Saab 9-3 savuttaminen käynnistettäessä etc.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

mordai kirjoitti:Sama vamma selvisi eilen!!! V*TUN GARRET!!! :evil: :evil: :evil:
105tkm mittarissa ja 1200 e menisi tuohon remppaan. Eipä GM tai kukaan muukan tule vastaan kustannuksissa. Tämän lisäksi pitäisi pierasta 700e 110tkm huoltoon! Ei hyvä! :evil: :(
No ihan varmasti tulee joku vastaan kustannuksissa, tosin ei ilman tappelua.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mordai kirjoitti:Sama vamma selvisi eilen!!! V*TUN GARRET!!! :evil: :evil: :evil:
105tkm mittarissa ja 1200 e menisi tuohon remppaan. Eipä GM tai kukaan muukan tule vastaan kustannuksissa. Tämän lisäksi pitäisi pierasta 700e 110tkm huoltoon! Ei hyvä! :evil: :(
Jos eivät suostu tulemaan vastaan korjauskustannuksissa, niin e-mailia GM Finlandin toimitusjohtajalle, ja jos muu ei tepsi, niin kannattaa vihjaista kuluttajasuoja-asiamiehestä ja autolehtien lukijanpalstoista :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Nyt ehkä vähän rauhoittuneena ja luettuani Yleinen -osion kirjoituksen 9-3 ja 9-5 moottoriongelmista (kokonaisuudessaan), olen miettinyt asiaa tarkemmin...
Saavat luvan korjata, vaikka laakkoselta väittivät ettei GM tule vastaan kun on näin paljon mittarissa. Vaikka 105tkm mittarissa niin ei se saa noin mennä rikki! Tosin, ainahan voidaan väittää että olisi annettu sikaa kylmänä... Siinä sitten yritetään todistella Kuluttaja-asiamiehelle että on siististi ajettu. Huollot tehty Laakkosella ja öljyt vaihdettu 10tkm välein.

Kuulin myös että noita turboja on nyt talven jälkeen alkanut paukkua oikein urakalla. Nimen omaan Garretteja! Voisikohan liittyä kampikammion tuuletukseen??
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

caramba1 kirjoitti:2. Mitä haittaa on ajaa "sairaalla" Garretilla? Konerikko vaarana, bensakulutus korkeampi, tehot ei tapissa, ... ?
Osaisiko joku sanoa tähän jotain?
Saab 9³
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Happo kirjoitti:
caramba1 kirjoitti:2. Mitä haittaa on ajaa "sairaalla" Garretilla? Konerikko vaarana, bensakulutus korkeampi, tehot ei tapissa, ... ?
Osaisiko joku sanoa tähän jotain?
Noiden em. asioiden lisäksi myös koneen öljynkulutus voi ratkaisevasti lisääntyä. Kannattaa vaihtaa turbo ASAP.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7562
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

B234 vm...1991
Fööninä on alkuperäinen GARRETT T25. ( ei mitään ogelmia toistaiseksi )
Taitaa olla vaan O**L laatua nuo padat... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000CD23T kirjoitti:B234 vm...1991
Fööninä on alkuperäinen GARRETT T25. ( ei mitään ogelmia toistaiseksi )
Taitaa olla vaan O**L laatua nuo padat... :?
Ei "padoissa" ole mitään vikaa, vaan Garrettilta pääsi vuonna 2001 tehtaalta ulos erä valuvikaisia GT17 -ahtimia, jotka ovat sitten halkeilleet ja aiheuttaneet ongelmia.

Tai onhan noissa Trionic 7 -padoissa tuo huohotinongelma :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Mistä tieto on peräisin, että garretilta on päässyt markkinoille viallisia ahtimia? Onko ihan yleisesti tiedotettu jossain vai puskaradion kautta kuultua?? Jos tosiaan viallisia turboja on päässyt markkinoille, pitäisi kyllä takuun kattaa kaikki korjaus kulut :!: :?:
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Onhan näistä täällä foorumilla sekä ruotsin vastaavilla kirjoiteltu melkoisesti.
Koska omassa on oireita jo havaittu, olen lähtenyt vierittämään vastuuta valmistajan suuntaan. GM Suomi ei ota vastuuta, mutta Saabi suostui ainakin alustaviin tutkimuksiin jossa öljypohja avataan ja tarkistetaan onko siellä merkkejä öljylietteestä. Tämä kuuluu Yleistä palstan 9-3 ja 9-5 moottoriongelma topicissa mainittuun Goodwill ohjelmaan. Jos ongelmia on tai voidaan todeta että on ollut huohotuspuolella = öljyn laatu heikentynyt, lähtee asiasta raportti Saabin tekniikkakeskukseen, muistaakseni Venäjälle. Jos öljylietettä ei löydy öljypohjasta, vierittää Saab syyn Garretin niskoille. Sen voi sitten arvata miten siinä taistossa käy....
-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
jouni10
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 20:35

kontissa kosteutta

Viesti Kirjoittaja jouni10 »

Huomasin saman ongelman omassa autossa, eli varapyöränkoteloon kertyy kosteutta joka imeytyy mattoon ja haju on kuin olisi raato kontissa.
Minulla ei ollut mitään varsinaisen suojamaton päällä joten kyse lienee ilmastointi ongelmasta. Pohja reikä on auki mutta vararengas on saattanut olla reiän päällä. Tietääkö joku pitäisikö kontista päästä ilma kiertoon jotain muutakin kautta?
Vinkeistä kiitollisena, Jouni.
Jouni
Vastaa Viestiin