Auttakaa miestä mäessä. Tarvisi miettiä uudet sopivat takaiskarit Eibachin jousien kanssa.
Omaan kolkkiin siis vaihdettu Eibach madallusjouset ja bilstein b8 iskarit joka kulmaan. Takana alkoi iskarit vuotamaan puolen vuoden sisään ja niistä on nyt takuun kautta rahat takaisin. Normaaliajossa minulla on takakontti lähes poikkeuksetta ilman kuormaa ja harvemmin takapenkeilläkään matkustajia.
Mielessä käynyt Sachs 553 678 ja KYB Gas-A-Just, onko näistä kellään kokemusta miten kestävät madallusjousien kanssa tai muita ehdotuksia?
9-3 takaiskarit Eibach jousille
Re: 9-3 takaiskarit Eibach jousille
Enpä tiedä onko bilsteinin laatu mennyt kuralle, vai oliko tuoreena vuotavat iskarit huonoa tuuria. Omassa kolkissa on bilsteinin sportit eli B6:t olleet alla yli 200K ja ainakin 10 vuotta. Ne ovat varsin mainiot vieläkin. Minusta B6 kelpaa hyvin madallusjousien kaveriksi. Aikaisemmin meillä oli B8 eli sprintit toisessa kolkissa ja ne olivat aika pintakovat ainakin uutena. Muistaakseni siinä autossa oli Saabin sporttijouset niiden kanssa...
Toinen hyvä vaihtoehto on koni sportit, jotka meillä oli aikanaan GM900ssa eibachin jousien kanssa. Niiden jälkeen halusin vähän mukavamman alustan arkiajoon, mutta nykyisessä kolkissa on aika hyvä kompromissi, kun kaikki puslat on poweflexiä ja abbotin klämppi paikallaan...
Jos autossa on b8t edessä, niin en laittaisi mitään kybejä taakse.
Eski
Toinen hyvä vaihtoehto on koni sportit, jotka meillä oli aikanaan GM900ssa eibachin jousien kanssa. Niiden jälkeen halusin vähän mukavamman alustan arkiajoon, mutta nykyisessä kolkissa on aika hyvä kompromissi, kun kaikki puslat on poweflexiä ja abbotin klämppi paikallaan...
Jos autossa on b8t edessä, niin en laittaisi mitään kybejä taakse.
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ma Touko 22, 2023 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 takaiskarit Eibach jousille
Enempää en toimivuudesta jousten kanssa osaa sanoa, mutta mulla oli muuten samankaltainen tilanne. Autossa Koni Sportit, ja takaa kanssa toinen petti. Sellaisia haeskelin joilla tuo auto olis jotakuinkin balanssissa, ettei keula ja perä olis ihan eri paria, ja nämä samat Sachsit tuli alle. Ei ole ollut valittamista.
'01 9-3 2.0 turbo