NG 900 lampunpesijän sulat.
NG 900 lampunpesijän sulat.
Sulkaongelma ei niinkään paha, mutta se muovihärpäke mikä siinä varressa johon sulka kiinnittyy. Palanen hukassa. Mistähän noita löytys koko pakettina? Rautalanka virityksen väsään katsastukseen, kaippa ne kunnossa on oltava? Kesällä otan pois koko moottorit.
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Skandixilla näyttäisi olevan tuota pyyhkijänsulan varteen liittävää muovikappaletta hyllyssä 32 kpl. Alkuperäinen varaosanumero on 9558149 ja Skandixin oma tuotenumero 1010493. Hinta on 11,75€ + postikulut.
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Kiitos tiedosta!
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
laitoin motonetista suuttimet
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Nuo moottorit on myös huollettavissa, varsinkin tässä kohtaa kun ne vielä toimii. Purkaessa pitää vaan olla tarkkana miten päin ne kaikki osat olikaan ... pari kertaa mennyt yrityksen ja erehdyksen kautta, varsinkin kun Saabin ja Volvon moottoreista yhdistellyt toimivaa ...
'01 9-3 2.0 turbo
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Opel Mantassa piti purkaa ehytkin ja katsoa mallia miten jutut asennetaan.....kaikessa oppii.
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
juu ihme että bosch osaa tehdä toimivia tuulilasinpyyhin järjestelmiä mut lampunpesimistä takakansi pomppaa irti ,mut kyl ehjän vielä saa ku fixaa
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Mulla ei yhtään ole vielä pompannut irti, tosin korjatakseen niitä ei saa auki ilman että vähintään muutama kynsi katkeaa. Mutta onhan nuo tosiaan aika rimpuloita. Sen lämpösuojan sieltä yleensä ohitan ihan ekana, sen kanssa kun nuo ei tahdo toimia vanhemmiten edes yhtä pyyhkäisyä Suurin ongelmahan on yleensä se itse akseli, sen jos saa inhimillisesti pois ja hapettumat putsattua ja voideltua niin saahan noista vielä kalua. Ja ne vanhat vaseliinit koko moottorista uusiksi, jotka tässä iässä näyttää yleensä siltä että joku ois murjonut toffeekarkin sinne sisään. Näistä toimenpiteistä huolimatta se lämpösuoja ei kestä silti, joten luotetaan sulakkeeseen.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
Kyllä se lämpösuoja alkaa kestää, kun kaapii röhnät pois moottorin kommutaattorin rakojen välistä.
http://jope.fi/saab/headlightwiper/headlightwiper.html
http://jope.fi/saab/headlightwiper/headlightwiper.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
osa numero 1 pomppaa pois ja sit sisältä pomppaa vipu jollloin ei toimi, juu melko jankkkia vanha vaseliini
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7565
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: NG 900 lampunpesijän sulat.
https://www.saab9000.com/procedures/ele ... repair.php
Omassa og kolkissa toinen lampunpesin meni jumiin.
Syyllinen oli kuvassa näkyvä muovirulla jossa on poraus käyttövivulle.
Tämä poraus oli levittänyt tuota muovirullaa porauksen kohdalta niin että se hirtti seinämään kiinni.
Rullan hiominen pyöreäksi auttoi tähän ongelmaan.
Omassa og kolkissa toinen lampunpesin meni jumiin.
Syyllinen oli kuvassa näkyvä muovirulla jossa on poraus käyttövivulle.
Tämä poraus oli levittänyt tuota muovirullaa porauksen kohdalta niin että se hirtti seinämään kiinni.
Rullan hiominen pyöreäksi auttoi tähän ongelmaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#