Akku irti - nollautuvatko vikakoodit?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Joska
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2023 11:02

Akku irti - nollautuvatko vikakoodit?

Viesti Kirjoittaja Joska »

Vein katsastuskorjaukseen saabbini (9-3 wagon 2008) pienen vian vuoksi ja hakiessani sitä poiskorjaaja kysyi että olinko nollanut vikakoodit 300 km aikaisemmin. En ollenkaan ymmärtänyt mistä voisi olla kysymys, sillä en ollut tietoinen tällaisesta -muutamaa päivää myöhemmin hokasin, että olin ottanut autosta akun irti lämpimään pahimpien pakkasten ajaksi.
Eli nollautuvatko vikakodit ihan oikeasti jos ottaa akun irti (muutamaksi päiväksi)?

Joska
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Akku irti - nollautuvatko vikakoodit?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Ainakin T7:sta vähemmästäkin. Mulla tuossa omassa kummittelee tuo P1132 joka aina ajoittain ilmestyy, mutten jaksa välittää siitä kun tuntuu että adaptaatiot nollautuu samalla kun testerillä nollaa koodit, ja auto toimii paremmin kun antaa olla vaan valon päällä, se sammuu taas aikanaan. Nyt kun oli noita kovia pakkasia, niin yllättäen -34 asteessa Saabbi ei halunnut lähteä käyntiin. Muutamaa starttia yritin, mutta annoin periksi kun edes laturi ei auttanut tuossa kelissä, akku ei ottanut virtaa vastaan.

Sitten kun pikkasen lauhtui, niin kappas, sehän lähti lataamatta käyntiin. ACC-paneeli toki päätti tässä kohtaa ajaa kalibroinnin läpi, ihme kyllä SID ja radio ei olleet ehtineet hukata tietojaan. Mutta näköjään pelkästään tämä, että jännite notkahti noin alas, riitti siihen että sammui tuo vikavalokin taas. Eli kyllä se akun irroitus sen saa aikaan. Olisinhan mä voinut itse kanssa sen irroittaa ja tuoda sisälle lämpimään, mutta kun ei ollut pakko päästä sillä liikkeelle, niin viimeiseen asti koitin tuota välttää, kun jotenkin se fiilis on että aina irroituksen/koodien nollauksen jälkeen auto toimii hetken aikaa selvästi huonommin ja hakee adaptaatioita uusiksi.
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin