NG 900 lampunpesijän sulat.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lohvatap
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2012 16:00
Paikkakunta: Kemijärvi

NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja lohvatap »

Sulkaongelma ei niinkään paha, mutta se muovihärpäke mikä siinä varressa johon sulka kiinnittyy. Palanen hukassa. Mistähän noita löytys koko pakettina? Rautalanka virityksen väsään katsastukseen, kaippa ne kunnossa on oltava? Kesällä otan pois koko moottorit.
karihai
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja karihai »

Skandixilla näyttäisi olevan tuota pyyhkijänsulan varteen liittävää muovikappaletta hyllyssä 32 kpl. Alkuperäinen varaosanumero on 9558149 ja Skandixin oma tuotenumero 1010493. Hinta on 11,75€ + postikulut.
lohvatap
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2012 16:00
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja lohvatap »

Kiitos tiedosta!
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Eikä myöskään tarvitse toimia katsatuksessa.
'01 9-3 2.0 turbo
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja jani75 »

laitoin motonetista suuttimet
lohvatap
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2012 16:00
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja lohvatap »

shamrock kirjoitti:
Ti Maalis 26, 2024 18:16
Eikä myöskään tarvitse toimia katsatuksessa.
Eipä niin, mutta niin kauan kuin moottorit toimii yritän pitää ne toiminnassa. Museoinnin unohdan ko. autossa, vaikka aluksi niin ajattelin.
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

lohvatap kirjoitti:
Ti Maalis 26, 2024 20:02
shamrock kirjoitti:
Ti Maalis 26, 2024 18:16
Eikä myöskään tarvitse toimia katsatuksessa.
Eipä niin, mutta niin kauan kuin moottorit toimii yritän pitää ne toiminnassa. Museoinnin unohdan ko. autossa, vaikka aluksi niin ajattelin.
Nuo moottorit on myös huollettavissa, varsinkin tässä kohtaa kun ne vielä toimii. Purkaessa pitää vaan olla tarkkana miten päin ne kaikki osat olikaan ... pari kertaa mennyt yrityksen ja erehdyksen kautta, varsinkin kun Saabin ja Volvon moottoreista yhdistellyt toimivaa ... :D
'01 9-3 2.0 turbo
lohvatap
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2012 16:00
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja lohvatap »

Opel Mantassa piti purkaa ehytkin ja katsoa mallia miten jutut asennetaan.....kaikessa oppii.
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja jani75 »

juu ihme että bosch osaa tehdä toimivia tuulilasinpyyhin järjestelmiä mut lampunpesimistä takakansi pomppaa irti ,mut kyl ehjän vielä saa ku fixaa
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

jani75 kirjoitti:
Ke Huhti 03, 2024 16:50
juu ihme että bosch osaa tehdä toimivia tuulilasinpyyhin järjestelmiä mut lampunpesimistä takakansi pomppaa irti ,mut kyl ehjän vielä saa ku fixaa
Mulla ei yhtään ole vielä pompannut irti, tosin korjatakseen niitä ei saa auki ilman että vähintään muutama kynsi katkeaa. Mutta onhan nuo tosiaan aika rimpuloita. Sen lämpösuojan sieltä yleensä ohitan ihan ekana, sen kanssa kun nuo ei tahdo toimia vanhemmiten edes yhtä pyyhkäisyä :D Suurin ongelmahan on yleensä se itse akseli, sen jos saa inhimillisesti pois ja hapettumat putsattua ja voideltua niin saahan noista vielä kalua. Ja ne vanhat vaseliinit koko moottorista uusiksi, jotka tässä iässä näyttää yleensä siltä että joku ois murjonut toffeekarkin sinne sisään. Näistä toimenpiteistä huolimatta se lämpösuoja ei kestä silti, joten luotetaan sulakkeeseen.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllä se lämpösuoja alkaa kestää, kun kaapii röhnät pois moottorin kommutaattorin rakojen välistä.
http://jope.fi/saab/headlightwiper/headlightwiper.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja jani75 »

osa numero 1 pomppaa pois ja sit sisältä pomppaa vipu jollloin ei toimi, juu melko jankkkia vanha vaseliini :)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: NG 900 lampunpesijän sulat.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

https://www.saab9000.com/procedures/ele ... repair.php

Kuva
Omassa og kolkissa toinen lampunpesin meni jumiin.
Syyllinen oli kuvassa näkyvä muovirulla jossa on poraus käyttövivulle.
Tämä poraus oli levittänyt tuota muovirullaa porauksen kohdalta niin että se hirtti seinämään kiinni.
Rullan hiominen pyöreäksi auttoi tähän ongelmaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin