Holkki remontti
Re: Holkki remontti
Se tosiaan on omanlaisensa tiiviste jota ei bulkkina löydy edes laakeriliikkeistä, nopeimmin taitaa saada marmoritiskiltä marmoritiskin hintaan tai sitten PCS Jyväskylä tai Tampereen Hervannan Hepo-Auto Oy josta itse sain moisen "tutunkaupalla" eli kun soitin niin seuraavana päivänä.
Hepo tai PCS, hintaluokka on siinä 20-30€ yleensä.
Hepo tai PCS, hintaluokka on siinä 20-30€ yleensä.
Re: Holkki remontti
kiitoksia vinkistä, täytyy soitella noihin huomenna.
Re: Holkki remontti
Ja siihen öljytilavuuteen, kokonaistäyttömäärä on 1.8 litraa mutta tottakai ne vanhat kannattaa laskea pois. Samalla kannattaa silmäillä ja sormeilla jotta että mitä kaikkea öljypropun magneettiin on kertynyt; Sellainen grafiitin näköinen tahna on vielä ihan normaalia kulumistuotetta, mutta jos kimaltelee tai on silminnähden lastua niin se ei.
Itse päädyin holkkiremontin päätteeksi käyttämään huuhtelumielessä ensin Teboilin moniaste 10W-30 jokusen päivän eli jonkun kymmenen tai sadan kilometrin, ja sen jälkeen lopulliseksi saattohoidoksi Redlinen MT-90:t.
Näillä öljyillä ei ollut verratessa yhtään mitään havaittavaa eroa vaihteiston keppiin tuntuvassa toiminnassa tai äänimaisemassa.
Itse päädyin holkkiremontin päätteeksi käyttämään huuhtelumielessä ensin Teboilin moniaste 10W-30 jokusen päivän eli jonkun kymmenen tai sadan kilometrin, ja sen jälkeen lopulliseksi saattohoidoksi Redlinen MT-90:t.
Näillä öljyillä ei ollut verratessa yhtään mitään havaittavaa eroa vaihteiston keppiin tuntuvassa toiminnassa tai äänimaisemassa.
Re: Holkki remontti
Oliko nyt kyse 9-5 autom vai 9-3 stefasta? Osasto koskee 9-3:sta, mutta kysymyksen perässä luki 9-5 aut.
Ysikolmosen tiiviste olisi maksanut PCS:llä 20e, mutta merkkiliikkeessä hinta olikin vain noin 13e!
Ysikolmosen tiiviste olisi maksanut PCS:llä 20e, mutta merkkiliikkeessä hinta olikin vain noin 13e!
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Kiitoksia huomautuksesta, kysymys tuli tosiaan väärään osastoon.
Kysymys koski 9-5 automaattia. tilasin tiivisteen PCS:tä. Maksoi siellä 20€ kun Delta pyysi 75€. 9-5 mallissa ei taida edes olla tuota vaihdettavaa holkkia.
Kysymys koski 9-5 automaattia. tilasin tiivisteen PCS:tä. Maksoi siellä 20€ kun Delta pyysi 75€. 9-5 mallissa ei taida edes olla tuota vaihdettavaa holkkia.
Re: Holkki remontti
Juu joo unohda sitten höpötykset holkista ja öljymääristä/laaduista.
Re: Holkki remontti
Tähän vielä lisäys omasta kokemuksesta tuon stefan ostosta: marmorilta kävin ostamassa stefan, jolle hintaa lätkästiin 25e. Pienen tutkiskelun jälkeen 9-5 mallissa on samalla vuosimallilla aivan sama stefa, jolla hintaa tasan puolet vähemmän. Ei tarvinnu pitkään miettiä kumman ostaa.
Näin siis Etelä-Karjalassa.
Näin siis Etelä-Karjalassa.
9-3 SE 2.0l -99
Re: Holkki remontti
Selailin ketjun läpi mutta missään ei tullut vastaan
että mikä paja tekee pks alueella holkki remppaa tällä
"järkevämmällä" menetelmällä?
Torek-auto?
Oman auton täristys vallan mahdotonta ja stefakin jo aloitti vuodon.
Joku omatoiminen korjaaja saa myös ilmottautua
että mikä paja tekee pks alueella holkki remppaa tällä
"järkevämmällä" menetelmällä?
Torek-auto?
Oman auton täristys vallan mahdotonta ja stefakin jo aloitti vuodon.
Joku omatoiminen korjaaja saa myös ilmottautua
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Holkki remontti
Dodii tuli ostettua eka saabi, 9-3 vm99 2.0t stage2.
Tuohon pitäs nyt tuo holkki saada,heiluu ku hullun mulk*u koko vetari,ei tunnu kyllä ajossa vielä ihmeemmin mutta n 3kk sitten edellinen omistaja vaihtanut stefan sinne joten eiköhän se holkki oo rikki ku stefanki on saanut rikki silloin.
Nyt on kyllä ihan kuiva vielä ku nosturilla käytin ja kattelin,mutta oishan tuo holkki jo hyvä hommata valmiiksi.
Mistä noita saa ja mihin hintaan?
Tuohon pitäs nyt tuo holkki saada,heiluu ku hullun mulk*u koko vetari,ei tunnu kyllä ajossa vielä ihmeemmin mutta n 3kk sitten edellinen omistaja vaihtanut stefan sinne joten eiköhän se holkki oo rikki ku stefanki on saanut rikki silloin.
Nyt on kyllä ihan kuiva vielä ku nosturilla käytin ja kattelin,mutta oishan tuo holkki jo hyvä hommata valmiiksi.
Mistä noita saa ja mihin hintaan?
Re: Holkki remontti
Itse ainakin sain ihan paikalliselta "marmoritiskiltä". Hintaa en muista. Ei ilmeisesti ihan ryöstöhintainen kun minä sen ostintimppa1 kirjoitti:Dodii tuli ostettua eka saabi, 9-3 vm99 2.0t stage2.
Tuohon pitäs nyt tuo holkki saada,heiluu ku hullun mulk*u koko vetari,ei tunnu kyllä ajossa vielä ihmeemmin mutta n 3kk sitten edellinen omistaja vaihtanut stefan sinne joten eiköhän se holkki oo rikki ku stefanki on saanut rikki silloin.
Nyt on kyllä ihan kuiva vielä ku nosturilla käytin ja kattelin,mutta oishan tuo holkki jo hyvä hommata valmiiksi.
Mistä noita saa ja mihin hintaan?
Jokuhan noita taisi pyöräytellä itsekin ja kaupata joskus.
Pikselikorjausta 9-3
Re: Holkki remontti
YV:ä tulemaan, jos kiinnostaa...timppa1 kirjoitti:Dodii tuli ostettua eka saabi, 9-3 vm99 2.0t stage2.
Tuohon pitäs nyt tuo holkki saada,heiluu ku hullun mulk*u koko vetari,ei tunnu kyllä ajossa vielä ihmeemmin mutta n 3kk sitten edellinen omistaja vaihtanut stefan sinne joten eiköhän se holkki oo rikki ku stefanki on saanut rikki silloin.
Nyt on kyllä ihan kuiva vielä ku nosturilla käytin ja kattelin,mutta oishan tuo holkki jo hyvä hommata valmiiksi.
Mistä noita saa ja mihin hintaan?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Löytyykö tämä holkki vm-2003 Saab 9-3ss :stä?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Holkki remontti
Itse en tuon SS:n anatomiaan ole tutustunut, mutta ymmärtääkseni siitä ei löydy tuota holkkia. Ovat vaan noissa NG 900 -94-->-97 ja OG 9-3 -98-->-02 malleissa.JaniV kirjoitti:Löytyykö tämä holkki vm-2003 Saab 9-3ss :stä?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Tarina holkkirempasta: Mulla ilmeni ravistusta ajossa ja vetari tuntui selvästi väljältä (vertasin toiseen yksilöön, jossa ei tippaakaan tuntuvaa välystä). Myös vetarin tiiviste merkkihuollon mielestä tihkui. No, vaihdatin holkin ja tiivisteen oireiden perusteella. Holkkirempan tekijä totesi, että välystä on uudellakin holkilla eikä ravistus hävinnyt. Loppupeleissä ravistus johtui renkaista ja saattaapi olla että se ölljykin valuu vaihdevivuston tiivisteestä kun laatikko on ylempääkin märkä.
Tämä siis ihan vaan kokemuksen kannalta, että aina syy kosteuteen ja ravistukseen ei ole holkissa. Onneksi kustannus rempasta oli ihan kohtuullinen, kiitos baasenarin holkin ja pienemmän korjaamon. Tiivisteen sain halvimmalla marmoritiskiltä.
Tämä siis ihan vaan kokemuksen kannalta, että aina syy kosteuteen ja ravistukseen ei ole holkissa. Onneksi kustannus rempasta oli ihan kohtuullinen, kiitos baasenarin holkin ja pienemmän korjaamon. Tiivisteen sain halvimmalla marmoritiskiltä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Pieni breeffaus.. Joskus aikoinaan mielestäni oli laatikon alla märkää ja näytti kuin olisi tihkuttanut jostain vetarin stefan / tai holkin välistä. Tsekkasin holkin, ja näytti suht hyvältä.. ja autollakin oli ajettu vasta jtn. 140tkm. Vaihdoin sitten uuden stefan josko falskaus olisi johtunut siittä. Hetken ajeltua ja tarkasteltua, tiputti edelleen.. nyt ehkä vähän enemmän vielä, sillä jouduin jopa lisäämään laatikkoon viinejä kertaalleen noin 10tkm aikana. Tämän jälkeen aloin epäilemään kuitenkin taas väljää holkkia.
NYT kun vihdoin ja viimein sain aikaiseksi haettua sen holkin niin kävin käsiksi ongelmaan..ja jonkinmoinen ongelmahan sieltä heti löytyikin kun stefan,tai sen koko kaulus hässäkän otti pois paikoiltaan..
Muistelinkin kun stefan vaihdon jälkeen (ensimmäistä kertaa) siis ihmettelin kun tuo meni niin takkusesti paikoilleen tuo laippa. Naputtelin ja kirrailin. Siinähän se varmaan naputtelussa vtuiks meni.
Kuitenki ku tähän asti olin jo päässyt, niin päätimpä sitte vaihtaa samalla sen holkinkin kerta siihen olin varautunut.
Ja ihan turhaan härväsin aikaa miettimiseen, että kuinka sen voisi saada sieltä pois sahailematta mitn. Aivan turhaan. Helpoin oli siinä tunnin pähkäilyjen ja kehityskelpoisten ideoiden jälkeen ottaa vain se paineilmasaha käyttöön ja sahata holkki kahdesta kohtaa poikki kuten täälläkin on moneen otteeseen mainittu. Ja todellakin, lämpöä siihen laakerille ennenkuin naputtelee uuden holkin takaisin paikoilleen. Tällä kertaa rasvasin tuon O-renkaan ja kiristin kuusiokoloruuvit "ristiin" ja millin kerrallaan tyyliin jokaista että menis toivonmukaan mahdollisimman tasaisesti paikoilleen.. toivottavasti meni. Koko hommaan meni noin 3tuntia. Eli ilman ylimääräistä ihmettelyä kun olis ottanut vaan heti sen sahan käteen niin ehkä joku 2tunnin remontti...ei paha lopulta.
NYT kun vihdoin ja viimein sain aikaiseksi haettua sen holkin niin kävin käsiksi ongelmaan..ja jonkinmoinen ongelmahan sieltä heti löytyikin kun stefan,tai sen koko kaulus hässäkän otti pois paikoiltaan..
Muistelinkin kun stefan vaihdon jälkeen (ensimmäistä kertaa) siis ihmettelin kun tuo meni niin takkusesti paikoilleen tuo laippa. Naputtelin ja kirrailin. Siinähän se varmaan naputtelussa vtuiks meni.
Kuitenki ku tähän asti olin jo päässyt, niin päätimpä sitte vaihtaa samalla sen holkinkin kerta siihen olin varautunut.
Ja ihan turhaan härväsin aikaa miettimiseen, että kuinka sen voisi saada sieltä pois sahailematta mitn. Aivan turhaan. Helpoin oli siinä tunnin pähkäilyjen ja kehityskelpoisten ideoiden jälkeen ottaa vain se paineilmasaha käyttöön ja sahata holkki kahdesta kohtaa poikki kuten täälläkin on moneen otteeseen mainittu. Ja todellakin, lämpöä siihen laakerille ennenkuin naputtelee uuden holkin takaisin paikoilleen. Tällä kertaa rasvasin tuon O-renkaan ja kiristin kuusiokoloruuvit "ristiin" ja millin kerrallaan tyyliin jokaista että menis toivonmukaan mahdollisimman tasaisesti paikoilleen.. toivottavasti meni. Koko hommaan meni noin 3tuntia. Eli ilman ylimääräistä ihmettelyä kun olis ottanut vaan heti sen sahan käteen niin ehkä joku 2tunnin remontti...ei paha lopulta.