Moottorinkatkut ohjaamossa,9-3...
Moottorinkatkut ohjaamossa,9-3...
9-3 Saab vähän temppuilee,moottorin käydessä ja paikallaan ollessa tuppaa moottorin katkut ohjaamoon tuuletusventtiileistä.Liikkeellä ollessa ei sitä ilmiötä tapahdu.Mistähän etsisin vikaa?
Vaimon ng900:ssa vuoti siitä virranjakajan tilalla olleesta metallitulpasta, ja käry tuli kanssa ohjaamoon. Öljyt pois puhdistusaineella ja päälle kuumankestävää tiivisteliimaa, siis ulkopuolelle, meidän yksilössämme ainakin piti eikä enää kärynnyt.
Edit: tai sitten voi kannentiiviste falskata sen verran että vuotaa päädyn kautta öljyä ja nestettä. Sen näet tutki9malla moottorin päädyt, jos ovat sotkuiset tiivisteen kohdalta niin jälkikiristys kannenpulteille.
Niin ja onhan noita potentiaalisia vuotokohtia monta muutakin, nämä olivat vain veikkauksia.
Edit: tai sitten voi kannentiiviste falskata sen verran että vuotaa päädyn kautta öljyä ja nestettä. Sen näet tutki9malla moottorin päädyt, jos ovat sotkuiset tiivisteen kohdalta niin jälkikiristys kannenpulteille.
Niin ja onhan noita potentiaalisia vuotokohtia monta muutakin, nämä olivat vain veikkauksia.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Touko 24, 2005 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottorinkatkut ohjaamossa,9-3...
Tämä voi olla tyhmä oletus, mutta onhan pakoputken downpipe kunnolla kiinni? Jos ei ole, niin putki falskaa hieman, jolloin auton käydessä paikallaan tyhjäkäyntiä ohjaamoon voi tulla pakokaasun hajua.Jaahas kirjoitti:9-3 Saab vähän temppuilee,moottorin käydessä ja paikallaan ollessa tuppaa moottorin katkut ohjaamoon tuuletusventtiileistä.Liikkeellä ollessa ei sitä ilmiötä tapahdu.Mistähän etsisin vikaa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tänään viimeksi pesin 9-5:n konetilaa alta ja päältä painepesurilla/liuottimella about 1,5 tunnin ajan, ja heti pärähti pesun jälkeen käyntiin.. jos on jälkiasennettu hälytin konehuoneessa niin varoisin, itse kuivaan aina pesun jälkeen di-kasetin ympärystän tai sitten otan pesaun ajaksi kokonaan pois.Jaahas kirjoitti:Joo,se on saattanut vuotaa kannentiivisteestä,kansi nimittäin kiristettiin viime viikolla.Useampi pultti oli löysällä.Täytyy pestä konehuone,jos ne katkut vaikka poistuisi.Konehuone ei kyllä näyttänyt järin likaiselta.Voiko painepesuria käyttää huoletta?
Ei kait Saabi nyt vettä pelkää
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hyvä että oli helppo juttu. Eikös muuten tunnu todella helpottavalta kun vika onkin todella simppeli, ne kauhukuvat isoista remposta kun kumminkin kummittelee.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -