai riko muovinippeleitä :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin