Holkki remontti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Dragan
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: To Touko 06, 2010 17:31
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Dragan »

Joo tuon o-renkaan kanssa saa tosiaan olla tarkkana ettei krymppäänny. Itsekin kun tuon holkkirempan tein vähän aika takaperin niin kiinitin huomiota, että se on todella jämpti menemään paikalleen vaikka renkaan olisi hyvin rasvaillut.

Kuten todettu jo äskeisessä, ristiin ja vähän kerrallaan. Itsekkin täytyy toivoa että meni kunnolla, n. 1000km siitä nyt on aikaa eikä vielä ainakaan ole vuotanut. sääli olisi jos kalliit Castrolin tuotteet valuisivat mäjelle :lol:
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tarkoitetaanko tässä nyt 7593080 osanumerolla olevaa pientä holkkia
Autona siis 9-3 T7 ja vetari paskana, enkä tiedä mitä tonne pitää ostaa
uutta. Päätin ostaa kaikki osat mitä epc:ssä näkyy.. Haluisin varmistaa
että ostan oikean holkin, kun tuo "holkki" nimellä kulkeva osa on
vetarista sivussa....
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

8733230
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Loyal kirjoitti: Haluisin varmistaa että ostan oikean holkin, kun tuo "holkki" nimellä kulkeva osa on vetarista sivussa....
Jos kerran holkkia olet vailla, niin pistä yv:ä, niin lähetän sinulle oikean sellaisen. Näitä löytyy tarvitseville edelleen...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Ketäs näitä holkin vaihtoja tekee pk-seudulla edullisesti?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja j-k »

Olenko ymmärtänyt oikein, että 9-3 automaatissa ei tätä holkkia ole ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja karg »

Jep, automaatissa ei ole samaa holkkisysteemiä.
Hessue
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 13:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Hessue »

Onkohan meikäläiselläkin allekirjoituksen autoon tuo holkkiremppa edessä...? Tänään vaihtelin kesärenkaat, ja testilenkkiä ajellessa huomasin että 4. ja 5. vaihteella yli 90km/h vauhdista kun alkaa kiihdyttämään tai pitämään tasaista nopeutta yllä, niin täristää rattia melko pirusti. Moottorijarrulle kun päästää tai kytkimen painaa pohjaan niin tärinä vaimenee. Hiljaisemmissa nopeuksissa menee ihan mukavan tasaisesti. Noh, ajelin kaverin pihaan ja tunkkasin etupään ilmaan. Kuskinpuolen eturengas irti, vetarista kiinni ja vähän heiluttelemaan, kyllähän se sen 4-5mm liikkui pystysuunnassa. Mitään kolinoita ei ainakaan pikaisella kuuntelulla kuulunut.

Renkaiden pitäisi olla ihan tasapainossa, mutta talvirenkailla en vastaavaa tärinää huomannut missään vaiheessa. Voiko rengaskoon muuttaminen aiheuttaa noin radikaaleja muutoksia tuohon, miten tuo tärinä välittyy rattiin. Talvirenkaat 195/60R15 ja kesärenkaat 205/55R16.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Hessue kirjoitti:Onkohan meikäläiselläkin allekirjoituksen autoon tuo holkkiremppa edessä...? Kuskinpuolen eturengas irti, vetarista kiinni ja vähän heiluttelemaan, kyllähän se sen 4-5mm liikkui pystysuunnassa
Hikoileeko vetarin stefa yhtään?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Hessue
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 13:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Hessue »

baasenar kirjoitti:Hikoileeko vetarin stefa yhtään?
Eipä tullut kiinnitettyä huomiota tuohon. Täytynee tänään paremmalla ajalla tarkistaa, oli eilen iltahämärässä vähän hankalaa sen kummemmin tutkailla tuota. Eipä se ainakaan paikkaansa merkkaile mihinkään.

Ediittiä: Komento takasin, vaihdoin eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen, homma toimii. Nyt voblaa takapää, mutta rattia ei tärisytä. Eli vika löytyi sittenki noista, joko tasapainottamattomista, tai sitten vaan paskoista nokian made in russia -renkaista.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Ei mennyt ihan putkeen tuo holkkiremppa täällä :evil:
Tuli tuo holkki vetarin mukana kun purettiin, oli siis
holkki hitsautunut vetariin kiinni ja melko pahasti oli
vuollut lastua tuolta vaihdelaatikon puolelta "pesästään"
Nyt kyselisinkin jotta onko muille sattunut tuollaista kohdalle
rempan yhteydessä. Ilmeisesti pitäisi nyt irrotella tuo laatikko
ja että saisi uuden "pesän" tuonne laitettua, vai sattuisiko
kellään olemaan tietoa onnistuisiko tuo laitto ilman laatikon
irroitusta.
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tuo pesä sijaitsee tasauspyörästössä ja tasauspyörästö on sitten vasta viimeinen irtoava liikkuva osa laatikossa, eli aika reilun puoleisesti työtä ja aikaa menee tuohon.

Suosittelen harkitsemaan joko toista laatikkoa purkuautosta 200-500 euron hintaan tai sitten samalla käytetyn tasauspyörästön haalimisen lisäksi laakereiden ja saabin oman korjaussarjan asentamista sekä mahdollisesti lukkoa jos tarkoitus ajella autolla vielä pitkään... Jälkimmäiselle tulee hintaa sitten join 500-2000 riippuen tekeekö samaan laatikkoon ja lukolla vai ilman.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Näinpä vähän arvelinkin, että purattaa tuon laatikon :(
No uuden laatikon vaihdollahan tuosta selviää ehkä helpoiten
eli saa tarjota NG900turbon laatikkoa :wink:
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Sain vajaa viikko sitten ostamani OG 9-3:sen ylös ja tutkailin alustaa yms. Näyttää siltä että joutuu holkkirempan tekemään aika pian, vetari heiluu aikas paljon. Vetarista vuotaa myös öljyä. Ajossa en tosin huomaa, mutta eipä ole mihin verrata.

Olisko Turun suunnalla ketään joka haluaisi tehdä korvausta vastaan tällaisen arbeetin? Apuna voin olla tietysti, mutta autoja en oo kyllä paljoa ropaillut. Tai voi kertoa myös mitä teettäminen korjaamolla maksaa.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Laatikko purettu ja kasattu kaverin avustuksella :)
Eka testilenkki heitetty 800kilsaa ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi 8)
Varalaatikon aion kuitenkin vielä hankkia pahanpäivän varalle :mrgreen:
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Vastaa Viestiin