9-3:n käsijarru
https://www.skruvat.fi/Saatosarja-kasij ... 89542.aspx
Auttaiskos jos tuon vaihtais, eikös toi ole sama osa mitä sivulla neljä hitsasin.
Auttaiskos jos tuon vaihtais, eikös toi ole sama osa mitä sivulla neljä hitsasin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9-3:n käsijarru
Nuita oli muuten klubikaupassa, kun kävin syyspäivillä viimevuonna penkomassa. Muutamia euroja kpl maksoi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-3:n käsijarru
Kysäisin kiusallani paikallisesta varaosaputkasta, että mitäpä maksaa Kolkin käppärin kaapeli. 36 euroa oli hinta. Asennettuna jotain 100 euron luokkaa.
Taakse on laitettu uutta osaa ja joutsenkaulat putsattu ja rasvattu. Toiminta heikkoa. Taka-ajatus olikin, että jos tolla 100 eurolla (minkä melkein maksaa orkkis kaapelikin) saa kolmen vuoden takuun, niin pitää jo harkita .
Tiedossa on, että ne on kaikki (tarvikekaapelit) ihan sysipaskoja järjestään, mutta olispa vaijerin kanssa puljaamisen vaiva poissa, kun veis vain takuukorjaukseen kerran vuodessa kenkien säätämisen jälkeen .
Taitaa kuitenkin käydä niin, että tallin lattia kutsuu taas kerran...
Taakse on laitettu uutta osaa ja joutsenkaulat putsattu ja rasvattu. Toiminta heikkoa. Taka-ajatus olikin, että jos tolla 100 eurolla (minkä melkein maksaa orkkis kaapelikin) saa kolmen vuoden takuun, niin pitää jo harkita .
Tiedossa on, että ne on kaikki (tarvikekaapelit) ihan sysipaskoja järjestään, mutta olispa vaijerin kanssa puljaamisen vaiva poissa, kun veis vain takuukorjaukseen kerran vuodessa kenkien säätämisen jälkeen .
Taitaa kuitenkin käydä niin, että tallin lattia kutsuu taas kerran...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-3:n käsijarru
Irtaallaan on helppo uittaa vaijerille voiteluaine. Ketju/vaijeriöljy on hyvä vaihtoehto. Elikkä motskari -hommiin tarkoitettua öljyä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3:n käsijarru
Havaintojeni mukaan ongelman ydin on, että vaijeri tekee taka-akselin ohjurin kohdalla liian jyrkän mutkan ja hinkkaa vaijerin rikki. Voitelu toki parantaa toimintaa niin kauan kuin vaijeri pysyy muuten ehjänä.
Re: 9-3:n käsijarru
Ainakin joissakin tarvikevaijereissa on pyörän päässä ulkokuoressa oleva ulostulo liian teräväreunainen, joka nirhaa vaijerin sisäosan rikki jopa alle vuodessa. Laadukkaammissa ulostulo on trumpettimainen, jolloin sisäosa säilyy ehjänä pidempään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Onko motonetin vajaan 30€ vaijeri kelvollinen? Kyse takaosasta, haara.
Re: 9-3:n käsijarru
Ei oo. Syksyl laitoin ja nyt jo takkuu..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9-3:n käsijarru
No voi hemmetti kerkesin jo ostaa. Alkuperälnenkö se pitäs sit olla?
Re: 9-3:n käsijarru
Uita kuori täyteen ketjuöljyä. Voitelu siinä mättää, koska motskarin ketjuöljyllä virkosi vanhakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3:n käsijarru
.. ja sitten ne vaijerin ulostulot kuoresta takapäässä nirhaa vaijerin pinnoitteen kurttuun.. rasva voi sitä hieman vähentää, mutta ei poista ongelmaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Vaihdetuksi tuli tuo vaijeri, Jyväskylästä tilasin Aten tekeleen. Ainakin sopi täydellisesti paikoilleen, mutta itse vaihtotyö oli vähän äheltämistä auton alla. Tankin panta aukesi kyllä ongelmitta, enemmän työtä teetti oikeanpuolen vaijerin tankin päällä oleva kiinnike. Laitoin myös uudet kengät, levyt ja palat. Itse tehden saa kyllä aikaa kulumaan, mutta ei tuo mahdoton operaatio ole. Kivampi työskennellä, kun alustaa on aikaajoin pesty.
Re: 9-3:n käsijarru
Se käsijarrukahvalta tuleva tanko, johon vaijeri kiinnittyy, katkeaa aika helposti mutteria avatessa, joten suosittelen laittamaan irroitusöljyä etukäteen siihen mutteriin jolla vaijeri kiinnittyy tankoon. Reipas asentaja avaa kierteen tangosta kierrepakalla vaijeria vaihtaessaan ja suojaa kierteen vielä veseliinilla, kotelossuojalla tai vaikka tervalla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3:n käsijarru
Helpoin konsti avata mutteri tankoa katkaisematta on lytistää/venyttää hieman mutteria mutterin särkijällä. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000016970/
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n käsijarru
Niinpä jumitti miunkin kolkin käppäri vasemmasta pyörästä. Ajatuksissani kiskaisin päälle kaupan pihassa. Aivokoppaan piirtyi ajatus: liian jäykästi liikkuu. Melkein pohjaan kuitenkin ehdin vetää kun käsi pysähtyi... Noh, jarruosat on jo olleet ostettuna 2kk... Kai se homma olisi aika tehdä. Satulatkin on aikomus kunnostaa uusilla tiivisteillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01