No ihan varmasti tulee joku vastaan kustannuksissa, tosin ei ilman tappelua.mordai kirjoitti:Sama vamma selvisi eilen!!! V*TUN GARRET!!!
105tkm mittarissa ja 1200 e menisi tuohon remppaan. Eipä GM tai kukaan muukan tule vastaan kustannuksissa. Tämän lisäksi pitäisi pierasta 700e 110tkm huoltoon! Ei hyvä!
Saab 9-3 savuttaminen käynnistettäessä etc.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jos eivät suostu tulemaan vastaan korjauskustannuksissa, niin e-mailia GM Finlandin toimitusjohtajalle, ja jos muu ei tepsi, niin kannattaa vihjaista kuluttajasuoja-asiamiehestä ja autolehtien lukijanpalstoistamordai kirjoitti:Sama vamma selvisi eilen!!! V*TUN GARRET!!!
105tkm mittarissa ja 1200 e menisi tuohon remppaan. Eipä GM tai kukaan muukan tule vastaan kustannuksissa. Tämän lisäksi pitäisi pierasta 700e 110tkm huoltoon! Ei hyvä!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nyt ehkä vähän rauhoittuneena ja luettuani Yleinen -osion kirjoituksen 9-3 ja 9-5 moottoriongelmista (kokonaisuudessaan), olen miettinyt asiaa tarkemmin...
Saavat luvan korjata, vaikka laakkoselta väittivät ettei GM tule vastaan kun on näin paljon mittarissa. Vaikka 105tkm mittarissa niin ei se saa noin mennä rikki! Tosin, ainahan voidaan väittää että olisi annettu sikaa kylmänä... Siinä sitten yritetään todistella Kuluttaja-asiamiehelle että on siististi ajettu. Huollot tehty Laakkosella ja öljyt vaihdettu 10tkm välein.
Kuulin myös että noita turboja on nyt talven jälkeen alkanut paukkua oikein urakalla. Nimen omaan Garretteja! Voisikohan liittyä kampikammion tuuletukseen??
Saavat luvan korjata, vaikka laakkoselta väittivät ettei GM tule vastaan kun on näin paljon mittarissa. Vaikka 105tkm mittarissa niin ei se saa noin mennä rikki! Tosin, ainahan voidaan väittää että olisi annettu sikaa kylmänä... Siinä sitten yritetään todistella Kuluttaja-asiamiehelle että on siististi ajettu. Huollot tehty Laakkosella ja öljyt vaihdettu 10tkm välein.
Kuulin myös että noita turboja on nyt talven jälkeen alkanut paukkua oikein urakalla. Nimen omaan Garretteja! Voisikohan liittyä kampikammion tuuletukseen??
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Noiden em. asioiden lisäksi myös koneen öljynkulutus voi ratkaisevasti lisääntyä. Kannattaa vaihtaa turbo ASAP.Happo kirjoitti:Osaisiko joku sanoa tähän jotain?caramba1 kirjoitti:2. Mitä haittaa on ajaa "sairaalla" Garretilla? Konerikko vaarana, bensakulutus korkeampi, tehot ei tapissa, ... ?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ei "padoissa" ole mitään vikaa, vaan Garrettilta pääsi vuonna 2001 tehtaalta ulos erä valuvikaisia GT17 -ahtimia, jotka ovat sitten halkeilleet ja aiheuttaneet ongelmia.9000CD23T kirjoitti:B234 vm...1991
Fööninä on alkuperäinen GARRETT T25. ( ei mitään ogelmia toistaiseksi )
Taitaa olla vaan O**L laatua nuo padat...
Tai onhan noissa Trionic 7 -padoissa tuo huohotinongelma
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Mistä tieto on peräisin, että garretilta on päässyt markkinoille viallisia ahtimia? Onko ihan yleisesti tiedotettu jossain vai puskaradion kautta kuultua?? Jos tosiaan viallisia turboja on päässyt markkinoille, pitäisi kyllä takuun kattaa kaikki korjaus kulut
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Onhan näistä täällä foorumilla sekä ruotsin vastaavilla kirjoiteltu melkoisesti.
Koska omassa on oireita jo havaittu, olen lähtenyt vierittämään vastuuta valmistajan suuntaan. GM Suomi ei ota vastuuta, mutta Saabi suostui ainakin alustaviin tutkimuksiin jossa öljypohja avataan ja tarkistetaan onko siellä merkkejä öljylietteestä. Tämä kuuluu Yleistä palstan 9-3 ja 9-5 moottoriongelma topicissa mainittuun Goodwill ohjelmaan. Jos ongelmia on tai voidaan todeta että on ollut huohotuspuolella = öljyn laatu heikentynyt, lähtee asiasta raportti Saabin tekniikkakeskukseen, muistaakseni Venäjälle. Jos öljylietettä ei löydy öljypohjasta, vierittää Saab syyn Garretin niskoille. Sen voi sitten arvata miten siinä taistossa käy....
-P-
Koska omassa on oireita jo havaittu, olen lähtenyt vierittämään vastuuta valmistajan suuntaan. GM Suomi ei ota vastuuta, mutta Saabi suostui ainakin alustaviin tutkimuksiin jossa öljypohja avataan ja tarkistetaan onko siellä merkkejä öljylietteestä. Tämä kuuluu Yleistä palstan 9-3 ja 9-5 moottoriongelma topicissa mainittuun Goodwill ohjelmaan. Jos ongelmia on tai voidaan todeta että on ollut huohotuspuolella = öljyn laatu heikentynyt, lähtee asiasta raportti Saabin tekniikkakeskukseen, muistaakseni Venäjälle. Jos öljylietettä ei löydy öljypohjasta, vierittää Saab syyn Garretin niskoille. Sen voi sitten arvata miten siinä taistossa käy....
-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
kontissa kosteutta
Huomasin saman ongelman omassa autossa, eli varapyöränkoteloon kertyy kosteutta joka imeytyy mattoon ja haju on kuin olisi raato kontissa.
Minulla ei ollut mitään varsinaisen suojamaton päällä joten kyse lienee ilmastointi ongelmasta. Pohja reikä on auki mutta vararengas on saattanut olla reiän päällä. Tietääkö joku pitäisikö kontista päästä ilma kiertoon jotain muutakin kautta?
Vinkeistä kiitollisena, Jouni.
Minulla ei ollut mitään varsinaisen suojamaton päällä joten kyse lienee ilmastointi ongelmasta. Pohja reikä on auki mutta vararengas on saattanut olla reiän päällä. Tietääkö joku pitäisikö kontista päästä ilma kiertoon jotain muutakin kautta?
Vinkeistä kiitollisena, Jouni.
Jouni